printlogo


کد خبر: 166533تاریخ: 1395/8/4 00:00
رویدادها

استقبال از کتاب «رحمت واسعه» آیت‌الله بهجت
کتاب «رحمت واسعه» آیت‌الله بهجت برای پویش کتابخوانی روشنا به چاپ هفتم رسید.
به گزارش مهر، سومین و چهارمین چاپ از کتاب رحمت واسعه برای حضور در پویش کتابخوانی روشنا با مجموع شمارگان ۱۰ هزار جلد از طرف مرکز تنظیم و نشر آثار آیت‌الله العظمی بهجت و به همت دبیرخانه پویش روشنا منتشر و راهی بازار کتاب و کتابفروشی‌ها شد. کتاب رحمت واسعه شهریورماه سال گذشته برای نخستین بار منتشر و تاکنون با استقبال قابل توجهی برخوردار شده و 7 بار تجدید چاپ شده است. این کتاب خصائص و فضائل حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام را در بیانات و اشارات فقیه عارف حضرت آیت‌الله بهجت (قدس سره) دربر دارد. پویش مطالعاتی روشنا پیش از این نیز ۱۰ هزار نسخه از این کتاب را در آغاز پویش راهی بازار کتاب کرده که با توجه به قرارگرفتن در ایام محرم و همچنین همکاری مستمر مراکز پخش کتاب و کتابفروشی‌ها، با استقبال خوب مخاطبان مواجه شده است.

اکران فیلم جاسوسی «شب ‌نامه»
مستند «شب نامه» به کارگردانی سیدمهدی کرباسی و نویسندگی رضا صادقی که در مرکز مستند سفیرفیلم تولید شده است سه‌شنبه ساعت 14:30 در سالن شهید چمران دانشگاه تهران رونمایی می‌شود. به گزارش تسنیم، مستند
«شب‌ نامه» نام مستند بلندی است که پرده از فعالیت شبکه هوشمند تغییر در حوزه کارآفرینی کشور برمی‌دارد. این مستند روایتى است از پشت‌پرده اتفاقات 6 ماه فعالیت کانال تلگرامى به همین نام که طى فعالیت خود، شبکه جاسوسی که در بین کارآفرینان کشور نفوذ کرده را آشکار می‌کند. فعالیت شبکه هوشمند تغییر در کشور موضوع اصلى مستند «شب نامه»، جدیدترین تولید مرکز سفیرفیلم است که فعالان اصلى محیط‌های استارت آپى از جمله کارآفرینان، خبرنگاران و دلالان سرمایه‌گذارى در آن حضور دارند.

قطب‌الدین صادقی با «اوبوشاه»
در تئاتر فجر
دکتر قطب‌الدین صادقی، کارگردان مطرح هنرهای نمایشی قصد دارد نمایش «اوبوشاه» را براساس نوشته آلفرد ژاری در سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به صحنه ببرد. به گزارش مهر، صادقی درباره فعالیت‌های خود در زمینه کارگردانی تئاتر گفت: در حال برنامه‌ریزی نمایش «اوبوشاه» براساس نوشته آلفرد ژاری هستم که از نوابغ تئاتر فرانسه است. ژاری این نمایشنامه را در انتهای قرن نوزدهم و در سن ۱۸ سالگی نوشته که این نمایشنامه یک متن گروتسک است که خودم آن را ترجمه کرده‌ام. این مدرس و کارگردان تئاتر درباره تعداد بازیگران و سالن مدنظر برای اجرای نمایشنامه «اوبوشاه» اظهار کرد: این نمایشنامه دارای ۱۵ بازیگر است که در نقش دلقک نمایش را اجرا می‌کنند. اداره‌کل هنرهای نمایشی و دبیر سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر فجر پیشنهاد داده‌اند که این اثر را در جشنواره و در سالن چهارسوی مجموعه تئاترشهر به صحنه ببرم ولی سالن مدنظر من، سالن اصلی مجموعه تئاترشهر است.

نرگس آبیار:
زنان نویسنده موفقی در ایران داریم
نرگس آبیار، نویسنده و کارگردان سینما و فعال ادبی در شصت‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب بلگراد، درباره فرهنگ ایرانیان گفت: ما مردمی در ایران هستیم که با کتاب زندگی می‌کنیم. در حال حاضر هر ساله تقریبا 6 میلیون ایرانی از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بازدید می‌کنند. در 4 سال اخیر حدود 300 هزار عنوان کتاب در ایران چاپ شده که حدود 108 هزار عنوان آن برای نخستین‌بار منتشر شده است. آبیار با اشاره به زنان نویسنده گفت: زنان ایرانی از دهه 20 شمسی قلم به دست گرفتند و نویسندگی را آغاز کردند و خوشحالم که اعلام کنم در حال حاضر زنان نویسنده و موفق زیادی در ایران داریم. امروز در ایران در کنار هر 5 نویسنده مرد
3 نویسنده زن وجود دارد که کتاب‌های‌شان منتشر و مشتاقانه خوانده می‌شود. گفتنی است در این نمایشگاه 450 ناشر به‌طور مستقیم تولیدات خود را به نمایش گذاشته‌اند که حدود 50 ناشر آن از کشورهای خارجی از جمله بلاروس، بوسنی‌وهرزگوین، هند، مجارستان، ژاپن، چین، روسیه، اسلوونی، کرواسی و مونته‌نگرو هستند.


Page Generated in 0/0057 sec