printlogo


کد خبر: 166450تاریخ: 1395/8/3 00:00
اخبار

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان خبر داد
انهدام ۲ باند بزرگ مواد مخدر در جنوب‌شرق
ماموران پلیس در درگیری مسلحانه با سوداگران مرگ، ضمن انهدام 2 باند بزرگ، یک تن و ۹۳۷ کیلو مواد مخدر را کشف و 4 قاچاقچی را نیز دستگیر کردند.  به گزارش مهر، سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان در این باره گفت: مأموران انتظامی شهرستان‌های ایرانشهر، سراوان و مهرستان توانستند یک باند بزرگ قاچاقچیان مسلح را که با استفاده از خودروها و موتوسیکلت‌های کوهستانی اقدام به جابه‌جایی مواد مخدر در محورهای فرعی جنوب استان می‌کردند، شناسایی کنند. فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان افزود: پس از چند هفته اقدامات اطلاعاتی، مأموران پلیس اعضای این باند را شناسایی کردند و سوداگران مرگ با مشاهده ماموران به صورت مسلحانه با آنها درگیر شدند. وی تصریح کرد: پس از حدود یک ساعت درگیری مسلحانه، قاچاقچیان مسلح که توان مقابله با یگان‌های عملیاتی پلیس را نداشتند با به جا گذاشتن 3 دستگاه خودرو و 2 دستگاه موتوسیکلت از محل متواری شده و مأموران در پاکسازی منطقه، موفق به کشف یک تن و ۵۱۸ کیلو تریاک شدند. سردار رحیمی به عملیات موفق دیگر پلیس علیه سوداگران مرگ اشاره کرد و گفت: در این عملیات، مأموران انتظامی شهرستان زاهدان و زهک، ضمن توقیف 2 دستگاه خودروی سواری و دستگیری 4 قاچاقچی موفق به کشف
۲۰۶ کیلو تریاک، ۱۹۷ کیلو هروئین و ۱۶ کیلو
شیشه شدند.

رئیس پلیس راهور پایتخت اعلام کرد
اعمال جریمه   برای خودروهای کاربراتوری
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی پایتخت از اعمال جریمه خودروهای کاربراتوری تا زمان از رده خارج شدن این خودروها خبر داد. سردار سیدتیمور حسینی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی پایتخت درباره تکلیف خودروهای کاربراتوری که معاینه فنی ندارند، گفت: تکلیف روشن است و باید از رده خارج شوند. وی به فارس عنوان کرد: تا زمانی که خودروهای کاربراتوری از رده خارج نشوند اعمال جریمه می‌شوند. رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در پاسخ به این پرسش که آیا در صورت داشتن معاینه فنی و همراه نداشتن برگه معاینه، 2 جریمه اعمال می‌شود؟  بیان داشت: تنها یک فقره جریمه برای همراه نداشتن برگه معاینه فنی اعمال می‌شود. حسینی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا خودروهای تولید سال 90 هم باید برای اخذ معاینه فنی اقدام کنند یا خیر؟ اظهار داشت: این موضوع بستگی به ماه تولید خودرو دارد، اگر زمان تولید از 5 سال گذشته باشد باید برای دریافت معاینه فنی اقدام شود.


قرص برنج قاتل 294 نفر در 6 ماه
294 نفر در 6 ماهه نخست سال جاری در اثر مسمومیت با قرص برنج در کشور جان خود را از دست دادند. به گزارش«وطن‌امروز»، سازمان پزشکی قانونی کشور اعلام کرد: در نیمه اول سال جاری از کل تلفات قرص برنج در کشور 182 نفر مرد و 112 نفر زن بودند. این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات 251 نفر بود 1/17 درصد بیشتر شده است. براساس این گزارش، در این مدت استان‌های تهران با 70، گیلان با 36 و مازندران با 35 فوتی به ترتیب بیشترین آمار تلفات قرص برنج را به خود اختصاص داده‌اند. این در حالی است که آمار مرگ با قرص برنج در سایر استان‌ها کمتر از 20 نفر و در تعداد قابل‌توجهی از استان‌ها صفر گزارش شده است. هر چند طی سال‌های گذشته و طبق آمارهای موجود شاهد کاهش تلفات قرص برنج در کشور بودیم به نحوی که در سال گذشته این آمار با کاهش 3/19 درصدی مواجه بود اما متأسفانه در سال جاری آمار مسمومیت با قرص برنج دوباره روند افزایشی را در پیش گرفته و شاید همین موضوع اعمال تدابیر ویژه و سختگیرانه‌تر برای جلوگیری از ورود غیرقانونی قرص برنج به کشور و ممنوعیت فروش آن را دوچندان می‌کند.
 


Page Generated in 0/0040 sec