printlogo


کد خبر: 166316تاریخ: 1395/8/1 00:00
اخبار

انقلاب اسلامی نگذاشت اسرائیل به آرزویش برسد
فرمانده کل سپاه اظهار کرد: انقلاب اسلامی نگذاشت اسرائیل غاصب به آرزوی از «نیل تا فرات» برسد. به گزارش میزان، سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری در یادواره شهدای مدافع حرم فاتحین با بیان اینکه مسیر دفاع از حرم مسیری است که با کمترین توقف برای دفاع از حریم ولایت شکل می‌گیرد، عنوان کرد: ما باید گسترش جبهه مقاومت را وظیفه اصلی خود بدانیم. وی با بیان اینکه دفاع مسلحانه از حرم و انقلاب اسلامی آن هم کیلومترها دور‌تر از مرزهای ایران یک توفیق الهی است، عنوان کرد: در گزارش‌هایی که محضر مقام معظم رهبری به ایشان ارائه می‌دادم از کیفیت بالای کار فاتحین بسیج می‌گفتم و بارها به این نکته اشاره کردم که افتخار یگان فاتحین است که همه کارهای آنها داوطلبانه است.  فرمانده کل سپاه با بیان اینکه در تحولات عظیم و گسترده منطقه اگر نظام ما و خون شهدای ما نبود، بی‌تردید شاهد اوضاع دیگری در غرب آسیا بودیم، تصریح کرد: انقلاب اسلامی نگذاشت اسرائیل غاصب به آرزوی از «نیل تا فرات» برسد. وی ادامه داد: امروز تمام برنامه‌های آمریکا و اسرائیل در منطقه با شکست مواجه شده و بر ضد خودشان تبدیل شده است.  فرمانده کل سپاه در پایان خاطرنشان کرد: امروز خدا را شاکریم که همه اقرار می‌کنند برای تعیین سرنوشت کشور سوریه باید سراغ ایران بیایند؛ این نشان‌دهنده عزت  و شکوه جمهوری اسلامی ایران است.

باز هم به فلسطین سلاح می‌دهیم
دبیر شورایعالی امنیت ملی گفت کمک‌های تسلیحاتی ایران به مردم مظلوم فلسطین ادامه پیدا خواهد کرد. به گزارش مهر، علی شمخانی در مصاحبه با خبرنگاران با اشاره به حمایت‌های تسلیحاتی جمهوری اسلامی ایران از گروه‌های مقاومت فلسطینی طی سال‌های گذشته تصریح کرد: این روند که از سوی عالی‌ترین مقام کشور نیز به صراحت بیان شده، به منظور دفاع از مردم مظلوم فلسطین و افزایش توان دفاع در برابر حملات رژیم صهیونیستی ادامه خواهد یافت. وی همچنین با اشاره به برخی اظهارنظرهای مقامات آمریکایی درباره نقش احتمالی ایران در حمله موشکی به  ناوهای آمریکایی در دریای سرخ تاکید کرد: متحدان آمریکا در یمن با شکست‌های  پی در پی،  توسط ملت یمن تحقیر شده‌اند و انتساب این شکست‌ها به ایران برای فرافکنی و فرار از بار سنگین مسؤولیت ناشی از جنایت‌های جنگی است. دریابان شمخانی افزود: ایران به طور قطع مسیر حمایت از مردم و ملت‌های مظلوم منطقه را ادامه داده و در صورت حمایت مستقیم از دولت‌ها و ملت‌های تحت ستم واهمه‌ای از بیان آن ندارد. علی شمخانی همچنین با اشاره به سلسله عملیات موفقیت‌آمیز در حلب و موصل توسط ارتش‌های سوریه و عراق گفت: داعش در درون خود و علیه رئیس خودخوانده‌اش ابراهیم البدری (موسوم به ابوبکر البغدادی) دچار انشعاب شده و ضمن آن میان داعش و دیگر گروه‌های تکفیری تروریستی نیز اختلافات گسترده‌ای وجود دارد که ناشی از فرصت‌طلبی، جاه‌طلبی و بدعت‌گرایی سران آنهاست.


گزینه‌های قطعی برای تصدی 2 وزارتخانه
محمدعلی نجفی، مشاور رئیس‌جمهور در گفت‌وگو با انتخاب، از معرفی صالحی‌امیری و سلطانی‌فر به عنوان وزرای ارشاد و ورزش خبر داد. وی گفت:  رئیس‌جمهور در نظر دارد روز یکشنبه افراد مورد نظر را برای این وزارتخانه‌ها به مجلس معرفی کند. او همچنین خبر داد گزینه مورد نظر رئیس‌جمهور برای وزارت ارشاد صالحی‌امیری و برای وزارت ورزش و جوانان سلطانی‌فر است. نجفی ضمن تاکید بر قطعی شدن 2 گزینه فوق اذعان داشت درباره وزارت  آموزش‌وپرورش گزینه‌ها هنوز قطعی نیست اما در میان گزینه‌های رئیس‌جمهور نام خودش و دانش‌آشتیانی دیده می‌شود.

 


Page Generated in 0/0058 sec