printlogo


کد خبر: 166315تاریخ: 1395/8/1 00:00
اخبار

پیوستن به جامعه جهانی ایران را به زمان قاجار و پهلوی می‌برد
امام‌جمعه موقت تهران گفت: کسانی که خواستار پیوستن ایران به جامعه جهانی هستند و فکر می‌کنند بدون آمریکا نمی‌شود زندگی کرد حیات انقلابی و حسینی ندارند. به گزارش تسنیم، آیت‌الله کاظم صدیقی در خطبه‌های نمازجمعه تهران، گفت: هدف قیام امام حسین(ع) مقابله با ظلمت و ظلم بود و ایشان کشته شدن در راه حق را عزت و سازش با جریان کفر و نفاق را ذلت می‌دانستند. وی ادامه داد: از امتیازات قیام امام حسین(ع) هدف‌دار بودن، با برنامه پیش رفتن و از ابتدا تا پایان عزت را در مقابل ذلت دیدن بود. خطیب موقت جمعه تهران با اشاره به جنایات جنگی عربستان در یمن تصریح کرد: جنایات جنگی عربستان در یمن و در مقابل چشمان مدعیان دروغین حقوق‌بشر و مجامع بین‌المللی و دبیرکل رسوای سازمان ملل که بیش از  140 نفر را در یک مجلس عزاداری به خاک و خون کشیدند، موجب شرمساری است. وی ادامه داد: امروز هم ابوسفیان زمان آمریکای فریبکار ظالم است و عربستان و اسرائیل کودک‌کش تجلیات استکبار جهانی در عالم هستند. آیت‌الله صدیقی با اشاره به تبلیغات رسانه‌های جهانی مبنی بر پیوستن ایران به جامعه جهانی تاکید کرد: انقلاب اسلامی صولت قدرت‌های استکباری را در هم شکست و « ما می‌توانیم» را در تجربه نشان داد. پیوستن به جامعه جهانی ملت ایران را به وابستگی زمان قاجار و پهلوی خواهد برد.

در بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات کوتاه نمی‌‌آییم
آیت‌الله محمد مومن بر عدم تعارف شورای نگهبان با افراد تاکید و اعلام کرد در بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری کوتاه نخواهیم آمد. به گزارش رسا، عضو فقهای شورای نگهبان دیروز جمعه در دیدار سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور سخنان مهمی را درباره شورای نگهبان بیان و تاکید کرد که این شورا در بررسی صلاحیت‌های نامزدهای انتخابات به هیچ وجه کوتاه نخواهد آمد. وی با بیان اینکه شورای نگهبان با کسی تعارف ندارد و ملاحظه کسی را هم نمی‌کند، تأکید کرد: ما در این شورا محکم ایستاده‌ایم و از کسی هم ترسی نداریم و اگر هر فرد یا گروهی حرفی نامربوط بزند برای خودش زده و ما به وظیفه خودمان عمل می‌کنیم و ملاحظه کسی را نمی‌کنیم. آیت‌الله مؤمن‌ ادامه داد: ما در بحث بررسی قوانین مصوب مجلس یا صلاحیت نامزدهای مجلس و ریاست جمهوری و امثال آن جدی هستیم و کوتاه نمی‌آییم و تلاش داریم به کسی هم ظلم و ستمی صورت نگیرد.


واکنش ایران به اظهارات معاون نخست‌وزیر ترکیه
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به اظهارات معاون نخست‌وزیر ترکیه گفت: فرقه‌گرایی، قومیت‌گرایی و دامن زدن به اختلافات مذهبی در سیاست‌های اصولی منطقه‌ای و بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران هیچ جایگاهی نداشته و ندارد. بهرام قاسمی در واکنش به اظهارات نعمان قورتولموش، معاون نخست‌وزیر ترکیه درباره تاثیر سیاست‌های مذهبی جمهوری اسلامی ایران در عراق گفت: سیاست‌های منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران برآمده از ارزش‌ها و تعالیم والای انسانی و اسلامی است که در آن امنیت و ثبات همسایگان بویژه کشورهای اسلامی از اولویت بالایی برخوردار است. قاسمی افزود: فرقه‌گرایی، قومیت‌گرایی و دامن زدن به اختلافات مذهبی در سیاست‌های اصولی منطقه‌ای و بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران هیچ جایگاهی نداشته و ندارد. سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان خاطرنشان کرد: نفوذ معنوی جمهوری اسلامی ایران برآمده از حسن‌نیت توأم با احترام به حفظ استقلال و تمامیت ارضی همسایگان است که درک آن نباید برای برخی ناظران سخت باشد. قاسمی در پایان گفت: ضروری است کشورهای منطقه با درک شرایط حساس و خطیر منطقه در جهت پایان تنش‌ها و درگیری‌ها گام برداشته و سخن برانند.


Page Generated in 0/0056 sec