printlogo


کد خبر: 166694تاریخ: 1395/8/8 00:00
اخبار

تفحص از شستا حق نمایندگان است
رئیس سازمان تامین اجتماعی با تاکید بر اینکه تحقیق و تفحص از شستا حق نمایندگان است، گفت: سازمان بازرسی کل کشور موضوع پاداش‌ها و حقوق مدیران شستا را بررسی کرده است، بنابراین اگر مدیری حقوق نامتعارف گرفته می‌‌توانند اعلام کنند، در حقیقت در گزارش دیوان محاسبات هم مشخص شد مدیران شستا حقوق‌های نامتعارف دریافت نکرده‌اند. به گزارش خانه ملت، سیدتقی نوربخش تصریح کرد: با این حال انتظار می‌رفت نمایندگان مجلس پیش از تدوین طرح تحقیق و تفحص از شستا، موضوع را با مسؤولان مربوط در میان ‌گذاشته و در صورتی که از پاسخ آنها قانع نمی‌شدند، اقدام به تدوین طرح تحقیق و تفحص از شستا می‌کردند. وی افزود: تاکنون نمایندگان مجلس شورای اسلامی درباره مسائل مطرح که بنا بر آن طرح تحقیق و تفحص از شستا تدوین شده، صحبتی با ما و دیگر مسؤولان نداشته‌اند، تذکری نیز در این زمینه از سوی نمایندگان دریافت نکرده‌ایم. البته ما به نظر نمایندگان احترام خواهیم گذاشت، چراکه تحقیق و تفحص از حقوق نمایندگان مجلس شورای اسلامی به حساب می‌آید.


تسهیلات 16 هزار میلیاردی   به فولاد نرسید
نایب‌رئیس انجمن فولاد با بیان اینکه تاکنون سهمی از تسهیلات ۹ هزار میلیارد تومانی بنگاه‌های کوچک و متوسط به تولیدکنندگان فولاد نرسیده است، گفت: فقط حدود ۶ کارخانه برای دریافت تسهیلات ۲ تا ۳ میلیارد تومانی به سیستم بانکی معرفی شده‌اند. حمیدرضا طاهری‌زاده در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: هنوز هیچ تولیدکننده‌ای در صنعت فولاد از این تسهیلات برخوردار نشده اما مراحل لازم برای دریافت تسهیلات توسط 5 تا 6 کارخانه در حال طی شدن است. وی ادامه داد:‌ نمایندگان وزارت صنعت در بازدید از برخی کارخانه‌های تولید فولاد، میزان تولید، برنامه‌های توسعه‌ای و همچنین اشتغالزایی این کارخانه‌ها را مورد بررسی قرار داده‌اند و براساس آن، گواهی مربوط به هر شرکت را صادر کرده‌اند تا بتوانند از تسهیلات بانکی برخوردار باشند. طاهری‌زاده توضیح داد:‌ حدود 5 تا 6 کارخانه، گواهی وزارت صنعت را برای دریافت تسهیلات بانکی دریافت کرده و به سیستم بانکی معرفی شده‌اند که پیش‌بینی می‌کنیم در هفته آینده برای تکمیل پرونده‌های بانکی فراخوانده شوند. وی با بیان اینکه این معرفینامه براساس میزان تولید،‌ طرح‌های توسعه‌ای و میزان اشتغال کارخانه‌ها صادر شده است، گفت: 2 کارخانه در رده متوسط قرار دارند و کارخانه‌های دیگر نسبتاً کوچک هستند. برای کارخانه‌های کوچک هم معرفینامه دریافت تسهیلات 2 تا 3 میلیارد تومانی از سوی وزارت صنعت صادر شده که این تسهیلات برای خرید مواد اولیه به کارخانه‌ها اختصاص خواهد یافت.


مبلغ دریافتی قبوض تلفن  به مردم بازگردانده شود
عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس از پیگیری کمیسیون متبوعش درباره مبلغ ۱۰ هزار تومان مندرج در قبوض تلفن ثابت از وزیر ارتباطات خبر داد و گفت: مبلغ اضافی دریافتی باید به مردم بازگردانده شود. محمدرضا منصوری درگفت‌وگو با خانه ملت با اشاره به گنجاندن مبلغ 10 هزارتومان در قبوض تلفن ثابت به عنوان هزینه معوق گفت: کمیسیون صنایع و معادن مجلس با حضور وزیر ارتباطات این موضوع را پیگیری می‌کند و از وزیر درخواست کرده که توضیحات لازم در این باره را به کمیسیون صنایع و معادن ارائه دهد. نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کمیسیون انرژی مجلس موضوع درج مبلغ 10 هزار تومان در قبوض تلفن ثابت را تا حصول نتیجه پیگیری می‌کند، افزود: مبالغ اضافی دریافتی باید به مردم بازگردانده شود و پیگیری‌های کمیسیون تا زمانی که از بازگردانده شدن مبالغ اطمینان خاطر پیدا کند، ادامه خواهد یافت. منصوری با اشاره به قبض‌های مخابرات و دریافت هزینه‌های مربوط به 2 سال گذشته ادامه داد: مخابرات اگر می‌خواست طلب خود را بگیرد باید از قبل اطلاع می‌داد، زیرا همه مردم از نظر مالی شبیه هم نیستند و باید توضیحاتی داده شود که بر چه اساس و چه قانونی این مبالغ اضافی از مردم دریافت شده است.


Page Generated in 0/0067 sec