printlogo


کد خبر: 166272تاریخ: 1395/7/29 00:00
سرخط خبر

 محمد تنهایی، سفیر ایران در فیلیپین پیشنهاد کرد بانک‌های ایرانی در فیلیپین فعال شوند و «لند بانک» فیلیپین هم در ایران فعالیت خود را آغاز کند.
 شاخص بورس در جریان دادوستدهای دیروز بازار سرمایه با ثبت رشد ۲۴۲ واحدی به ارتفاع ۷۸ هزار واحد صعود کرد.
 رئیس‌کل گمرک جمهوری اسلامی ایران با اشاره به برآورد میزان قاچاق کالا در سال جاری گفت: به نظر می‌رسد امسال واردات کالا به صورت قاچاق به ۶ میلیارد دلار برسد.
 براساس مصوبه هیات‌مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت این شرکت پهنای باند اینترنت را 50 درصد ارزان‌تر به دانشگاه‌ها واگذار می‌کند.
 رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به افزایش نرخ کارمزد بانک‌ها در مجمع بانک مرکزی گفت: اگر قرار باشد کارمزدی افزایش یابد باید کیفیت خدمات نیز افزایش یابد و آثار آن در کاهش نرخ تسهیلات نظام بانکی تعریف شود.
 سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: براساس اعلام سازمان تنظیم مقررات، از حدود 14 تست فنی لازم برای اجرای طرح ثبت و شناسه‌دار کردن تلفن‌های همراه، تاکنون حدود 11 تست انجام گرفته و 3 تست پایانی باقی‌مانده است.
 براساس اعلام سازمان دامپزشکی، با پیگیری سازمان دامپزشکی کشور، سرویس فدرال نظارت دامپزشکی و بهداشت گیاهی روسیه مجوز صادرات کنسرو ماهی ایران را به روسیه صادر کرد.
 بانک مرکزی با تکذیب خبر نامه رئیس‌کل بانک مرکزی به رئیس‌جمهور اعلام کرد: وقفه در انتشار ترازنامه سال 1393 بانک مرکزی، امری طبیعی بوده و در سال‌های گذشته نیز گزارش یاد شده با تأخیر تقریباً 2 ساله منتشر می‌شد.
 غلامرضا امینی، مدیرکل نظارت بر صنایع غیرفلزی سازمان استاندارد ایران گفت:
۲۶ هزار واحد تولیدی در کشور دارای پروانه استاندارد هستند.
 معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد از افزایش استانداردهای تولید خودرو از ۵۲ مورد به ۸۱ مورد خبر داد.
 حسین درودیان، معاون نظارت و بازرسی اتاق اصناف تهران با بیان اینکه بازرسان اصناف در فرآیند مبارزه با قاچاق فقط بازرسی در سطح عرضه را می‌توانند انجام دهند، گفت: معمولا واحدهای صنفی انبارهای خود را نشان نمی‌دهند و ما هم مجوزی برای ورود به انبارهای خصوصی نداریم.
 تا ساعت 18 دیروز 43 درصد جمعیت ایران بیش از 33 میلیون نفر در سرشماری اینترنتی ثبت‌نام کردند. به این ترتیب بیش از 10 میلیون خانوار در این طرح ملی مشارکت کرده‌اند. به این ترتیب مردم ایران رکورد دنیا را شکستند چراکه ژاپن با ثبت 37 درصد مشارکت مردم در نخستین ثبت‌نام اینترنتی سرشماری تاکنون رکورددار دنیا بود.
 


Page Generated in 0/0049 sec