printlogo


کد خبر: 166705تاریخ: 1395/8/8 00:00
اخبار

نماینده مردم شوش در مجلس خبر داد
لایحه «هوای پاک» در اولویت این هفته مجلس
«لایحه هوای پاک هفته گذشته نیز در دستور صحن علنی مجلس قرار داشت که نوبت بررسی به این لایحه نرسید و در نخستین روز از مجلس در هفته جاری بررسی خواهد شد». سیدراضی نوری، نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب به فارس، گفته است: «لایحه هوای پاک هفته گذشته در اولویت دستور صحن علنی مجلس قرار گرفت که به دلیل اولویت‌های دیگری مانند طرح پرسش به تعویق افتاد و با نهایی شدن لایحه احکام دائمی در روز چهارشنبه، لایحه هوای پاک نخستین دستور صحن علنی مجلس در هفته جاری خواهد بود». وی افزود: تلاش شده است در این لایحه مشکلاتی که وجود داشت برطرف شود، چرا که این لایحه چندین‌بار به مجلس نهم هم آمده بود و در این زمینه طرحی هم ارائه شده بود که طرح و لایحه با هم ادغام شد و در جلسات گوناگونی به بررسی این لایحه با حضور سازمان‌هایی مانند محیط‌زیست، راهنمایی و رانندگی، نیروی انتظامی، وزارت صنعت و تمام دستگاه‌های مرتبط پرداختیم.

هوای تهران در شرایط ناسالم
هوای شهر تهران در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه قرار گرفت. براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت، هوای شهر تهران در شرایط ناسالم قرار گرفت. شاخص ذرات 5/2 میکرون دیروز روی عدد 110 قرار گرفته است، کیفیت هوا برای بیماران قلبی، ریوی، سالمندان، کودکان و خانم‌های باردار نامطلوب است و باید از فعالیت طولانی در فضای باز پرهیز شود.


طرح «ارمغان مهر» برای دانش‌آموزان نیازمند
رئیس سازمان داوطلبان هلال‌احمر از توزیع حدود 9 هزار بسته شامل نوشت‌افزار، البسه، مواد غذایی و بهداشتی در قالب طرح ارمغان مهر در میان دانش‌آموزان نیازمند سراسر کشور خبر داد. فرحناز رافع درباره اجرای طرح ارمغان مهر به فارس گفته است: «براساس آخرین آمارهای ارائه شده از استان‌های کشور بیش از 15 میلیارد و 674 میلیون و 550 هزار ریال از سوی خیران و داوطلبان جمعیت هلال‌احمر برای تهیه بسته‌های طرح ارمغان مهر جمع‌آوری شده است.» وی افزود: براساس اجرای این طرح، 14 هزار و 376 دانش‌آموز ساکن مناطق محروم شهری و روستایی کشور در آغاز بازگشایی مدارس توسط پزشکان داوطلب هلال‌احمر ویزیت رایگان شده‌اند. رئیس سازمان داوطلبان هلال‌احمر ادامه داد: بیش از 2 میلیارد و 613 میلیون ریال ویزیت رایگان از سوی پزشکان و داوطلبان هلال‌احمر انجام شده است ضمن اینکه خدمات دیگری مانند تست قد، وزن، مشاور آموزشی، بینایی‌سنجی و تقبل شهریه نیز به ارزش بیش از یک میلیارد و 983 میلیون ریال برای طرح ارمغان امسال ارائه شد.  

چای «کله‌مورچه» ننوشید
متخصص علوم و صنایع غذایی با تشریح خصوصیات چای درجه یک، درباره مصرف چای «کله‌مورچه» هشدار داد. به گزارش«وطن‌امروز» محمدحسین عزیزی، متخصص علوم و صنایع غذایی با اشاره به اینکه بهترین نوع چای آن است که پس از دم کشیدن، برگ‌های آن در قوری مشخص، باز و مسطح شود و عطر و طعم طبیعی داشته باشد، اظهار داشت: چای‌هایی که روی بسته‌بندی آنها کلمات شکسته، برگی، قلمی و تهیه‌شده از برگچه‌های بالایی بوته چای نوشته شده باشد از ارزش و مرغوبیت بالایی برخوردارند و نشانه‌ای برای تشخیص چای خوبند. به‌گفته این عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس، چای کله‌مورچه و باروتی که خیلی سریع رنگ می‌دهند چای درجه 3 هستند که از مخلوط کردن خرده‌ها و پودر کهنه چای با رنگ و اسانس تهیه می‌شوند. وی خاطرنشان کرد: این نوع چای‌ها را فرم می‌دهند یا به‌شکل گلوله در می‌آورند و چون به این نوع چای رنگ سنتزی می‌زنند پس از مدتی رنگ آن تغییر کرده و کدر، تیره و مات می‌شود که همین نشانه‌ها و خصوصیات مشخص می‌کند این نوع چای حاوی مواد رنگی و بی‌کیفیت است.
 


Page Generated in 0/0053 sec