printlogo


کد خبر: 166323تاریخ: 1395/8/1 00:00
اخبار

مشکلات نقل و انتقالات بین‌المللی پولی همچنان پابرجاست
با وجود توافق هسته‌ای ایران و 1+5 مشکلات نقل و انتقالات پولی در سوئیفت همچنان پابرجاست. محمدرضا زهره‌وندی، عضو کارگروه تشکل‌های اتاق ایران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره مشکلات نقل و انتقالات مالی در سوئیفت عنوان کرد: با وجود توافق هسته‌ای اما مشکلات نقل و انتقالات پولی همچنان پابرجاست. وی  یکی از موانع  نقل و انتقالات پولی را کارشکنی آمریکا برشمرد و افزود: هر گونه مراوده بانکی کشورهای خارجی با ایران موجب تنبیه و تحریم از سوی آمریکا خواهد شد که این امر مبادلات بانکی با دیگر کشورها را با معضل روبه‌رو کرده است. عضو کارگروه تشکل‌های اتاق ایران اظهارداشت: باید  زمینه  تسهیل تعاملات بانکی در سطح بین‌المللی هرچه سریع‌تر فراهم شود.


تأمین مالی 12 هزار و 361 بنگاه کوچک و متوسط
رئیس‌کل بانک مرکزی با بیان اینکه نظام بانکی هیچ محدودیتی در تامین مالی بنگاه‌های کوچک و متوسط ندارد، گفت: در پایان امسال هیچ واحد تولیدی وجود نخواهد داشت که بر اثر عدم تامین سرمایه در گردش نتواند به تولید و فعالیت خود ادامه دهد. ولی‌الله سیف به تامین مالی بیش از 9230 میلیارد تومانی برای 12 هزار و 361 بنگاه کوچک و متوسط در سراسر کشور تا امروز اشاره کرد. رئیس شورای پول و اعتبار با تاکید بر اینکه نظام بانکی هیچ محدودیتی در تامین مالی بنگاه‌های کوچک و متوسط ندارد، خاطرنشان کرد: بانک مرکزی در سال جاری با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و سال اقتصاد مقاومتی، بنگاه‌های کوچک و متوسط را از برخی عوامل بازدارنده برای اعطای تسهیلات مستثنا کرد تا در پایان سال جاری هیچ واحد تولیدی وجود نداشته باشد که بر اثر عدم تامین سرمایه در گردش نتواند به تولید و فعالیت خود ادامه دهد.  


مشارکت 44/7درصدی مردم در سرشماری اینترنتی
قائم مقام ستاد سرشماری نفوس و مسکن با بیان اینکه 7/44 درصد مردم در سرشماری اینترنتی مشارکت داشتند، از مهلت یک هفته‌ای برای ویرایش اطلاعات و همچنین چگونکی شیوه ثبت‌نام غایبان در این طرح خبر داد.  علیرضا زاهدیان در گفت‌وگو با فارس، درباره وضعیت ثبت‌نام اینترنتی نفوس و مسکن اظهار داشت: تا دیروز بالغ بر 35 میلیون و 740 هزار نفر به صورت اینترنتی ثبت‌نام کرده‌اند.  قائم‌مقام ستاد سرشماری نفوس و مسکن با بیان اینکه این میزان مشارکت 7/44 درصد جمعیت را پوشش می‌دهد، تصریح کرد: بهترین کارنامه سرشماری اینترنتی مربوط به کشور کانادا با 54 درصد و کره با 9/47 درصد است و ایران با 7/44 درصد جایگاه سوم را به خود اختصاص داده است.   


تهدید اشتغال روستایی  با تعطیلی واحدهای صنعتی خرما
عضو هیات‌مدیره انجمن ملی خرمای ایران گفت: اشتغال روستایی به دلیل عدم حمایت مالی دولت از واحدهای صنعتی خرما مورد تهدید قرار گرفته است. علی‌محمد صمیمی گفت: ضعف اقتصاد کلان به ضعف واحدهای تولیدی منجر شده است و همین مساله باعث می‌شود قدرت توسعه بازارهای صادراتی را نداشته باشیم. وی در ادامه گفت: واحدهای بسته‌بندی خرما در ایران تعطیل شده است و این مساله باعث شده اشتغال روستایی محدود شود. خرما بیشتر در استان‌های مرزی کشت می‌شود و مساله اشتغال در این استان‌ها از نظر اجتماعی و امنیتی از اهمیت بسزایی برخوردار است اما متاسفانه با دید محدود به فرصت‌های اشتغال روستایی نگاه می‌کنیم. صنایعی در این استان‌ها در 40 سال گذشته شکل گرفته است و باید برای ادامه فعالیت‌شان و حفظ اشتغال روستایی از این واحدها حمایت کرد. وی تصریح کرد: تسهیلات با نرخ 22 درصدی به کار واحدهای در آستانه تعطیلی نمی‌آید. نکته دیگر اینکه شهرستان‌ها به طور واقعی از تسهیلات اعلام شده توسط دولت بهره‌مند نمی‌شوند. دولت هنوز تسهیلاتی را که قول پرداخت آن را به بخش خرما داده بود پرداخت نکرده است.


Page Generated in 0/0055 sec