printlogo


کد خبر: 166647تاریخ: 1395/8/6 00:00
آوای شهر

نماینده قالیباف در ستاد اربعین خبر داد
اعزام ۷۰۰ اتوبوس از  تهران برای زائران اربعین
نماینده قالیباف در ستاد اربعین از اعزام قریب به ۷۰۰ دستگاه اتوبوس به منظور جابه‌جایی زائران اربعین از مرزها به کشور عراق خبر داد. به گزارش «وطن‌امروز»، مجتبی عبداللهی، نماینده قالیباف در ستاد اربعین با بیان این مطلب گفته است: «علاوه بر این تعداد اتوبوس، قرار است با همکاری کلانشهرها در مجموع حدود هزار اتوبوس در ایام اربعین به عراق برود». وی با اشاره به راه‌اندازی کمیته خدمات شهری ویژه ایام اربعین از سوی وزارت کشور اظهار داشت: مسؤولیت این کمیته به شهرداری تهران محول شد و قرار است تمام کلانشهرها در حوزه خدمات‌رسانی با ما همکاری داشته باشند. در این باره نیز تاکنون جلسات متعددی با شهرداران یا معاونان خدمات شهری به منظور تقسیم وظایف و برنامه‌های خدماتی در مرزها و داخل خاک عراق برگزار کرده‌ایم. وی با یادآوری نقش هر یک از بخش‌های شهرداری تهران برای خدمات‌رسانی در ایام اربعین افزود: پیش‌بینی کرده‌ایم تا شهرداری منطقه 4 در مرز چزابه، منطقه 5 در مرز مهران و منطقه 6 در مرز شلمچه اقدامات لازم برای نظافت، خدمات‌رسانی به زائران و برپایی موکب را انجام دهند. نماینده تهران در ستاد اربعین همچنین به موضوع حمل‌ونقل زائران در خاک عراق اشاره و عنوان کرد: قرار است شهرداری تهران قریب به 550 تا 700 دستگاه اتوبوس را برای جا‌به‌جایی زائران در داخل خاک عراق اعزام کند. البته با همکاری سایر کلانشهرها در مجموع بین
900 تا 1000 اتوبوس مسؤولیت نقل و انتقال زائران عزیز را برعهده خواهند داشت. عبداللهی اعزام نیروهای خدماتی برای نظافت و آماده‌سازی نجف و کربلا را از دیگر اقدامات معرفی و تصریح کرد: در نظر داریم 2100 نیروی خدماتی را به نجف اشرف و کربلای معلا اعزام کنیم.

آلودگی هوا عامل التهاب عروق
متخصصان سلامت هشدار داده‌اند آلودگی هوا حتی در افراد جوان و سالم نیز باعث آسیب دیدن عروق خونی می‌شود. به گزارش ایسنا، متخصصان آمریکایی در یک مطالعه جدید دریافتند آلودگی هوا باعث التهاب و آسیب‌دیدگی عروق خونی در افراد جوان، سالم و غیرسیگاری می‌شود. پیش‌تر آشکار شده بود آلودگی هوا با بروز بیماری‌های قلبی- عروقی و مرگ و میر ناشی از آن مرتبط است اما معلوم نبود این فاکتور در واقع چگونه روی عروق خونی تاثیر می‌گذارد که منجر به تشدید خطر ابتلا به این بیماری‌ها می‌شود. در این بررسی متخصصان روی ذرات معلق با قطر کمتر از 5/2 میکرون در هوای آلوده مطالعه کردند. همچنین شرکت‌کنندگان در این مطالعه شامل ۷۲ فرد سالم، جوان و غیرسیگاری بودند که میانگین سنی آنها ۲۳ سال بود. در طول زمستان‌های ۲۰۱۳، ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ میلادی نمونه‌های خونی از این افراد تهیه شده و مورد آزمایش قرار گرفت. نتایج آزمایش‌ها آشکار کرد این ذرات معلق با بروز چندین تغییر غیرعادی در بدن همراه است که این تغییرات نشان‌دهنده آسیب و مرگ سلولی است. براساس این مطالعه که در مجله «تحقیقات گردش خون» انجمن قلب آمریکا منتشر شده، آلودگی هوا همچنین با افزایش سطح پروتئین‌هایی مرتبط است که مانع از رشد عروق خونی می‌شود و در عین حال التهاب عروق را تشدید می‌کند.

استقرار «موتورلانس»ها  در خیابان‌های پایتخت
بزودی در تمام خیابان‌های تهران موتورلانس مستقر خواهد شد. به گزارش ایلنا، پیرحسین کولیوند، سرپرست اورژانس کشور با بیان این مطلب گفته است: «با توجه به وجود معضلات ترافیکی و تسریع در امر خدمات‌دهی در شهرهای بزرگ به کارگیری موتورآمبولانس‌ها و ارائه خدمت توسط کار‌شناسان زبده، در دست اقدام است و بزودی در تمام خیابان‌های تهران این موتورلانس‌ها مستقر خواهد شد». سرپرست اورژانس کشور گفت: همچنین توسعه اورژانس هوایی به ۲۸ پایگاه در سراسر کشور را در دستور کار داریم. وی افزود: توسعه پایگاه‌ها و آمبولانس‌های ۱۱۵در مقابله با بحران کمک‌کننده است. وی افزود:  در حوزه نیروی انسانی که از مهم‌ترین حوزه‌های پیش‌بیمارستانی است، ۳۸۰۰ نیرو به اورژانس پیش‌بیمارستانی اضافه خواهد شد. همچنین دوره آموزش همگانی را برای تمام پایگاه‌ها در برنامه داریم.


Page Generated in 0/0057 sec