printlogo


کد خبر: 166440تاریخ: 1395/8/3 00:00
اخبار

روحانی ۳ وزیر پیشنهادی را به مجلس معرفی کرد
رئیس‌جمهور در نامه‌ای به رئیس مجلس، وزرای پیشنهادی وزارتخانه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی، ورزش و جوانان و آموزش‌وپرورش را معرفی کرد. حسن روحانی  در نامه‌ای به علی لاریجانی، رئیس‌ مجلس شورای اسلامی، سیدرضا صالحی‌امیری، مسعود سلطانی‌فر و فخرالدین احمدی‌دانش‌‏آشتیانی را برای تصدی وزارتخانه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی، ورزش و جوانان و آموزش‌وپرورش به ‏مجلس معرفی کرد.‏ متن نامه حجت الاسلام حسن روحانی به دکتر علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای ‏اسلامی برای معرفی وزیران پیشنهادی به این شرح است: ‏
‏ ‏بسم‌الله الرحمن الرحیم
جناب آقای دکتر علی لاریجانی
ریاست محترم مجلس شورای اسلامی
با سلام ‏
احتراما در اجرای اصل 133 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، شرح حال و برنامه جناب آقایان ‏دکتر سیدرضا صالحی‌امیری، مسعود سلطانی‌فر و دکتر فخرالدین احمدی‌دانش‌آشتیانی برای اخذ رای ‏اعتماد به ترتیب جهت وزارتخانه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی، ورزش و جوانان و آموزش‌وپرورش ‏به مجلس شورای اسلامی معرفی می‌گردد.‏
حسن روحانی ‏
رئیس‌جمهوری اسلامی ایران ‏
گفتنی است نامه رئیس‌جمهور به رئیس مجلس در نمابری به دست هیات‌رئیسه مجلس رسید اما به دلیل عدم پیوست خلاصه سوابق وزرای پیشنهادی و برنامه‌های آنها، این نامه از سوی رئیس مجلس به رئیس‌جمهور عودت داده شد. اکبر رنجبرزاده با تایید خبر فوق گفت: هیات‌رئیسه مجلس باید همزمان با اعلام وصول نامه معرفی وزرا،  خلاصه‌ای از  سوابق و برنامه‌های آنها را به نمایندگان مجلس ارائه کند.

دلخوش‌ها و دلواپسان کنار هم شاهد بدعهدی آمریکا هستند
مشاور عالی رهبر معظم انقلاب با اشاره به موضوع برجام گفت: امروز هم دلخوش‌های دیروز و هم دلواپسان دیروز در یک طرف ایستاده‌اند و شاهد بدعهدی غربیان و آمریکایی‌ها هستند. غلامعلی حدادعادل در گفت‌وگو با شبکه المیادین لبنان، با بیان اینکه استکبار هیچگاه از دشمنی با ایران دست برنداشته است و زمانی جنگ تحمیلی بود و امروز نسخه دیگری را تجربه می‌کنند، گفت: تصور می‌کنند اگر ایران در فشار اقتصادی قرار گیرد ملت از نظام جدا می‌شود اما مردم وقتی می‌بینند کسی وعده اقتصاد می‌دهد اما استقلال‌شان به خطر می‌افتد تحریم‌ها را تحمل می‌کنند. وی اضافه کرد: چیزی که امروز آمریکا را تضعیف کرده رفتار آنان در سوریه، عراق و افغانستان است، آمریکا امروز در ذهن مردم ایران شکست خورده و هیچ اعتمادی به آنان نیست. نماینده پیشین مردم تهران در مجلس با اشاره به موضوع برجام نیز اظهار داشت: در موضوع برجام از گفت‌وگو با آمریکا چه نتیجه‌ای حاصل شد؟ شاهدیم که امروز نقض عهد کرده‌اند و این نشان می‌دهد ملت حق داشت که حاضر به گفت‌وگو نبود و به غربی ها بدبین بودیم.

افزایش دایره نظارت شورای نگهبان بر نمایندگان
سخنگوی شورای نگهبان تاکید کرد طبق سیاست‌های کلی انتخابات ابلاغی رهبر معظم انقلاب اسلامی، نظارت این شورا به پس از تصویب اعتبارنامه نمایندگان نیز تسری یافته و در تمام طول دوران نمایندگی، استمرار خواهد داشت. عباسعلی کدخدایی در برنامه نگاه یک با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی انتخابات از سوی رهبر انقلاب گفت: یکی از مواردی که در این سیاست‌ها مورد توجه مقام معظم رهبری قرار گرفته، کمک‌های ناصواب از بیگانگان است که ما ملاک و ابزاری در این‌باره نداشتیم. اگر ما مسیر دریافت کمک‌ها و هزینه‌ها را مشخص کنیم، مساله روشن می‌شود و براحتی متوجه می‌شویم آیا کسی هزینه غیرمجاز کرده یا از بیگانه کمک گرفته است یا خیر؟ وی با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی افزود: در انتخابات مجلس باید دید افرادی که انتخاب می‌شوند آیا شرایط را صرفا برای ورود دارند یا شرایط را برای دوره 4 ساله هم باید داشته باشند؟ براساس نظارت استصوابی شورای نگهبان، شورا این نظارت را در دوره 4 ساله فرد دارد ولی آنچه اجرا می‌شد این بود که اختیارات شورای نگهبان تا زمان تصویب اعتبارنامه منتخبان بود اما هم‌اکنون در بند ۱۳ امر جامعی در نظر گرفته شده است و بر لزوم نظارت بر انجام وظیفه نمایندگان تاکید شده که در قوانین انتخاباتی به این موارد اشاره نشده بود ولی بند ۱۳ سیاست‌های کلی به این امر تاکید کرده و ضرورت استمرار نظارت بر شرایط و حسن اجرای وظایف نمایندگان در این بند ذکر شده است.


Page Generated in 0/0070 sec