printlogo


کد خبر: 166342تاریخ: 1395/8/1 00:00
پیروزی استقلال در هفته تساوی پرسپولیس و تراکتورسازی
بازگشت امید به آبی‌ها

پرسپولیس که با تساوی تراکتورسازی برابر فولاد می‌توانست فاصله‌اش با این تیم در صدر جدول را بیشتر کند با تساوی برابر قهرمان فصل گذشته این فرصت را از دست داد اما صدرنشین ماند. در هفته نهم لیگ برتر استقلال خوزستان و پرسپولیس به مصاف هم رفتند که این دیدار با تساوی یک - یک به پایان رسید. رحیم زهیوی(۳۴) برای استقلال خوزستان و فرشاد احمدزاده(۸۳) برای پرسپولیس گل زدند. در این دیدار که در ورزشگاه غدیر اهواز و در حضور حدود ۱۰ هزار تماشاگر برگزار شد، قهرمان فصل گذشته رقابت‌های لیگ برتر نمایش بهتری در نیمه اول داشت و صاحب موقعیت‌های خطرناک‌تری هم شد که تنها یک بار توانست در دقیقه ۳۴ روی یک ضربه ایستگاهی به گل برتری دست پیدا کند. در نیمه دوم سرخپوشان زمان بیشتری را صاحب توپ و میدان بودند و موقعیت‌های بهتری هم برای رسیدن به گل داشتند که مهم‌ترین آنها در دقیقه ۵۷ به دست آمد که دروازه‌بان استقلال خوزستان روی علی علیپور مرتکب خطای پنالتی شد که این ضربه را حسین ماهینی به بیرون زد. در ادامه پرسپولیس بر میزان حملاتش افزود و در دقیقه ۸۳ با ضربه سر فرشاد احمدزاده به گل تساوی دست پیدا کرد. یک دقیقه پس از این گل رامین رضاییان بالاخره از سوی برانکو به زمین فرستاده شد تا مشکلاتی که برای این بازیکن وجود داشت به پایان برسد.
دست علیرضا بیرانوند شکستگی حاد ندارد
مصدومیت علیرضا بیرانوند در بازی روز گذشته موجب نگرانی کادر فنی پرسپولیس و البته تیم‌ملی نیز شد که به گفته کادر پزشکی مشکلی برای بازی آتی این تیم نخواهد داشت. دروازه‌بان شماره یک پرسپولیس و تیم‌ملی در بازی روز پنجشنبه در برخورد با مهاجم حریف دچار مصدومیت از ناحیه دست شد. در حالی که به وضعیت مصدومیت این بازیکن در جریان بازی توسط کادرفنی رسیدگی شد اما در بررسی‌های بعدی احتمال شکستگی دست او نیز می‌رفت که کادر پزشکی سرخپوشان آن را رد کرد.  دکتر حقیقت، کادر پزشکی پرسپولیس در اولین تمرین پرسپولیسی‌ها بعد از بازگشت از اهواز درباره شرایط دروازه‌بان این تیم گفت: خوشبختانه دست علیرضا بیرانوند شکستگی حاد ندارد و بانداژ شده است. او در تمرین حضور یافته و مشکلی نخواهد داشت و در تمرین شنبه با آمادگی کاملا حضور خواهد یافت. این دروازه‌بان دیروز در بخشی از تمرینات اختصاصی نیز حضور یافت تا آمادگی خود را برای رقابت‌های آتی نیز حفظ کند.
قلعه‌نویی 2 امتیاز داد و اخراج شد
دیدار تیم‌های فوتبال تراکتورسازی تبریز و فولاد خوزستان با تساوی به پایان رسید. نخستین دیدار از هفته نهم شانزدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر بعدازظهر روز پنجشنبه بین تیم‌های تراکتورسازی تبریز و فولاد خوزستان برگزار شد که در پایان دو تیم به تساوی ۲ - ۲ دست پیدا کردند. لوسیانو ادینهو (4) و سروش رفیعی(۶۶) برای تراکتورسازی و اسماعیل شریفات (30) و ساسان انصاری (64) از روی نقطه پنالتی برای فولاد گل زدند. در وقت‌های اضافه این دیدار امیر قلعه‌نویی از سوی داور مسابقه اخراج شد.
نفت در وقت‌های اضافه ذوب‌آهن را شکست داد
دیدار تیم‌های فوتبال نفت تهران و ذوب‌آهن اصفهان با برتری شاگردان علی دایی در وقت‌های اضافه به پایان رسید. سومین دیدار از هفته نهم شانزدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر از ساعت ۱۶:۴۵ روز پنجشنبه بین تیم‌های نفت تهران و ذوب‌آهن اصفهان در ورزشگاه تختی تهران برگزار شد که در پایان شاگردان علی دایی ۲ بر یک به برتری رسیدند. مرتضی تبریزی(۲۰) برای ذوب‌آهن و محمد قاضی(۸۷ - پنالتی و ۹۲) برای تیم نفت گلزنی کردند.
شکایت باشگاه پرسپولیس از سرمربی استقلال خوزستان
باشگاه پرسپولیس قصد دارد به خاطر اظهارات سرمربی تیم فوتبال استقلال خوزستان که عنوان کرده بود همه بسیج شده‌اند تا پرسپولیس قهرمان لیگ برتر شود به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال شکایت کند. مدیر روابط عمومی پرسپولیس در این باره گفت: بسیار عجیب است بعضی مدیران و مربیان برخلاف اصول حرفه‌ای مدام تمایل دارند درباره تیم‌های دیگر بویژه پرسپولیس صحبت کنند. سرمربی استقلال خوزستان هم با طرح شکایت باشگاه در مبادی قانونی می‌تواند مستندات خود درباره ادعایی که مطرح کرد ارائه کند.  پندار خمارلو افزود: مدیریت و سرمربی باشگاه پرسپولیس با وجود درخواست‌ها و سوالات بسیاری که وجود دارد همواره با پایبندی به اصول اخلاق حرفه‌ای و رقابت جوانمردانه از صحبت‌های حاشیه‌ای علیه دیگر تیم‌ها اجتناب کرده‌اند اما عجیب است بعضی مدیران و مربیان بدون توجه به این مسائل همواره به صحبت درباره دیگر تیم‌ها از جمله پرسپولیس که بیشترین هوادار را دارد و رسانه‌ها بیشترین اهمیت را به مسائل آن نشان می‌دهند، می‌پردازند.
خداحافظی استقلال با روزهای تلخ
 استقلال که شروع خوبی در شانزدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر نداشت و چند هفته قعرنشین بود در هفته نهم با روزهای تلخ خداحافظی کرد و به جمع تیم‌های بالانشین جدول اضافه شد. استقلال و سایپا در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف هم رفتند که این دیدار در پایان با برتری ۲ بر صفر آبی‌پوشان به پایان رسید. محسن کریمی(۷۶) و جابرانصاری(۸۲) برای استقلال در این بازی گل زدند. در این دیدار که با استقبال خوبی از سوی تماشاگران مواجه نشد، 2 تیم دقایق ابتدایی پرحادثه‌ای را سپری کردند و می‌توانستند دروازه یکدیگر را باز کنند اما درخشش رحمتی و البته کم‌دقتی مهاجمان استقلال اجازه باز شدن دروازه‌ها را نداد. در شروع نیمه دوم شاگردان علیرضا منصوریان تیم برتر میدان بودند و افت سایپا این فرصت را به آنها داد تا از این برتری استفاده کنند. در ابتدای این نیمه محسن کریمی به جای خسرو حیدری به زمین فرستاده شد و همین بازیکن در دقیقه ۷۶ موفق شد با ضربه‌ای دروازه سایپا را برای بار نخست باز کند. در حالی که سایپا در ادامه به فکر جبران گل خورده بود استقلال در یک ضد حمله به گل دوم رسید. جابرانصاری در دقیقه ۸۲ فرصت‌طلبی‌اش را به نمایش گذاشت و با یک بغل پای ساده برای بار دوم دروازه شاگردان حسین فرکی را باز کرد. استقلال با این پیروزی ۱۳ امتیازی شد و چند پله در جدول رده‌بندی صعود کرد.
 


Page Generated in 0/0051 sec