printlogo


کد خبر: 166716تاریخ: 1395/8/8 00:00
پرسپولیس برد و صدرنشین ماند، استقلال مساوی کرد
رستگاری سرخ‌ها در دقیقه 86!

گروه ورزشی: در هفته‌ای که تراکتورسازی داربی تبریز را با پیروزی پشت سر گذاشت، پرسپولیس برد و صدرنشینی خود را تثبیت کرد و استقلال به تساوی رضایت داد. به گزارش «وطن‌امروز» تیم فوتبال پرسپولیس در هفته دهم لیگ برتر برابر تیم صنعت نفت آبادان به برتری رسید تا با کسب 3 امتیاز ارزشمند به تعطیلات برود. مهدی طارمی در دقیقه 86 بازی، روی پاس رامین رضاییان موفق شد برای پرسپولیس گلزنی کند. در دقیقه 37 این دیدار پرسپولیس دست به یک تغییر اجباری زد و  مصدومیت وحید امیری در اواسط نیمه اول باعث شد برانکو ایوانکوویچ برنامه‌هایش را تغییر بدهد و امید عالیشاه را به جای امیری وارد زمین کند. پرسپولیس در نیمه اول می‌توانست 2 بار توسط علی علیپور در دقایق ۱۹ و ۳۱ به گل برسد که مهاجم پرسپولیس این موقعیت‌ها را از دست داد. همچنین کمال کامیابی‌نیا در این نیمه شوتی را به سمت دروازه صنعت نفت آبادان زد که توپ این بازیکن به تیرک دروازه تیم حریف برخورد کرد تا نیمه اول با تساوی بدون گل تمام شود. اشتباهات متوالی بازیکنان پرسپولیس در پاسکاری مانع از پایه‌گذاری موقعیت‌های خطرناک بیشتر شد و کار تا جایی پیش رفت که برانکو در دقیقه ۷۸ رامین رضاییان را به جای علی علپیور وارد زمین کرد تا بتواند فشار بیشتری بر دروازه صنعت‌نفت‌آبادان بیاورد. تعویض پرسپولیس سرانجام در دقیقه ۸۶ راهگشا شد. رامین رضاییان که به جای علی علیپور وارد زمین شده بود، پایه‌گذار گل سرخپوشان شد و روی ارسال این بازیکن، مهدی طارمی توانست با یک ضربه دروازه صنعت نفت را باز کند تا 3 امتیاز ارزشمند در دقایق پایانی به حساب پرسپولیس واریز شود. با این برد، پرسپولیس ۲۲ امتیازی شد و دوباره صدر جدول را از تراکتورسازی تبریز پس گرفت. تیم صنعت نفت آبادان هم با این باخت، ۱۳ امتیازی شد و در رده‌ هفتم جدول قرار گرفت.
نوار پیروزی‌های آبی‌ها قطع شد
تیم فوتبال استقلال که در 3 هفته گذشته رقابت‌های لیگ برتر به پیروزی رسیده بود در هفته دهم برابر فولاد به تساوی رسید تا با یک امتیاز اهواز را ترک کند و فرصت رسیدن به رده سوم را از دست بدهد. آخرین دیدار از روز نخست هفته دهم شانزدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر شامگاه روز پنجشنبه بین تیم‌های فولاد خوزستان و استقلال تهران در ورزشگاه غدیر اهواز برگزار شد و با تساوی یک-یک به پایان رسید. جابر انصاری(۳۵) برای استقلال و ساسان انصاری(۷۸) برای فولاد گل زدند. شاگردان علیرضا منصوریان که در 3 هفته اخیر لیگ برتر توانسته بودند به 3 برد دست پیدا کنند و خود را به رده‌های بالای جدول برسانند، در نیمه اول دیدار برابر فولاد به یک گل رسیدند. استقلالی‌ها می‌توانستند با این پیروزی ۱۶ امتیازی شوند و تا رده سوم جدول رده‌بندی صعود کنند اما در نیمه دوم نعیم سعداوی دست به تعویض‌های خوبی زد و توانست در دقایق پایانی گل خورده را جبران کند. ساسان انصاری که ابتدای لیگ شانزدهم به پرسپولیس پیوسته بود باز هم برای فولاد گل زد و این بار گلی زد که هم نوار پیروزی‌های استقلال را قطع کرد و هم باعث شد تیمش از یک شکست خانگی فرار کند.
پیروزی شاگردان قلعه‌نویی در داربی تبریز
همچنین در دیگر دیدار مهم هفته دهم تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز با برتری برابر همشهری خود 20 امتیازی شد و در جایگاه دوم باقی‌ماند. در این دیدار که در ورزشگاه اختصاصی تیم فوتبال تراکتورسازی برگزار شد، لوسیانو ادینیو(۴۰ و ۴۶) برای شاگردان قلعه‌نویی گل زد. تراکتورسازی با این پیروزی
۲۰ امتیازی شد.
پیروزی پدیده برابر صبا در دیداری پرگل
تیم فوتبال پدیده مشهد در زمین صبا به یک پیروزی پرگل و ارزشمند دست یافت. دیدار تیم‌های فوتبال صبای قم و پدیده مشهد در هفته دهم شانزدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر عصر پنجشنبه در ورزشگاه یادگار امام قم برگزار شد که در پایان تیم مشهد به برتری ۳ بر ۲ دست یافت. در این دیدار رضا عنایتی(۴۲) و احمد حسن‌زاده(۸۱) برای صبا گل زدند و محسن یوسفی(۱۸)، مهرداد کفشگری(۵۹ - پنالتی) و یونس شاکری(۸۵) گل‌های پدیده را به ثمر رساندند.
تساوی سایپا برابر سپاهان
همچنین  سایپا در هفته دهم رقابت‌های لیگ برتر برابر سپاهان از شکست خانگی گریخت. در ادامه رقابت‌های روز نخست از هفته دهم شانزدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر عصر روز پنجشنبه تیم‌های فوتبال سایپا و سپاهان در ورزشگاه شهید دستگردی تهران به مصاف هم رفتند که این بازی در نهایت با تساوی یک-یک به پایان رسید. موسی کولی‌بالی در دقیقه ۲۷ این دیدار روی یک ارسال از روی نقطه کرنر و به خاطر خروج اشتباه دروازه‌بان سایپا دروازه این تیم را باز کرد. اما درحالی که ثانیه‌های پایانی وقت‌های اضافه در حال سپری شدن بود سایپا توسط حامد شیری(۹۳) به گل تساوی رسید.
شکست سنگین ماشین‌سازی در خانه
دیدار تیم‌های فوتبال ماشین‌سازی تبریز و پیکان تهران با برتری عجیب میهمان تهرانی به پایان رسید. نخستین دیدار از هفته دهم شانزدهمین دوره رقابت‌های فوتبال لیگ برتر بعدازظهر پنجشنبه بین تیم‌های ماشین‌سازی و پیکان در تبریز برگزار شد که طی آن شاگردان مجید جلالی به برتری ۴ بر یک دست پیدا کردند. در این دیدار که با حاشیه‌هایی هم همراه بود، امین قاسمی‌نژاد(۷) برای ماشین‌سازی گل زد و گادوین منشا(۱۰ و ۸۷)، سجاد آشوری(۳۰) و محمد نصرتی(۶۲ - گل به خودی) برای پیکان گل زدند.
پیروزی ذوب‌آهن اصفهان مقابل استقلال خوزستان
تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان در دیدار مقابل استقلال خوزستان در هفته دهم لیگ برتر موفق شد این تیم را با نتیجه 2 بر صفر شکست بدهد. برای ذوب‌آهن مهدی رجب‌زاده (۵۸) و احسان پهلوان (۹۱) در این مسابقه گلزنی کردند.  ذوب‌آهن با این پیروزی ۱۲ امتیازی شد و در رده هشتم جدول رده‌بندی جا گرفت. استقلال خوزستان هم با ۱۱ امتیاز در رده دهم قرار گرفت. همچنین تیم فوتبال نفت تهران در دیدار مقابل سیاه‌جامگان مشهد در هفته دهم لیگ برتر به نتیجه تساوی دست یافت. برای تیم سیاه جامگان ایوب کلانتری ( ۶ و ۸۰) گلزنی کردند و برای تیم نفت هم امیرارسلان مطهری (۱۵) و میلاد فخرالدینی (۷۷) گلزنی کردند تا جدال علی دایی و خداداد عزیزی برنده نداشته باشد. خداداد عزیزی چند روز پیش از سوی مسؤولان باشگاه سیاه‌جامگان به عنوان مدیرفنی این تیم انتخاب شده بود.
 


Page Generated in 0/0067 sec