printlogo


کد خبر: 166935تاریخ: 1395/8/12 00:00
اخبار

دیدار رئیس قوه‌قضائیه با آیت‌الله‌العظمی سیستانی
آیت‌الله‌ لاریجانی در نخستین برنامه کاری خود در سفر به شهر مقدس نجف با آیت‌الله‌العظمی سیستانی مرجع عالی شیعیان عراق دیدار و گفت‌وگو کرد. به گزارش خبرگزاری صداوسیما، آیت‌الله آملی‌لاریجانی، رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران در نخستین برنامه کاری خود در سفر به شهر مقدس نجف با آیت‌الله سیستانی مرجع عالی شیعیان عراق دیدار و گفت‌وگو کرد. این دیدار دیروز بدون حضور خبرنگاران و تصویربرداران انجام شد. در ادامه برنامه کاری آیت‌الله آملی‌لاریجانی ‌و هیات همراه به دعوت موسسه آل‌البیت در این موسسه حضور یافتند. این موسسه زیرنظر آیت‌الله سیستانی اداره می‌شود.   آیت‌الله آملی‌لاریجانی در این موسسه با جمعی از علمای سرشناس عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.

 آمریکا و اروپا وجداناً به تعهدات‌شان عمل نکردند
رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست‌جمهوری با بیان اینکه ایران براساس برجام تاکنون به وظیفه خود عمل کرده است، گفت: در این میان آمریکا و اروپا منهای چین و روسیه وجداناً به وظیفه خود عمل نکردند و روز به روز بر بهانه‌گیری‌های خود می‌افزایند. سیدرضا اکرمی در گفت‌وگو با  مهر، ثابت شدن حقانیت ایران در داشتن انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای را یکی از دستاوردهای برجام دانست و گفت: دستاورد دیگر برجام آن است که دیگر چین و روسیه هرگز با آمریکا همراه نیستند و نه‌تنها در تحریم‌های بعدی حضور ندارند، بلکه قطعنامه‌های اروپا و آمریکا علیه ایران را نیز وتو می‌کنند و با آنها همراهی ندارند که این خود یک دستاورد مهم محسوب می‌شود. وی با بیان اینکه ما از همان روز اول گفتیم تنها ۳۰ درصد مشکلات اقتصادی مربوط به تحریم‌هاست، گفت: ۷۰ درصد این مشکلات داخلی است و اگر راست می‌گویید این ۷۰ درصد را درست کنید؛ وام‌های بی‌حساب و کتاب، بهانه‌جویی‌ها، بروکراسی‌های دست و پا گیر. اکرمی با بیان اینکه ما نمی‌توانیم چشم امید به آمریکا داشته باشیم، گفت: ببینید در این کشور 2 نفر که عصاره دموکراسی آمریکا هستند، خانم کلینتون و آقای ترامپ چگونه مانند رقاصه‌ها و هنرپیشه‌ها با یکدیگر رقابت می‌کنند.  ما چه انتظاری می‌توانیم از آنان داشته باشیم، بنابراین ما باید خودمان را درست کنیم. وی افزود: سال ۹۵ به ماه هشتم خود رسیده است و رهبری این سال را سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری کرده بودند؛ چقدر ما توانستیم این شعار را عملی سازیم و چقدر توانستیم این
۷۰ درصد مشکلات داخلی را به حداقل برسانیم؟ اگر ما خودمان را باور کنیم و از داخل کشور را درست کنیم، یقیناً آمریکا و اروپا نیز برابر ما کوتاه خواهند آمد.


استقبال آل‌سعود از نسخه اصلاح‌طلبان برای سوریه
سایت فارسی شبکه العربیه عربستان سعودی از نسخه برجامی اصلاح‌طلبان برای سوریه استقبال کرد.  این شبکه سعودی در گزارشی به مصاحبه مصطفی تاج‌زاده یکی از محکومان امنیتی فتنه 88 پرداخت و از اظهارات وی تیتر «نقش ایران در سرکوب مردم سوریه و ظهور داعش فاجعه‌آمیز بود» را برگزید تا شائبه‌ها درباره همسویی این جریان سیاسی در داخل با دشمنان محور مقاومت در شرایطی که محور مقاومت عرصه را بر تروریست‌ها در عراق و سوریه تنگ‌تر کرده است، به یقین تبدیل شود. به گزارش «وطن امروز» مصطفی تاج‌زاده (معروف به شعبان تاج‌زاده) از عناصر حاشیه‌ای و تندرو فتنه 88 گفت‌وگویی با یک نشریه حامی فتنه انجام داد و در آن اصطلاحا نقشه را لو داد. تاج‌زاده در این گفت‌وگو صراحتا گفت منظور از اعمال مدل برجام در سوریه، دست کشیدن از مقاومت در این کشور است. این نشریه اصلاح‌طلب برای گفت‌وگوی خود با تاج‌زاده که به عنوان تیتر یک منتشر شده است، تیتر «سوریه هم برجام می‌خواهد» را انتخاب کرد! تاج‌زاده که هم در فتنه 78 و هم در فتنه 88 از عوامل میدانی آشوب‌های خیابانی بوده، در این گفت‌وگو حرف‌هایی زد که همه استدلال‌های جریان مقاومت برای مقابله با مدل برشام و ماهیت خیانت این مدل را اثبات کرد.


Page Generated in 0/0055 sec