printlogo


کد خبر: 166447تاریخ: 1395/8/3 00:00
سرخط خبر

 علیرضا مناقبی، رئیس مجمع واردات هشدار داد حذف تدریجی تجار شناسنامه‌دار یک واقعیت پنهان در اقتصاد ایران است.
 پرواز خطوط هوایی کی‌ال‌ام هلند پس از وقفه‌ای ۳ ساله با فرود هواپیمای این شرکت در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) از سر گرفته شد.
 رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت:‌ با توجه به افزایش تولید مرکبات در کشور، دولت را مکلف کرده‌ایم 60 هزار تن از این محصول را برای ذخیره استراتژیک شب عید به صورت تضمینی خریداری کند. طبق گزارش کمیسیون کشاورزی مجلس، پیش‌بینی می‌شود تا 4 میلیون و 700 هزار تن انواع مرکبات در مناطق شمالی کشور تولید شود.
 مسؤولان ارشد خودروسازان بین‌المللی همچون مرسدس بنز، فولکس واگن و بی‌ام‌‌دبلیو برای حضور در چهارمین همایش بین‌المللی صنعت خودرو به ایران می‌آیند.
 تک‌تایمز نوشت: اپل ادعا می‌کند حدود ۹۰ درصد از شارژرهای فروخته‌شده در آمازون تقلبی است.
 معاون امور توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت با بیان اینکه در حال حاضر با ۱۰ شرکت‌ بین‌المللی تفاهمنامه (MOU) امضا شده است، افزود: قرارداد 6 شرکت دیگر هم بزودی امضا می‌شود.
 معاون آبزی‌پروری سازمان شیلات ایران گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال تولید خاویار پرورشی به 3 تن برسد.
 بررسی تحولات اقتصاد ایران در تابستان امسال حاکی است وضعیت ریسک اعتباری تجاری ایران در سال جاری از نمره ۷ به ۶ کاهش یافت و این امر بیانگر کاهش ریسک تجاری کشور است.
 آمارهای رسمی حکایت از آن دارد که جایگاه ایران در شاخص سهولت کسب و کار، در 3 سال گذشته ۳۴ پله ارتقا یافته و از رتبه ۱۵۲ در سال ۲۰۱۳ به ۱۱۸ در ۲۰۱۶ رسیده است. بر این اساس، هزینه در شروع کسب و کار 6/20 درصد کاهش، زمان در دریافت مجوزهای ساخت 7/69 درصد کاهش، زمان در دسترسی به برق ۴۰ درصد کاهش و زمان در ثبت مالکیت نیز 7/66 درصد کاهش داشته است.
 ۶ سند همکاری بین وزارت راه‌وشهرسازی ایران و وزارت حمل‌ونقل و زیرساخت‌های دیجیتال آلمان امضا شد. به گزارش مهر، نخستین سند مربوط به یادداشت همکاری‌های جامع حمل‌ونقل، سند دوم بیانیه مشترک همکاری بین بنادر آلمان و ایران، سومین سند یادداشت تفاهم همکاری‌های آموزشی بین وزارت راه‌وشهرسازی و شرکت زیمنس، سند چهارم یادداشت تفاهم شرکت‌ راه‌آهن ایران  و شرکت تالف برای محور پرسرعت ریلی تهران-قم-اصفهان، سند پنجم مربوط به همکاری آلمان برای سیگنالینگ محور اصفهان-شیراز و کرمان-زاهدان و ششمین سند، یادداشت همکاری میان شرکت راه‌آهن و شرکت زیمنس برای ارتقای سرعت راه‌آهن تهران-تبریز است.
 انس الصالح، وزیر دارایی و سرپرست وزارت نفت کویت گفت قیمت نفت در 15 ماه آینده به 50 تا 60 دلار در هر بشکه خواهد رسید.
 


Page Generated in 0/0054 sec