printlogo


کد خبر: 166255تاریخ: 1395/7/29 00:00
چهارگوشه

گروگانگیری در حومه بروکسل
گزارش‌ها از گروگانگیری در سوپرمارکتی در حومه بروکسل، پایتخت بلژیک حکایت دارد.  طبق اعلام  پلیس بروکسل، عصر سه‌شنبه یک مرد مسلح 15 نفر را در یک سوپرمارکت در منطقه فارست در حومه بروکسل به گروگان گرفت.  پلیس بروکسل اعلام کرده که فرد گروگانگیر را دستگیر کرده و در حال بازجویی از وی است. پلیس بروکسل اعلام کرده است تا اطلاع ثانوی در حال آماده‌باش باقی می‌ماند.

اعدام شاهزاده سعودی به‌جرم قتل
برای نخستین بار در تاریخ خاندان آل‌سعود، یک شاهزاده قاتل، به قصاص محکوم و اعدام شد. شاهزاده ترکی بن سعود بن ترکی، اواخر سال 2012، یک شهروند عربستانی به نام عادل بن سلیمان عبدالکریم المحیمید را در نزدیکی پارک الثمامه در ریاض به ضرب گلوله کشت. شاهزاده ترکی بن سعود، نسل ششم از خاندان سعودی است و با بنیانگذار حکومت سعودی، 6 پدر، فاصله دارد. برخی ناظران نیز می‌گویند که احتمال دارد این شاهزاده معدوم از مخالفان رژیم حاکم بر کشور بوده باشد.

سوریه: کریمه بخشی از روسیه است
رئیس پارلمان سوریه در گفت‌وگو با خبرگزاری «اسپوتنیک» اعلام کرد، دمشق از این پس، کریمه را به عنوان بخشی از کشور روسیه به رسمیت می‌شناسد. هدیه خلف عباس گفت: به خاطر اتفاقاتی که پس از فروپاشی اتحاد شوروی تاکنون رخ داده، این شاخه [فدرال] دوباره به ریشه اصلی خود متصل شد، آن هم پس از ابراز اختیار عمل مردم کریمه در همه‌پرسی‌ای که برگزار شد. براساس این گزارش، شبه‌جزیره کریمه در ماه مارس 2014 پس از آنکه مردم این منطقه به جدایی از اوکراین رأی دادند به روسیه
الحاق شد.

حمله مسلحانه به پلیس آلمان
پلیس آلمان اعلام کرد در حمله مسلحانه یک مهاجم به نیروهای پلیس در ایالت جنوبی بایرن 4 پلیس زخمی شده‌اند. براساس بیانیه‌ای که پلیس آلمان چهارشنبه منتشر کرد‌، مهاجم پس از اقدام به حمله دستگیر شده‌‎ است. در بیانیه پلیس آمده‌ است که این مرد مسلح عضو جنبش «شهروندان رایش» است که معتقدند دولت رایش آلمان که در جنگ‌ دوم جهانی شکل گرفته بود، کماکان به حیات خود
ادامه می‎دهد.

راه‌اندازی اینترنت نظامی در روسیه
نیروهای مسلح روسیه سامانه ارتباطی موسوم به «بخش اطلاعات خصوصی» را با موفقیت راه‎اندازی کرده‌اند. این سیستم اینترنت نظامی (اس‎اس‎پی‎دی) به شبکه جهانی اینترنت متصل نیست و رایانه‌های آن، به فلش درایوهای یو‌اس‎بی و هارد دیسک‎های اکسترنالی که تایید شده نیستند، اجازه دسترسی نمی‌دهند. سیستم اس‎اس‎پی‌دی با استفاده از یک سرویس ایمیل اختصاصی راه‎اندازی شده‌است که کاربران می‌توانند با استفاده از آن، اطلاعات محرمانه‏‌ را با علامت «اهمیت ویژه» مشخص کرده و ارسال کنند. تمام گردش‌کار نظامیان روسی از این سیستم می‌گذرد.


کودک سوری: پاهایم دوباره درمی‌‌آید؟
بتازگی ویدئویی تکان‌دهنده از کودک معلول سوری منتشر شده که پاهایش را بر اثر انفجار مینی که توسط معارضان کاشته شده بود، از دست داده است. محمود هلیاف، کودک 6 ساله سوری بدون دست متولد شده بود و از این معلولیت رنج زیادی می‌کشید. این کودک 6 ساله سوری و خانواده‌اش برای فرار از درگیری‌ها در شمال استان حلب عازم منزل یکی از اقوام‌شان بودند که هدف انفجار مینی قرار گرفتند. چیزی که باعث جنجالی شدن این ویدئو شده این است که این کودک معلول خطاب به پدر و مادرش می‌گوید: «آیا دوباره پاهایم درمی‌آید؟!»
 


Page Generated in 0/0584 sec