printlogo


کد خبر: 166482تاریخ: 1395/8/3 00:00
چهارگوشه

نماینده انگلیسی: شراکت ما در جنایات سعودی شرم‌آور است!
انگلیس همچنان با وجود اثبات ارتکاب جنایت‌های سعودی‌ها ضد بشریت در حال آموزش خلبانان عربستان است. روزنامه ایندیپندنت دیروز با مطرح کردن این موضوع نوشت: پس از افشای آموزش خلبانان سعودی زیر نظر نظامیان انگلیسی، «تام بریک» از نماینده و مسؤول کمیسیون روابط خارجی حزب لیبرال- دموکرات در مجلس عوام بریتانیا با اشاره به متهم شدن عربستان به ارتکاب جنایت‌های جنگی در یمن، از این اقدام دولت محافظه‌کار انتقاد کرد. او شراکت انگلیس در جنایات سعودی در یمن را شرم‌آور دانست. به نوشته ایندیپندنت، این نماینده انگلیسی که به اعتراف مکتوب مایکل فالون وزیر دفاع انگلیس درباره آموزش خلبانان سعودی دست یافته، خواستار توقف حمایت تسلیحاتی لندن از عربستان شده است.

حراج اموال الوفاق توسط آل‌خلیفه
یک منبع قضایی گفت که رژیم آل‌خلیفه اموال جمعیت الوفاق را که مصادره کرده است به مزایده علنی خواهد گذاشت.  به گزارش العهد، دادگاه بحرین تاریخ
26 اکتبر (5 آبان) را زمان مزایده همه اموال مقرهای اصلی و فرعی این جمعیت اعلام کرده است.  دادگاه تجدیدنظر رژیم آل‌خلیفه روز اول مهرماه گذشته حکم انحلال جمعیت الوفاق بزرگ‌ترین جریان معارض این کشور را تایید کرده بود.  از تهران گرفته تا لندن و واشنگتن، حکم انحلال الوفاق با انتقادهای داخلی و بین‌المللی مواجه شد.

انتخاب فرمانده واحد جدید ناتو
برای جاسوسی از روسیه
در حرکتی کاملا معنادار، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی فرمانده واحد جدید اطلاعات مخفی این سازمان را که رئیس سابق سرویس اطلاعات آلمان است معرفی کرد. به نوشته روزنامه فرانسوی اکسپرس، «فون لورینگ هون» 59 ساله جمعه گذشته از سوی «ینس استولنبرگ» فرمانده ناتو به سمت جدید انتخاب شد. وظیفه او ارزیابی اطلاعات دستگاه‌های اطلاعاتی شرکا و هماهنگی و دسترسی بهتر بین آنهاست. اگرچه خبرگزاری آلمان، این واحد امنیتی جدید ناتو را عاملی برای جمع‌آوری اطلاعات توسط این سازمان مستقل از آمریکا عنوان کرده اما در حقیقت تمام کار مرکز جدید، رصد و جاسوسی فعالیت‌های روسیه است و ناتو را بیش از پیش به واشنگتن و سیاست جنگ سردش با مسکو وابسته می‌کند.

ناوگان چینی میهمان ویتنام
پس از فیلیپین، نوبت ویتنام است که اختلافاتش با اژدهای زرد در دریای چین جنوبی را به فراموشی بسپارد. پهلو گرفتن ناوگان چینی در خلیج «کام‌رانه» ویتنام می‌تواند نشانه نرمش دولت هانوی در رویارویی با پکن بر سر مناقشات آبی باشد. قرار است اعضای این ناوگان نیروی دریایی چین به دنبال اجرای برنامه‌های مشترک با پرسنل نیروی دریایی ویتنام، دیداری هم با برخی مقامات محلی کام‌رانه داشته باشند. خلیج کام‌رانه، آخرین ایستگاه ناوگان دوستی چینی در بازگشت از سفری است که مسیر آن از بنادر کشورهای دیگری چون میانمار، مالزی و کامبوج می‌گذشت. ناوگان چینی در حالی در خلیج کام‌رانه پهلو می‌گیرد که تنها یک ماه از حضور اولین ناوگان آمریکایی در همین محل می‌گذشت.

افزایش 89 درصدی جرائم  علیه مسلمانان آمریکا
جرائم ناشی از اسلام‌هراسی در چندین ایالت آمریکا تا 89 درصد افزایش یافته است. روزنامه هافینگتون پست اقدام به انتشار تحقیقاتی در 20 ایالت آمریکا و کلانشهر نیویورک کرده که نتایج آن برای سازمان جرم‌شناسی جامعه آمریکا ارسال می‌شود و نشان می‌دهد در حالی که جرائم ناشی از نفرت در آمریکا به‌طور کلی حدود
6 درصد افزایش یافته، این جرائم علیه مسلمانان افزایشی 89 درصدی داشته است. جرائم ناشی از نفرت تنها در شهر نیویورک 24 درصد افزایش یافته است. افزایش هراس از مسلمانان، حملات تروریستی اخیر در اروپا و آمریکا و اظهارات متعصبانه خشونت‌گرایان سلفی علیه آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها از جمله دلایل افزایش جرائم ناشی از نفرت علیه مسلمانان عنوان شده است.  در این گزارش آمده است ناآگاهی درباره دین اسلام در کنار تبلیغات افراط‌گرایان خشونت‌گرا تأثیر فراوانی در ایجاد نگرش‌های منحرف، سوءبرداشت‌ها و نگرانی‌ها درباره مسلمان آمریکایی داشته است.


Page Generated in 0/0058 sec