printlogo


کد خبر: 166507تاریخ: 1395/8/4 00:00
اخبار

اپراتورها رجیستری را اجرا نکردند
طرح رجیستری موبایل در اپراتورهای موبایل به مشکل خورد. محمود واعظی، وزیر ارتباطات با بیان اینکه طرح رجیستری موبایل با تعویق چشمگیری روبه‌رو شده است، گفت: این کاری است که گمرک و وزارت صنایع به دنبال اجرای آن هستند و فقط مربوط به گوشی نیست اما در کمیته‌ای که ما، گمرک و ستاد مبارزه با قاچاق حضور داریم، چارچوبی را مشخص کردیم و قرار شد هر سه اپراتور رجیستری را به صورت آزمایشی انجام دهند که در ادامه کار با مشکلاتی روبه‌رو شدند. وی افزود: در دولت هم این موضوع طرح شد و گفتند چون 70 میلیون گوشی دست مردم است باید تصمیم پخته‌ای درباره اجرای رجیستری گرفت در غیر این صورت مردم با مشکل روبه‌رو می‌شوند. واعظی ادامه داد: شرکت مخابرات قصور خود را در اضافه دریافتی‌های این دوره قبوض تلفن ثابت پذیرفت و گفت اضافه دریافت‌ها را پس می‌دهیم. وی با بیان اینکه مشکلات صداوسیما با تولیدکنندگان محتوا را حل می‌کنیم، اضافه کرد: با رئیس صداوسیما مذاکره‌ای داشتیم تا این موضوعات مرتفع شود.


به تایلندی‌ها قول  خرید برنج داده‌ایم
پیش از تحریم، با تایلند قراردادی مبنی بر واردات برنج داشتیم که در حال حاضر تایلندی‌ها انتظار دارند این امر عملی شود.جمیل علیزاده‌شایق، دبیر انجمن برنج با بیان اینکه برنج‌های وارداتی درجه یک نیستند درباره واردات برنج از تایلند و کیفیت برنج تایلندی در مقایسه با نوع هندی این محصول به مهر ظهار داشت: در این مساله که برنج تایلندی بهتر از نوع هندی این محصول است، شکی نیست. وی افزود: برنج‌های هندی که در فروشگاه‌های اروپا و آمریکا عرضه می‌شود کیفیتی بسیار متفاوت با آنچه در ایران عرضه می‌شود، دارد. شایق با بیان اینکه در یک دوره نیز ما مجبور به واردات برنج هندی به کشور بودیم، ادامه داد: آن زمان هند بابت کالاهایی که از ایران خریده بود باید اجناسی را به ما می‌داد، چون به دلیل شرایط تحریم قادر به پرداخت پول نبود. وی اضافه کرد: در حال حاضر با توجه به اینکه مشکل تحریم برطرف شده است ما می‌توانیم از پاکستان، تایلند یا هرجای دیگر برنج وارد کنیم.


اشتغالزایی چقدر بود؟!
در حالی دولت روحانی مدعی ایجاد ۲میلیون و ۴۰۰هزار شغل در دولت تدبیر شد که گزارش رسمی مرکز آمار ایران بیانگر ایجاد ۸۱۱هزار شغل خالص در سال‌های ۹۲ تا ۹۴ است. به گزارش تسنیم، براساس نتایج چکیده طرح آمارگیری نیروی کار در سال 91، تعداد جمعیت فعال اقتصادی در این سال حدود 24 میلیون و 105 هزار و 506 نفر است، همچنین تعداد جمعیت بیکار 2 میلیون و 944هزار و 158 نفر است. همچنین آمارگیری نیروی کار در سال 92 نشان می‌دهد تعداد جمعیت فعال اقتصادی حدود 23میلیون و 834 هزار و 551 نفر و تعداد افراد بیکار در این بازه زمانی 2 میلیون و 488 هزار و 372 نفر است که میزان شاغل در این سال 21 میلیون و 346 هزار و 179 نفر است. مقایسه آماری تعداد شاغلان سال‌های 91 و 92 بیانگر این موضوع است که در سال 92 حدود 184 هزار و 831 نفر به جمعیت  شاغل در کشور افزوده شده است. طرح آمارگیری نیروی کار در سال 93 نیز نشان می‌دهد تعداد جمعیت فعال در این سال 23میلیون و 818 هزار و 469 نفر و تعداد بیکار 2 میلیون و 514 هزار و 166 نفر است و تعداد افراد شاغل در این سال 21 میلیون و 304 هزار و 303 نفر است. در سال 94 نیز 24 میلیون و 701 هزار و 177 نفر جمعیت فعال در این سال و تعداد بیکاران 2 میلیون و 729 هزار و 92 نفر است که تعداد افراد شاغل در این سال 21 میلیون و 972 هزار و 85 نفر است. یعنی در سال 94 تعداد 667 هزار و 782 نفر به تعداد شاغلان افزوده شده است. بنابر گزارش مرکز آمار ایران، در سال‌های 92 تا 94 در مجموع 811 هزار اشتغالزایی خالص صورت گرفته که با ادعای ایجاد 2 میلیون و 400 هزار شغل اختلاف فاحش 6/1 میلیون نفری دارد.


موتورهای کاربراتوری خاموش شدند
رئیس سندیکای تولیدکنندگان موتوسیکلت از توقف شماره‌گذاری موتوسیکلت‌های کاربراتوری ثبت سفارش شده از مهرماه امسال خبر داد. ابوالفضل حجازی به ایسنا گفت از ابتدای سال آینده موتوسیکلت‌های انژکتوری با قیمتی حدود ۵۰۰ هزار تومان گران‌تر از مدل فعلی روانه بازار می‌شوند. حجازی با بیان اینکه صنعت موتوسیکلت ایران براساس روند و بخشنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان محیط‌زیست و استاندارد عمل می‌کند، اظهار داشت: موتوسیکلت‌های انژکتوری در دنیا به‌طور کلی برای موتورهای بالای ۲۰۰ سی‌سی تعریف شده‌اند.
 


Page Generated in 0/0056 sec