printlogo


کد خبر: 166441تاریخ: 1395/8/3 00:00
اخبار

در سازش با کفار به دنبال  عزت هستید؟
 مرجع تقلید شیعیان گفت: از کسانی که در مقابل غرب و کفار، ضعف نشان می‌دهند و دم از سازش می‌زنند باید پرسید آیا در سازش به دنبال عزت هستید؟ به گزارش تسنیم، آیت‌الله العظمی حسین نوری‌همدانی در دیدار جمعی از کارکنان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح که در بیت این مرجع تقلید برگزار شد، با اشاره به اهمیت حفظ عزت اسلام و مسلمین اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که در قرآن و فرهنگ اهل‌بیت(ع) بر آن تأکید شده حفظ عزت اسلام و مسلمانان است و به این منظور اصولی منظور شده است. وی ایمان را نخستین گام در رسیدن به عزت دانست و افزود: در قرآن 750 آیه مربوط به ایمان به خداست که نشان می‌دهد این عالم نظام‌مند و بانظم است و کسانی که ایمان به خدا دارند، هیچ‌گاه ذلیل و ضعیف نخواهند شد. مرجع تقلید شیعیان خاطرنشان کرد: وحدت و اتحاد دومین اصل برای رسیدن به تأمین و حفظ عزت است، اختلاف همواره سبب سستی و نفوذ می‌شود و دشمنان از اول سعی در ایجاد اختلاف در بین مسلمانان داشته‌اند. استاد برجسته حوزه علمیه داشتن نظام مقتدر را از دیگر اصول عزت برشمرد و گفت: بعد از تثبیت اسلام، پیامبر اکرم(ص) برای همه سلاطین نامه نوشت که باید به اسلام بگروید و مجاهدان اسلام توانستند از شرق تا غرب را به‌دست آورند. وی انفعالی برخورد نکردن با دشمنان را از دیگر اصول عزت دانست و افزود: با دشمنان باید با صراحت و هوشیارانه برخورد شود و از کسانی که در مقابل غرب و کفار ضعف نشان می‌دهند و دم از سازش می‌زنند، باید پرسید آیا در سازش به دنبال عزت هستید؟

همه از رکود در بازارگلایه می کنند
مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه رکود در بازار سبب گلایه همگان شده است و کار و تجارت رونق ندارد، افزود: خداوند در آیات قرآن فرموده است صبر داشته باشید تا پیروزی نصیبتان شود و امروز نیز این سختی‌ها کشور را فرا گرفته‌اند. به گزارش تسنیم، آیت‌الله العظمی سید محمد علی علوی‌گرگانی ظهر دیروز یکشنبه در دیدار مدیر و معاونان حوزه علمیه امام محمدباقر(ع) تهران، با اشاره به مشکلات موجود در جامعه اظهار داشت: کمبودهایی از نظر مادی و معنوی در جامعه وجود دارد که باید با دست‌به‌دست یکدیگر دادن در جهت رفع این مشکلات بکوشیم. وی تصریح کرد: هدف دشمنان تضعیف و عدم الگوگیری دیگران از جمهوری اسلامی است که این موضوع باعث اثرات اجتماعی است و با صبر و حوصله رفع خواهد شد.


دعوت یک گروه جهادی از روحانی برای حضور در روستا
در پی اظهارات اخیر رئیس‌جمهور در همایش روز ملی روستا، یک گروه جهادی با انتشار نامه سرگشاده‌ای خطاب به روحانی موضوعات قابل توجهی را یادآور شد. در بخشی از این نامه در پاسخ به این سخن روحانی که می‌خواهیم اینترنت را به روستاها ببریم برخی ناراحت هستند، آمده است: در حال حاضر مشکل جدی و خواسته اصلی روستاییان، ضروریات اولیه زندگی و حیات است، روستاهایی که هنوز آب ندارند و آب‌شان هم معطل تحریم‌ها و برجام نیست، هنوز برق ندارند، راه بی‌راهه‌شان مستمرا اهالی را به کام مرگ می‌کشاند و هیچگاه نیز در آمار سوانح جاده‌ای ثبت نمی‌شوند و خرید هواپیما هیچ اولویتی برای شان ندارد، خانه بهداشتی ندارند چه برسد به قول وزیر محترم که در کف بیمارستان زایمان کنند، حال سوال این است که به نظر جناب‌تان آیا اینترنت اولویت دارد؟ این جهادگران افزودند: ما ناراحت آنیم که در بودجه‌ریزی، اهالی روستاها تک به تک برای افزایش بودجه گنجانده می‌شوند و به ظاهر بودجه‌های عمرانی در کاغذها می‌آید اما در عمل، اتفاق شایسته‌ای رقم نمی‌خورد. ما ناراحت آنیم که اینترنت بهانه‌ای شود برای فراموشی زیرساخت‌های اصلی، آن هم در دولت محترمی که طی 3 سال قبل رئیس‌جمهور منتخب، یک بار هم در هیچ روستای محرومی حاضر نشده است. جهادگران در پایان نامه خود از روحانی دعوت کردند در کنار سفرهای خارجی، یک روز از وقتش را به جهادگران اختصاص دهد تا از نزدیک اولویت‌های حقیقی روستاییان عزیز و شریف را که پیشتازان اقتصاد مقاومتی هستند در یکی از روستاهای محروم رویت کند.


Page Generated in 0/0056 sec