printlogo


کد خبر: 166938تاریخ: 1395/8/12 00:00
اخبار

 بخشنامه گرانی خوراک مایع لغو شد
وزیر نفت بخشنامه قیمت جدید گازها و نفتا را که آبان امسال از سوی شرکت ملی پخش فرآورده‎های نفتی ایران تعیین شد، لغو کرد. به گزارش مهر، آنگونه که وزارت نفت اعلام کرده است، بیژن زنگنه با ارسال نامه‌ای به عباس کاظمی، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران تاکید کرد: نحوه قیمت‌گذاری میان شرکت‌های پالایشی غیردولتی با مصرف‌کنندگان‌شان ارتباطی به وزارت نفت ندارد. وی تأکید کرد: تعیین نرخ تسعیر ارز از اختیارات وزارت نفت نیست. پیش از این وزیر نفت با ابلاغ دومین مصوبه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، ارز خوراک مایع صنایع پتروشیمی را  آزاد کرد و با جایگزینی نرخ ارز آزاد به‌جای نرخ ارز مبادله‌ای در قیمت‌گذاری۲۰ فرآورده نفتی، طرح گرانی ۳۰ تا ۴۰ درصدی قیمت انواع روغن‌موتور و قیر در بازار را کلید زد.


پایان مهلت بیمه تکمیلی قالیبافان
مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی‌های فرش دستباف با بیان اینکه هزینه ماهانه بیمه تکمیلی ۲۳ هزار تومان است، گفت: آخرین مهلت بیمه تکمیلی قالیبافان تا
۲۷ آبان است. عبدالله بهرامی در گفت‌وگو با تسنیم افزود: حدود 900 هزار نفر تحت پوشش بیمه قالیبافان هستند و براساس تفاهمنامه‌ای که با بیمه تعاون امضا شده این افراد می‌توانند با مراجعه به سامانه اتحادیه سراسری تعاونی فرش دستباف برای ثبت‌نام اقدام کنند. در حال حاضر 400 هزار نفر از قالیبافان تحت پوشش بیمه پایه هستند که در قرارداد جدید همه افرادی هم که بیمه پایه ندارند می‌توانند از تسهیلات پیش‌بینی شده در بیمه تکمیلی بهره‌مند شوند.


وام با سود 11 درصد برای صادرکنندگان
رقمی نزدیک به ۲۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل صندوق توسعه ملی به بانک‌های مختلف بازرگانی ارائه می‌شود تا به عنوان سرمایه در گردش در بخش صادرات مورد استفاده قرار گیرد. مجتبی خسروتاج، رئیس سازمان توسعه تجارت ایران در گفت‌وگو با ایسنا در این‌باره‌ اظهار داشت:  این وام با سود ۱۱ درصد به صادرکنندگان پرداخت می‌شود. وی ادامه داد: در گذشته و براساس مصوبات سود تسهیلات صادراتی در بخش کشاورزی ۱۴ درصد و برای بخش صنعت ۱۶ درصد در نظر گرفته شده بود. این وام از محل منابع صندوق توسعه ملی و با عاملیت بانک‌های عامل شامل بانک توسعه صادرات، بانک سپه، بانک صادرات، بانک کشاورزی و بانک صنعت، معدن و تجارت به صادرکنندگان در بخش‌های صنعت، کشاورزی و صنایع دانش‌بنیان تعلق می‌گیرد. همچنین هیات امنای صندوق توسعه ملی تصویب کرد که این نرخ سود برای مناطق محروم 4 درصد دیگر نیز کاهش یابد و معادل 7 درصد تعیین شود.


انهدام بزرگ‌ترین باند قاچاق پارچه
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران از انهدام بزرگ‌ترین باند قاچاق پارچه به کشور خبر داد. علی‌اکبر پوراحمدنژاد در گفت‌وگو با صداوسیما، گفت: براساس ماده 39 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، رصد و پیگیری عوامل قاچاق و باندهای سازمان‌یافته جزو تکالیف وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی است. وی افزود: به همین خاطر عوامل اطلاعات استان تهران از سال 92 پرونده بزرگ‌ترین باند قاچاق پارچه به کشور را در دستور کار خود قرار دادند و رصد عوامل مختلف آن را آغاز کردند. پوراحمدنژاد افزود: بتازگی همه عوامل دخیل در این پرونده شناسایی و در مجموع 42 نفر از عوامل اصلی آن دستگیر و به دستگاه قضا ارجاع شدند. وی با بیان اینکه برای این افراد زندان و جریمه در نظر گرفته شد، تصریح کرد: در مجموع این افراد به 127 میلیارد تومان پرداخت جریمه محکوم شدند و سیر اجرای حکم با شناسایی اموال متهمان پرونده آغاز شده است. این افراد باید 6 برابر تخلف انجام‌شده خسارت و جریمه پرداخت کنند.


Page Generated in 0/0057 sec