printlogo


کد خبر: 166545تاریخ: 1395/8/4 00:00
چهارگوشه

ادامه تظاهرات پلیس فرانسه
تظاهرات شمار زیادی از نیروهای پلیس فرانسه در اعتراض به کمبود تجهیزات دفاعی ادامه دارد. به گزارش اروپا آنلاین، پلیس‌های معترض اعلام کردند باید تجهیزات آنها برای مقابله با تروریسم بویژه آنچه آنها را مورد تهدید قرار می‌دهد، افزایش پیدا کند. حتی نیروهای پلیس در حال مرخصی نیز در این تظاهرات شرکت کردند. این اعتراضات از آنجا آغاز شد که حدود 2 هفته پیش بر اثر حمله به یک خودروی پلیس، سرنشینان آن زخمی شدند.

2 کشته و 3 زخمی در اوکلاهاما
طبق اعلام پلیس فدرال اوکلاهما در تیراندازی یکشنبه‌شب گذشته در شهر ولستون 2 نفر کشته و 3 تن از جمله 2 افسر پلیس زخمی شدند و عامل تیراندازی به‌ سرعت از محل گریخت. پلیس عملیات تعقیب و دستگیری این فرد را که میشل وانس نام دارد، آغاز کرده ‌است. وانس 2 نفر از اعضای خانواده خود را که اجساد آنان در منزلش پیدا شد، کشته است. او پس از مجروح کردن 2 پلیس به‌سرعت با یک سواری وانت فرار کرد و پس از مدتی با سرقت یک خودروی دیگر راننده آن را که یک زن بود، با کلاشنیکف خود مجروح کرد.

هلاکت 12 سرباز ترکیه در سوریه
در پی تحرکات نظامی ارتش ترکیه در شمال سوریه، یک مقام کرد سوری در اربیل اعلام کرد در درگیری‌های اخیر 12 سرباز ارتش ترکیه کشته شدند. به گفته یکی از مدیران شهرداری عفرین در شمال سوریه، ارتش ترکیه طی روزهای گذشته حدود 30 تانک و خودروی نظامی را به نزدیکی این شهر منتقل کرده و به گلوله‌باران روستاهای کردنشین منطقه پرداخته و ده‌ها غیرنظامی را به قتل رسانده است در پی این حملات نیروهای سوریه دموکراتیک، جیش‌الثوره، لشکر شمال دموکراتیک و نیروهای عشایر شهبا دست به مقاومت زده و با مهاجمان درگیر شده‌اند که به هلاکت 12 سرباز ترکیه منجر شده است.

مرگ مقامات فرانسوی  در سقوط هواپیما
سقوط یک هواپیمای کوچک حامل مقامات فرانسوی در ساحل جزیره مالت در دریای مدیترانه به مرگ آنها منجر شد. این حادثه دیروز صبح هنگامی رخ داد که این هواپیما برای عزیمت به سوی مصراته در لیبی به هوا برخاسته بود. وزارت دفاع فرانسه اعلام کرد 3 تن از مقامات این وزارتخانه و 2 پیمانکار قراردادی این نهاد در حادثه سقوط هواپیما در مالت کشته‎ شده‌اند.

13 کشته در سانحه کالیفرنیا
مصرف نوشیدنی‌های الکلی، مواد مخدر یا خستگی باعث وقوع یکی از مرگبار‌ترین تصادف‌های 35 سال اخیر آمریکا شد. تصادف یک دستگاه اتوبوس با یک تریلر در کالیفرنیای‌جنوبی در 160 کیلومتری شرق لس‌آنجلس 13 کشته و 31 مجروح بر جا گذاشت. جیم ابیل، رئیس پلیس بزرگراه کالیفرنیا به خبرنگاران گفت این اتوبوس پیش از طلوع آفتاب و در نزدیکی شهر پام اسپرینگز با یک تریلر تصادف کرد. قسمت جلویی اتوبوس کاملاً از بین رفته ‌است. برخی نجات‌یافتگان گفتند مسافران اتوبوس همگی بزرگسال و زمان وقوع تصادف خوابیده بودند. به گفته رئیس پلیس بزرگراه کالیفرنیا، او در در 35 سال گذشته تصادفی به این شدت ندیده بود.


عون به دیدار نصرالله رفت
میشل عون، رئیس جریان تغییر و اصلاح لبنان و نامزد مطرح ریاست‌جمهوری این کشور یک روز پس از اعلام حمایت دبیرکل حزب‌الله از خود، با سیدحسن نصرالله دیدار کرد.  عون بعد از این دیدار که جبران باسیل، وزیر خارجه لبنان نیز در آن حضور داشت، گفت: «سیدحسن نصرالله تمام تسهیلات برای حل موضوع انتخاب رئیس‌جمهور را ارائه کرد. ما به پایان خوبی رسیدیم و امیدواریم امور را کامل کنیم و از سیدحسن نصرالله که در حل مشکل انتخاب رئیس‌جمهور به ما کمک کرد، قدردانی می‌کنیم».


Page Generated in 0/0054 sec