printlogo


کد خبر: 166275تاریخ: 1395/7/29 00:00
نبض جامعه

رئیس کمیته امداد خبر داد
کاهش 5 درصدی جمعیت مددجویان
«طی 2 سال گذشته توانسته‌ایم با آموزش‌های توانمندسازی و دیگر اقدامات، 5 درصد از جمعیت تحت پوشش کمیته را کاهش دهیم». به گزارش «وطن امروز»، پرویز فتاح، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) در دیدار با استاندار خراسان‌جنوبی با بیان این مطلب اظهار داشت: پرداخت وام بلاعوض یکی از راهکارهای مناسب در کمک به افراد تحت پوشش کمیته است. این وام‌ها تا سقف 5 میلیون تومان بوده و کارمزد کمی دارد. وی افزود: باید تعداد وام‌گیرنده‌ها را افزایش و سقف وام را نیز کاهش دهیم تا افراد بیشتری از این موقعیت برخوردار شوند. فتاح با بیان اینکه مشکل اصلی ما در وام قرض‌الحسنه وابستگی به بانک‌هاست، یادآور شد: در این دولت مجوز راه‌اندازی صندوق قرض‌الحسنه به کمیته امداد داده شده است. رئیس کمیته امداد با بیان اینکه باید با توانمندسازی، افراد تحت پوشش کمیته امداد را کاهش دهیم، بیان داشت: در حال حاضر بیش از 4 میلیون نفر از جمعیت کشور تحت پوشش این نهاد است.  وی عنوان کرد: در 2 سال گذشته توانسته‌ایم با آموزش‌های توانمندسازی و دیگر اقدامات 5 درصد از جمعیت تحت پوشش کمیته را کاهش دهیم. فتاح با بیان اینکه باید در راستای حل مشکل مسکن افراد تحت پوشش کمیته امداد خمینی(ره) حرکتی جهادی صورت گیرد، گفت: حل مشکل مسکن بسیاری از مشکلات را نیز برطرف می‌کند.

اعمال جریمه معاینه فنی از اول آبان
جریمه خودروهای فاقد معاینه فنی از طریق دوربین‌های طرح زوج و فرد از روز شنبه اول آبان بار دیگر آغاز می‌شود. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سردار تیمور حسینی، رئیس پلیس راهور تهران با اشاره به اجرای طرح LEZ از ابتدای مهر، گفت: با توجه به اینکه بسیاری از خودروهای شهر تهران فاقد معاینه فنی بودند، تصمیم گرفته شد جریمه خودروهای فاقد معاینه فنی از طریق دوربین‌های طرح زوج و فرد را متوقف و چند روزی به رانندگان فرصت داده شود تا به مراکز معاینه فنی مراجعه کنند و برگه معاینه فنی مجاز بگیرند. رئیس پلیس راهور تهران با بیان اینکه اجرای LEZ در تهران متوقف نشده است، تاکید کرد: با پایان مهلت داده شده، از روز شنبه اول آبان ماه تمام خودروهای فاقد معاینه فنی معتبر توسط دوربین‌های محدوده زوج و فرد اعمال قانون می‌شوند. حسینی درباره معاینه فنی معتبر گفت: خودروهایی که معاینه فنی خود را از مراکز سیمفا دریافت کرده باشند دارای معاینه فنی معتبر شناخته می‌شود. به گفته وی، خودروهایی که تاکنون معاینه فنی دریافت نکرده‌اند و نمی‌توانند در صف‌های طولانی معاینه فنی تهران قرار بگیرند، می‌توانند با مراجعه به مراکز اطراف تهران که متصل به سامانه سیمفا هستند، معاینه فنی دریافت کنند.

ثبت 20 میلیون سند الکترونیکی در سال
همزمان با حذف دفتر اسناد در دفترخانه‌ها سالانه حدود 20میلیون سند تنظیمی در دفاتر اسناد رسمی به صورت الکترونیکی ثبت می‌شود. به گزارش«وطن‌امروز» احمد تویسرکانی، رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در نشست حقوقی – کاربردی موسسه عالی علمی - کاربردی قوه قضائیه بیان داشت: قبل از الکترونیکی شدن فرآیندهای ثبتی، سالانه قریب به 100میلیون مراجعه به ادارات ثبت و دفاتر اسناد رسمی انجام شده است اما با الکترونیکی شدن فرآیندها سالانه نزدیک به 30 میلیون مراجعه کاهش پیدا کرده و با وجود افزایش خدمات، سلامت اداری ارتقا یافته و باعث کاهش هزینه‌های پنهان شده است. تویسرکانی افزود: امسال 2 اقدام بزرگ حذف دفاتر املاک در ادارات ثبت و حذف دفتر اسناد در دفاتر اسناد رسمی سراسرکشور انجام گرفت که با انجام این اقدامات ضمن پیشگیری از تخلفات و اشتباهات فراوان، نتایج چشمگیری به دست آمد. رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور خاطرنشان کرد: با حذف دفتر اسناد در دفترخانه سالانه حدود 20میلیون سند تنظیمی در دفاتر اسناد رسمی که پیش از این به صورت نوشتاری و دستی ثبت شده است در حال حاضر به صورت الکترونیکی ثبت و خلاصه آن در سیستم ذخیره‌سازی می‌شود.


Page Generated in 0/0056 sec