printlogo


کد خبر: 166325تاریخ: 1395/8/1 00:00
نبض جامعه

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران:
ماهانه 10 مسجد در پایتخت احداث می‌شود
«مقرر شده است با توجه به سرانه محدود مسجد در پایتخت، هر ماه 5 تا 10 مسجد در سطح شهر تهران احداث شود». حجت‌الاسلام عبدالمقیم ناصحی، رئیس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران با بیان این مطلب گفت: در شرایطی که جمعیت شب‌های تهران 8 میلیون و 500 هزار نفر است و این جمعیت در روزها بیشتر نیز می‌شود تعداد مساجد کنونی پایتخت پاسخگوی نیازهای شهروندان نیست. وی با ارائه آماری از تعداد مساجد فعال در سطح شهر تهران خاطرنشان کرد: در حال حاضر 2 هزار مسجد در سطح شهر تهران فعالیت می‌کنند اما این تعداد مسجد پاسخگوی نیازهای شهر نیستند. رئیس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به سرانه در نظر گرفته شده برای هر فرد تهرانی در حوزه مسجد به میزان بیان داشت: برای هر شهروند تهرانی سرانه در نظر گرفته شده در حوزه مسجد حدود 15 سانتیمتر است که این سرانه بسیار اندک است. حجت‌الاسلام ناصحی افزود: سرانه مطلوب مسجد در کشوری مانند ایران، وجود یک مسجد برای هر یکهزار نفر است. وی با بیان اینکه تهران فقیر‌ترین شهر کشور از لحاظ داشتن مسجد است، عنوان کرد: در آستانه فعالیت شورای چهارم شهر تهران اعضا مصوبه‌ای را به تصویب رساندند که براساس آن 400 مسجد محله‌ای در تهران ساخته شود.

مخالفت محیط‌زیست با ورود محصولات تراریخته
معاون پژوهشی سازمان حفاظت محیط‌زیست درباره هجوم محصولات تراریخته به کشور و مخالفت این سازمان با ورود محصولات تراریخته توضیحاتی ارائه داد. داوود حیات‌غیب، معاون پژوهشی سازمان حفاظت محیط‌زیست با بیان اینکه سازمان محیط‌زیست مخالفت خود را با ورود محصولات تراریخته اعلام کرده است، اظهار داشت:‌ ایران به عنوان یکی از کشورهای مصرف‌کننده از حدود 12 سال گذشته تاکنون، مورد تهاجم ورود محصولات تراریخته از کشورهای برزیل و آرژانتین قرار گرفته است. وی به باشگاه خبرنگاران عنوان کرد:‌ بنابراین حدس ما درباره ورود محصولات دستکاری‌شده ژنتیکی به شکل دانه‌های روغنی و اقلام دیگر قریب به یقین است. معاون پژوهشی سازمان حفاظت محیط‌زیست با بیان اینکه امکان ورود هر بذری به وسیله هر واردکننده‌ای به کشور وجود دارد، گفت:‌ هیچ اطمینانی از دستکاری شدن ژنتیکی یا ارگانیک بودن انواع صیفی‌جات وجود ندارد مگر اینکه محصولات در بدو ورود به بازار، مورد آزمایش قرار گرفته و دستکاری شدن یا نشدن آنها ثابت شود. حیات‌غیب با اشاره به اثرات محصولات دستکاری شده ژنتیکی بر محیط‌زیست، بیان داشت: تأثیرپذیری زنبور عسل، پروانه‌ها، حشرات شکارچی همانند سنجاقک‌ها و کفش‌دوزک‌ها که دشمن طبیعی آفت‌ها هستند، انتقال سموم محصولات تراریخته از بستر گیاه بر زمین و آلودگی خاک، آب‌های سطحی و زیرزمینی و امکان انتقال ژن دستکاری شده به سایر مزارع کشاورزی برخی از آثار مخرب شناخته شده محصولات دستکاری‌شده ژنتیکی هستند.

زلزله در کرمان  14 مصدوم برجا گذاشت
وقوع زمین‌لرزه با قدرت 8/4 ریشتر در زرند کرمان 14 مصدوم بر جا گذاشت. مرتضی سلیمی، سرپرست سازمان امداد و نجات با اشاره به زمین‌لرزه 8/4 ریشتری ساعت ۱۸:۴۰ روز پنجشنبه در شهرستان زرند کرمان، گفت: این زمین‌لرزه در عمق ١٠ کیلومتری رخ داد و ۹ پس‌لرزه داشت. وی با تشریح اقدامات انجام شده توسط ارزیابان جمعیت هلال‌احمر و همچنین ارائه خدمات امدادی لازم، به ایسنا بیان داشت: ۹ شهر و روستا توسط ارزیابان هلال‌احمر مورد ارزیابی قرار گرفتند. سلیمی افزود: متاسفانه در جریان این زمین‌لرزه ١٤ تن مصدوم شدند که به بیمارستان‌های امام علی(ع) و سینای زرند مراجعه کردند. به گفته وی، همچنین طی ارزیابی‌های صورت گرفته، شکاف‌های جزئی در برخی ساختمان‌ها در شهرستان زرند مشاهده شده است.


Page Generated in 0/0056 sec