printlogo


کد خبر: 166471تاریخ: 1395/8/3 00:00
پشت پرده حمایت مدیرعامل سایپا از فرکی
هیچ گزینه‌ای به سایپا نمی‌آید

با توجه به شکست سایپا مقابل استقلال به نظر می‌رسد جایگاه حسین فرکی بسیار متزلزل باشد. با این وجود مدیرعامل سایپا پس از شکست برابر آبی‌ها گفت همچنان از فرکی حمایت می‌کنیم. حسین فرکی تنها دلیل قعرنشینی تیمش را عدم جذب بازیکنان خوب می‌داند. او پس از شکست مقابل استقلال که منجر به سقوط این تیم به خانه چهاردهم جدول شد و تنها یک گام با انتها فاصله دارد، به خبرنگاران گفت دستش برای تعویض بسته بود و بازیکنان مناسبی را در اختیار ندارد. اما این حرف‌ها کاملا برخلاف توافق اولیه او با درویش، مدیرعامل سایپاست. در ابتدای فصل تقریبا بازیکنان مورد نظر فرکی جذب شدند و از آنجا که او روی خرید مهاجم گلزن اصرار داشت سایپا هزینه زیادی را برای جذب مسعود حسن‌زاده متقبل شد. از سوی دیگر، به خواسته فرکی، با وجود اینکه پرسپولیس حاضر بود برای انتقال مهدی ترابی پول خوبی به سایپا بدهد، این بازیکن ماندنی شد. حالا فرکی تنها یک گام با خانه آخر جدول فاصله دارد و این چیزی نیست که مدیران سایپا در ابتدای فصل تصورش را می‌کردند. طبق اطلاعاتی که جدیدا به دست آمده از هفته گذشته مذاکرات مخفیانه‌ای برای جانشینی فرکی صورت گرفته است. البته هیات‌مدیره اصرار دارد دست‌کم تا نیم‌فصل باید به کادر فنی اعتماد کرد اما اگر یکی دو شکست دیگر در کارنامه فرکی ثبت شود بعید است هیات‌مدیره هم روی نظرش باقی بماند.
اما تنها شانس خوب حسین فرکی به جایی مربوط می‌شود که هر دو گزینه مورد نظر سایپا با این تیم به توافق نرسیدند. عنوان شده یحیی گل‌محمدی یکی از گزینه‌های اصلی است که با توجه به نوع بازیکنان جذب‌شده، یحیی فعلا تمایل چندانی برای حضور در سایپا نشان نداده است. شاید او منتظر پیشنهاد بهتری از تبریز است هم ماشین‌سازی  و هم گسترش فولاد مهره‌های کارآمدتری در اختیار دارند که از قضا نتایج خوبی هم نگرفته‌اند. در چنین شرایطی مدیرعامل سایپا قویا اعلام کرده مادامی که او هست حسین فرکی بر مسند کار باقی می‌ماند اما همه می‌دانند این جور صحبت‌ها بیشتر شبیه نمایش است و اگر فرکی نتواند وضعیت را درست کند، باشگاه سایپا سریعا کادرفنی را عوض می‌کند.
اگر فرکی نتواند مقابل سپاهان نتیجه خوبی کسب کند شاید در همان تعطیلات آبان‌ماه جایش را به یک مربی دیگر بدهد. فرکی می‌گوید بازیکنان مورد نظرش جذب نشدند اما مدیرعامل و هیات مدیره صریحا می‌گویند او با همین بازیکنان به ما وعده حضور در 6 پله بالای جدول را داده است. شاید اشتباه بزرگ سایپایی‌ها از دست دادن مجید جلالی بود که دست‌کم سالی یکی دو جوان به فوتبال ایران معرفی می‌کرد و بعد از باخت‌هایش هرگز نمی‌گفت دستم بسته است.
 


Page Generated in 0/0056 sec