printlogo


کد خبر: 166456تاریخ: 1395/8/3 00:00
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خبر داد
افتتاح فاز دوم خط یک متروی اصفهان بزودی

 رضا امینی با اشاره به یکی از پروژه‌های اجرایی مهم در کلانشهر اصفهان اظهار کرد: قطار شهری یکی از پروژه‌های اجرایی مهم اصفهان در حوزه حمل‌ونقلی است که در سال گذشته فاز نخست خط یک قطار شهری اصفهان به طول 10 کیلومتر از شهرک قدس تا میدان 25 آبان مورد بهره‌برداری قرار گرفت. رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به بهره‌برداری کامل از خط یک قطار شهری اصفهان با تکمیل ایستگاه‌های میدان امام حسین(ع)، میدان انقلاب اسلامی و میدان آزادی تصریح کرد: خط یک قطار شهری اصفهان به طول 5/20 کیلومتر طی 3 ماهه نخست سال 1396 مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد. وی به آغاز عملیات اجرایی خط دوم قطار شهری اصفهان اشاره کرد و ادامه داد: عملیات اجرایی خط دوم قطار شهری اصفهان نیز همزمان با بهره‌برداری از مقطع دوم خط یک قطار شهری اصفهان آغاز می‌شود. امینی تاکید کرد: خط دوم قطار شهری اصفهان به طول 13 کیلومتر است که با 7 ایستگاه از نزدیک میدان امام(ره) آغاز عملیات ساخت آن طی یک برنامه زمانبندی 5 ساله اجرا می‌شود.   
شورای شهر همواره پشتیبان پروژه قطار شهری
شهردار اصفهان نیز با بیان اینکه فاز سوم قطار شهری ابتدای سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: فاز دوم قطار شهری آماده بهره‌برداری است. مهدی جمالی‌نژاد با اشاره به اینکه عملیات اجرایی قطار شهری اصفهان 11 سال قبل آغاز شد، افزود: برای پیشرفت قطار شهری باید همه با هم همدل باشیم و در یک مسیر پربارتر قدم برداریم، همچنین تیم مالی و اجرایی باید برای پروژه قطار شهری منسجم‌تر عمل کنند. شهردار اصفهان با بیان اینکه پروژه قطار شهری در کنار پروژه‌های دیگر دیده می‌شود، ادامه داد: قطار شهری اصفهان بحث کهنه‌ای است و برای شهروندان شهر یک آرزو شده بود، در همین راستا فاز اول قطار شهری افتتاح شده است. جمالی‌نژاد ضمن تشکر از مجموعه معاونان و مدیرعامل سازمان قطار شهری عنوان کرد: فاز دوم آماده بهره‌برداری است و فاز سوم قطار شهری در ابتدای سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد. شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی متروی شهر اصفهان از شهرهای تهران و مشهد جلوتر بوده است اما به دلیل برخی مسائل در باب میراث فرهنگی در حوزه قطار شهری عقب افتادیم و امیدواریم با همت همکاران این پروژه به جد دنبال شود. جمالی‌نژاد خاطرنشان کرد: شورای شهر همواره پشتیبان پروژه قطارشهری بوده‌ است و امیدواریم با تلاش مدیران و معاونان، این پروژه سریع‌تر به سرانجام برسد.
مشاور عالی شهردار اصفهان در این‌باره گفت: خطوط دوم و سوم قطارشهری در صورت تامین منابع مالی ظرف مدت 5 سال تکمیل می‌شود. جواد شعرباف با بیان اینکه برای پروژه قطار شهری  1500 میلیارد تومان هزینه شده است، اظهار کرد: برای کامل شدن خط یک قطار شهری، شهرداری باید 700 میلیارد تومان هزینه کند. وی با بیان اینکه مطالعات خطوط دوم و سوم بخوبی پیش می‌رود و احداث آن از سال جاری آغاز می‌شود، افزود: خطوط دوم و سوم قطار شهری در صورت تامین منابع مالی ظرف 5 سال تکمیل می‌شود. مشاور عالی شهردار اصفهان در بخش دیگر سخنان خود گفت: در سازمان با چالش‌هایی روبه‌رو بوده‌ایم که به لطف شهرداری و شورای شهر توانستیم بر چالش‌ها غلبه کنیم و پروژه را ادامه دهیم. شعرباف عنوان کرد: پروژه قطار شهری پروژه عظیمی است که باید مدیریت شهری پروژه را از تمام زوایا بررسی کند.


Page Generated in 0/0058 sec