printlogo


کد خبر: 166338تاریخ: 1395/8/1 00:00
اخبار

آمادگی «عمار»ی‌ها برای اکران‌های مردمی
در فاصله زمانی بیش از 2 ماه مانده به هفتمین جشنواره مردمی فیلم عمار، ارسال نخستین بسته‌ اکران مردمی این رویداد فرهنگی- سینمایی به اکران‌کنندگان نقاط مختلف کشور از ابتدای هفته آینده آغاز می‌شود. براساس اعلام روابط عمومی این جشنواره، علاوه بر آثار رسیده به هفتمین جشنواره عمار شامل فیلم، نماهنگ و اقلام تبلیغی، تعدادی از آثار منتخب بخش بین‌الملل جشنواره و آثار ادوار قبلی که تاکنون وارد شبکه اکران مردمی نشده‌اند، در قالب این بسته‌ها توزیع می‌شوند. بنا بر این گزارش، تا زمان شروع هفتمین دوره این رویداد فرهنگی- سینمایی، دیگر بسته‌های اکران مردمی جشنواره نیز در اختیار فعالان مردمی قرار می‌گیرد و به این ترتیب 2 ماه پیش از آغاز به کار رسمی دوره جدید جشنواره عمار، آثار رسیده در نقاط مختلف کشور به نمایش در می‌آیند.

روایت نویسنده «دختر شینا» از ادبیات پایداری زنان ایران
بهناز ضرابی‌زاده گفت: ادبیات پایداری زنان ایران روایتگر زنانی است که همه چیزشان نه خانواده که کشورشان بود. به گزارش مهر، در نخستین روز از برگزاری نمایشگاه کتاب فرانکفورت، غرفه ایران میزبان نشستی برای معرفی ادبیات دفاع‌مقدس با حضور بهناز ضرابی‌زاده، نویسنده ایرانی بود. نویسنده کتاب موفق «دختر شینا» در سخنرانی خود که همزمان به صورت انگلیسی نیز ترجمه و ارائه می‌شد خطاب به حاضران در نشست عنوان کرد: من زندگی در جنگ را تجربه کرده و جنگ را زیسته‌ام. منطقه‌ای که محل زندگی من در آن بود به من این مکان را داد که شاهد باشم مردم چطور به جنگ عکس‌العمل نشان می‌دهند. جنگ مردم ایران را برای دفاع از خودشان به صحنه کشاند و قصه‌هایی از آنها خلق کرد که بسیار جذاب است اما تصورش برای همه آسان نیست و در این میان قصه زنان حاضر در جنگ در زمره جذاب‌ترین داستان‌هاست. وی افزود: نویسندگان ما در سال‌های دفاع مقدس و پس از آن ضرورت نوشتن درباره جنگ را بسیار احساس کردند و حس کردند ظلمی به مردم کشورشان وارد شده و نحوه مواجهه مردم با آن باید روایت شود و آنها بار القا کردن این مفاهیم را به دوش کشیدند و شیوه مواجهه مردم‌شان با این دست وقایع را تصویر کردند. در واقع این ادبیات بود که به نویسندگان ما این فرصت را داد تا بتوانند این تصاویر را ثبت و به همه ارائه کنند.  

اعلام سریال‌های تولیدی شبکه دوم برای نیمه دوم سال
شبکه 2 سیما سریال‌های «هشت‌ونیم دقیقه»، «همسایه‌ها» و « آرام می‌گیریم» را برای پخش در شب‌های پاییزی و زمستانی در نظر گرفته است. به گزارش تسنیم، از اول آبان‌ماه ملودرام خانوادگی «هشت‌ونیم دقیقه» از شنبه تا پنجشنبه ساعت 21:30 به مخاطبان این شبکه تقدیم می‌شود. «هشت‌ونیم دقیقه» به تهیه‌کنندگی بهروز مفید، کارگردانی شهرام شاه‌حسینی و نگارش آزیتا ایرایی، علی دادرس و بابک کایدان با محوریت موضوعی همدلی و ایثار در یک خانواده ایرانی به نقش مهم و تأثیرگذار زن در سرپرستی و تربیت فرزند بعد از فوت همسر و دفاع از حقوق و کیان خانواده در این شرایط می‌پردازد. از 13 آذر ماه و پس از پایان سریال «هشت‌ونیم دقیقه» که مصادف با جشن‌ها و اعیاد ماه ربیع‌الاول است، شبکه 2 سریال طنز 40 قسمتی «همسایه‌ها» به کارگردانى مهران غفوریان، تهیه‌کنندگی علیرضا سبط‌احمدی و نگارش مجتبی چراغعلی را با حضور بازیگرانی چون جواد رضویان، مهران غفوریان، بهاره رهنما، سیروس گرجستانی و... به بینندگان شبکه 2 سیما تقدیم می‌کند.

انتشار مجدد کتابی درباره شهدای مدافع حرم
کتاب «شبیه خودش» سومین کتاب از مجموعه مدافعان حرم که انتشارات روایت فتح آن را منتشر کرده به چاپ دوم رسید.  به گزارش فارس، این کتاب اولین اثری است که درباره شهدای مدافع حرم اهل تبریز و آذربایجان منتشر می‌شود و با روایت زندگی و مبارزات شهید حامد جوانی، به برخی سوال‌ها و ابهام‌ها درباره مدافعان حرم و دفاع در بیرون از مرزها پاسخ می‌دهد.  گفتنی است، این کتاب در  3  فصل و با  بهره‌گیری از خاطرات شهید حامد جوانی از زبان والدین و هم‌رزمانش نگاشته شده است. براساس این گزارش، کتاب «شبیه خودش» به قلم حسین شرفخانلو و به ویراستاری زهره علی‌عسگری با تیراژ1100 نسخه توسط انتشارات روایت فتح تجدید چاپ شده است.


Page Generated in 0/0049 sec