printlogo


کد خبر: 166269تاریخ: 1395/7/29 00:00
اخبار

گزارش مسکن‌مهر واقعی است
قائم‌مقام وزیر راه‌وشهرسازی با اعلام اینکه در محاسبه قیمت نهایی مسکن‌مهر کفه ترازو باید به نفع متقاضیان و دقیق باشد، گفت: مردم توانایی مالی ندارند و باید دولت از آنها حمایت کند. احمد اصغری‌مهرآبادی در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: کمیسیون اصل 90 مجلس گزارش بسیار خوبی را درباره مسکن‌مهر ارائه کرده که یک گزارش واقعی است. وی با بیان اینکه درباره قیمت مسکن‌مهر فاز 11 اشتباه شده است، یادآور شد: این عدد 39 میلیون و 700 هزار تومان بود که اشتباها 29 میلیون تومان اعلام شد.


اصلاح قانون کار با نظر کارگران و کارفرمایان
رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارفرمایی ایران با بیان اینکه پیشنهاد دادیم توافق‌های قبلی میان کارگران، کارفرمایان و وزارت تعاون، ‌کار و رفاه اجتماعی جایگزین قانون فعلی شود، گفت: در۷ مورد اختلاف نظر داشتیم که قرار شد این چند ماده را در جلسه‌ای مشترک با شرکای اجتماعی بررسی کنیم. محمد عطاردیان در گفت‌وگو با تسنیم، درباره جلسه کمیسیون اجتماعی و اصلاح لایحه قانون کار گفت: این جلسه با حضور تشکل‌های کارگری و کارفرمایی برگزار شد و نمایندگان کارگری معتقد بودند این لایحه ظرفیت بررسی را ندارد و باید به دولت بازگردانده شود. وی ادامه داد: قانون کار در گذشته بین نمایندگان کارگران و کارفرمایان مورد بررسی قرار گرفته و 14 صورتجلسه با رضایت کارگران و کارفرمایان مورد اصلاح قرار گرفت اما در 7 زمینه اختلاف نظر بین کارگران و کارفرمایان وجود داشت که باید در جلسه‌ای دیگر مورد بررسی قرار می‌گرفت. عطاردیان تأکید کرد: به کمیسیون اجتماعی مجلس پیشنهاد دادیم تا آن 14 صورتجلسه قبلی که به صورت سه‌جانبه از اصلاح قانون کار تهیه شده بود را بررسی و در صورت صلاح‌دید جایگزین قانون فعلی کنند تا رضایت کارگران جلب شود و اختلاف نظر در 7ماده نیز در کمیسیون اجتماعی یا جلسه‌ای دیگر از شورایعالی کار مورد بررسی قرار گیرد.


پیشرفت منابع انسانی
درگرو ارتباطات داخلی سازمان‎ها
گردهمایی روندهای جهانی منابع انسانی در مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار شد. در این همایش مدیران برجسته منابع انسانی تجربیات خود را با شرکت‌کنندگان به اشتراک گذاشتند. آرش وفاداری، مدیرعامل ماناپیام با طرح موضوع «چگونه ارتباط استراتژیک به ارتباطات کارمندان کمک می‌کند» به بیان اهمیت ارتباطات درون‌سازمانی پرداخت و گفت: ارتباطات داخلی و میان کارمندان و اینکه آنها چه فکر می‌کنند موضوع مهمی است که باید به آن توجه داشت. وی با بیان اینکه باید به مشکلات در حوزه فلسفه وجودی و ارزش‌های سازمان نگاهی داشت، افزود: نکته مهمی که ما باید درباره منابع انسانی در سازمان‌ها بدانیم این است که روایت ما از قصه سازمان در ارتباط با داخل سازمان و برون سازمان چگونه است. وی تاکید کرد: در فعالیت‌های منابع انسانی باید تلاش و تمرین را مد نظر قرار داد و دید برای پیام‌های ارسالی سازمان ما چه اتفاقی افتاده است و آیا تغییر دلخواه در مخاطب ایجاد شده است یا خیر؟ وفاداری درباره کارمندان و فعالیت‌های حوزه منابع انسانی تصریح کرد: در حوزه رفتاری و سازماندهی رفتارها در سازمان‌ها باید به سوابق افراد هم توجه داشت و برای بهبود ارتباطات باید انتخاب مسیرهای توزیعی و کانال‌های تاثیرگذار را مد نظر قرار داد.


ذخایر ارزی ایران افزایش یافت
صندوق بین‌المللی پول در گزارشی از شاخص‌های کلان اقتصاد ایران از افزایش ۲۳ میلیارد دلاری ذخایر ارزی و رشد ۲۱ درصدی بخش نفتی اقتصاد ایران در سال جاری خبر داد.  به گزارش تسنیم، این صندوق در جدیدترین گزارش خود از سلسله گزارش‌های منطقه‌ای خاورمیانه و آسیای مرکزی رشد اقتصادی ایران برای امسال را 5/4 درصد و برای سال آینده 1/4 درصد پیش‌بینی کرد. براساس این گزارش، نرخ تورم در سال جاری به 4/7 درصد و در سال آینده به 2/7 درصد خواهد رسید. پیش‌بینی شده تولید ناخالص داخلی در سال 2016 نسبت به سال قبل از آن 3/22 میلیارد دلار افزایش می‌یابد و به 3/412 میلیارد دلار و در سال 2017 به رقم  3/438 میلیارد دلار خواهد رسید. رشد بخش غیرنفتی ایران بالغ بر 5/2 درصد و رشد بخش نفتی نیز21 درصد برآورد شده که این رقم برای سال آینده به ترتیب 1/4 درصد و 8/3 درصد پیش‌بینی شده است. همچنین ذخایر ارزی در سال جاری 3/23 میلیارد دلار نسبت به سال قبل رشد داشته و به 156 میلیارد دلار خواهد رسید.


Page Generated in 0/0066 sec