printlogo


کد خبر: 166341تاریخ: 1395/8/1 00:00
رویدادها

مستندی درباره انرژی هسته‌ای روی آنتن شبکه جهانی سحر
برنامه‌ای مستند با موضوع استفاده صلح‌‌آمیز از انرژی هسته‌ای روی آنتن شبکه جهانی سحر قرار می‌گیرد. به گزارش تسنیم، برنامه مستند «آفتاب نهان» کاری از گروه کردی شبکه جهانی سحر با موضوع استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای در ابعاد پزشکی، صنعتی و کشاورزی و دیگر عرصه‌ها تولید شده و در قالب 26 قسمت 30 دقیقه‌ای پخش می‌شود. برنامه مستند آفتاب نهان ساعت 19:30 از شبکه جهانی سحر پخش خواهد شد.

همکاری تهیه‌کننده «سیانور» با کارگردان «ایستاده در غبار»
تهیه‌کننده فیلم سینمایی «سیانور» با اثری به کارگردانی محمدحسین مهدویان به جشنواره فیلم فجر می‌آید. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سیدمحمود رضوی  گفت: 2 فیلم در جشنواره امسال خواهیم داشت؛ کار اول با بهروز شعیبی در حوزه اجتماعی با نام «دارکوب» که در مرحله پیش‌تولید قرار دارد و یک کار دیگر با محمدحسین مهدویان کارگردان اثر موفق «ایستاده در غبار» است. البته این کار کمی عقب‌تر از «دارکوب» بهروز شعیبی است و در مرحله نگارش قرار دارد و با نام موقت «ماجراهای نیم‌روز» تولید می‌شود.

«من زنده‌ام» به زبان روسی درآمد
کتاب «من زنده‌ام» خاطرات 40 ماه اسارت معصومه آباد در زندان‌های رژیم بعث عراق به زبان روسی ترجمه و منتشر شد. به گزارش فارس، کتاب «من زنده‌ام» و «آه با شین» از سوی انتشارات صدرا در مسکو به روسی ترجمه و منتشر شد. کتاب «من‌زنده‌ام» روایت دختری 17ساله است که در اوایل جنگ ایران و عراق به اسارت بعثی‌ها در آمد. زیبایی این حکایت زمانی دوچندان می‌شود که راوی خود دست به قلم شده و دیده‌ها و شنیده‌های اسارت 40 ماهه را در اردوگاه‌های  رژیم بعث عراق در 8 فصل روایت کرده است. این کتاب با حمایت بنیاد مطالعات اسلامی روسیه و رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مسکو به زبان روسی ترجمه و توسط انتشارات صدرا منتشر شده است. این اثر ارزشمند با ترجمه مدینه سوخییوا و سرویراستاری آقای پالیشوک و ویرایش تطبیقی فائزه کریمیان به عنوان اولین اثر از سری «نثر جنگ» که اختصاص به دفاع‌مقدس دارد چاپ و منتشر شده است.

«خانواده یک» زنده می‌شود
مدیر گروه اجتماعی شبکه یک سیما گفت: برنامه تلویزیونی «خانواده یک» بزودی از قالب تولیدی خارج شده و به صورت زنده روی آنتن خواهد رفت.  به گزارش فارس، فضل‌الله شریعت‌پناه درباره جای خالی برنامه‌های گفت‌وگومحور موفق نظیر «پارک ملت» در شبکه یک سیما گفت: متاسفانه برای روی آنتن بردن چنین برنامه‌هایی کنداکتور و جدول پخش خالی نداریم. با توجه به اینکه بخش خبری ساعت 21 هم افزایش زمان پیدا کرد، برنامه‌ریزی‌های ما به هم خورد. وی ادامه داد: روزهای شنبه برنامه «نگاه یک» روی آنتن می‌رود و روزهای یکشنبه و سه‌شنبه «پایش» را داریم. چهارشنبه هم «ثریا» روی آنتن می‌رود. روزهای پنجشنبه نیز برنامه «سینما یک» روانه آنتن می‌شود، به همین دلیل نمی‌توانیم برنامه شبانگاهی طراحی کنیم. البته من معتقدم برنامه‌ای مثل «پارک ملت» می‌تواند همه موضوعات را دربر گیرد و برنامه‌های تک‌قسمتی در یک هفته دیگر جواب نمی‌دهد.  مدیر گروه اجتماعی شبکه یک سیما همچنین درباره برنامه «دستپخت» نیز گفت: این برنامه مخاطبان و علاقه‌مندان بسیار زیادی دارد و امیدواریم با همین ریتم پیش رفته و تا نوروز ادامه پیدا کند.

پرده سینماهای آمریکا و کانادا میزبان یک اثر عاشورایی
انیمیشن سینمایی «ناسور» که یک اثر عاشورایی است تا 2 هفته دیگر در کانادا و آمریکا به نمایش در خواهد آمد. به گزارش فارس، اکران انیمیشن سینمایی «ناسور» که روایتگر واقعه عاشوراست روز شنبه 24 مهرماه در کشور عراق آغاز شده است. این انیمیشن به کارگردانی کیانوش دالوند و تهیه‌کنندگی مشترک محمدحسین قاسمی و داریوش دالوند است که پیش از این در جشنواره «غدیر» کشور عراق جایزه بهترین انیمیشن را از آن خود کرده بود.
 


Page Generated in 0/0053 sec