printlogo


کد خبر: 166446تاریخ: 1395/8/3 00:00
اخبار

میانگین سنی مدیران دولتی بالاست
مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی با اشاره به اینکه نرخ رشد بهره‌وری منابع انسانی در بهترین حالت به ۲ درصد رسیده است، گفت: قرار بود نرخ رشد بهره‌وری نیروی انسانی ۳ درصد در سال باشد اما در بهترین حالت این رقم به ۲ درصد رسید و در برخی سال‌ها حتی نرخ 5/0 درصدی را هم در بهره‌وری منابع انسانی شاهد بودیم.  به گزارش مهر، محمدعلی محمدی در نشستی خبری با اشاره به برگزاری دوازدهمین کنفرانس توسعه منابع انسانی، گفت: این کنفرانس با موضوع آینده مدیریت منابع انسانی در ایران در تاریخ ۲۳ و ۲۴ آبان برگزار می‌شود. وی با بیان اینکه ویژگی اساسی در اقتصاد مقاومتی این است که نیروی انسانی شایسته‌ای داشته باشیم و باید شاخص‌ها را در بخش نیروی انسانی ارزیابی کنیم، افزود: قرار بود در برنامه چهارم، سپس پنجم و در نهایت ششم توسعه، شاخص بهره‌وری را افزایش دهیم اما هنوز این نرخ بسیار پایین است. همچنین در این نشست عنوان شد در ابتدای کابینه دولت یازدهم برآورد شد میانگین سن مدیران کابینه دولت یازدهم ۵۵ سال بوده اما با تغییر و تحولات این نرخ تغییر کرده است. بنابراین میانگین سنی مدیران ارشد رو به افزایش است و ضرورت دارد نسل جوان و تحصیلکرده  نقش‌های جدی را در حوزه مدیریتی برعهده بگیرند.


استمهال وام‌های گذشته با وام‌های جدید
بخشی از آمار تسهیلات پرداختی دولت به تولیدکنندگان، تمدید و استمهال وام‌های گذشته است بنابراین بعید به نظر می‌رسد امسال همه تسهیلات ۱۶ هزار میلیارد تومانی در اختیار تولیدکنندگان قرار گیرد. ابوالفضل روغنی‌گلپایگانی، رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی با اشاره به اینکه نقل‌قول‌های مختلفی از میزان تسهیلات ارائه‌شده به بخش تولید مطرح می‌شود به تسنیم اظهار داشت: دولت یک جدول آماری از میزان پرداخت تسهیلات 16 هزار میلیاردی برای تکمیل پروژه‌های صنعتی نیمه‌تمام ارائه کرده که ابهاماتی دارد. وی افزود: کمتر از 5 ماه تا پایان سال باقی مانده و بعید است تمام تسهیلات 16 هزار میلیارد تومانی تا پایان امسال در اختیار تولیدکنندگان قرار گیرد. وی تصریح کرد: به اعتقاد بنده پرداخت تسهیلات به 3 تا 4 هزار واحد تولیدی با واقعیت مطابقت بیشتری دارد تا 9 هزار و 500 واحد. روغنی ادامه داد: همچنان رکود در بازار وجود داشته و این مشکل با پرداخت تسهیلات ناچیز به تولیدکنندگان برطرف نخواهد شد.


دولت2/4میلیون شغل ایجاد کرد
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه تدوین برنامه‌های تخصصی برای ایجاد اشتغال برای افراد دارای مهارت را در دست داریم، گفت: در دولت تدبیر و امید ۲میلیون و ۴۰۰ هزار شغل ایجاد کردیم.
به گزارش تسنیم، علی ربیعی افزود: در این راستا و براساس تمهیدات اندیشیده‌شده ایجاد اشتغال و رفع معضل بیکاری می‌تواند به عنوان یکی از مهم‌ترین اقدامات این وزارتخانه باشد. ربیعی همچنین به صندوق توسعه ملی اشاره کرد و بیان داشت: براساس تصمیمات گرفته‌شده قرار است نرخ سود تسهیلات به 11 درصد برسد و در مناطق محروم نیز این میزان به 7 درصد خواهد رسید. وی با اشاره به اینکه ارائه این تسهیلات با هدف ایجاد اشتغال انجام می‌شود،‌ اضافه کرد: با ارائه این تسهیلات امیدواریم افراد بیشتری تمایل برای ایجاد اشتغال نشان دهند. وی از نامه‌نگاری با مقام معظم رهبری برای تخصیص 5/1 میلیارد دلار از محل منابع صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال خبر داد و گفت: آیین‌نامه‌های لازم برای تخصیص این منابع بزودی آماده می‌شود. وی خاطرنشان کرد: با دستور رئیس‌جمهور قرار است از طریق رایزنی با دانشگاه‌ها شرایطی فراهم شود که دانشجویان در زمان ورود به دانشگاه و همزمان با انتخاب رشته، یک مهارت انتخاب کنند. ربیعی ادامه داد: آقای رئیس‌جمهور تأکید کرد از طریق ارتباط با دانشگاه‌ها، آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای پیگیری و دنبال شود که بر این اساس، «مهارت» در میان دانش‌آموختگان دانشگاهی در آینده مطرح و با رایزنی با دانشگاه‌ها شرایطی فراهم شود که دانشجویان در زمان ورود به دانشگاه و همزمان با انتخاب رشته، یک مهارت انتخاب کنند.


Page Generated in 0/0060 sec