printlogo


کد خبر: 166945تاریخ: 1395/8/12 00:00
نبض جامعه

هلال ماه صفر رؤیت شد
اربعین عراق یک روز دیرتر است
براساس اعلام ستاد استهلال دفتر رهبر معظم انقلاب، سه‌شنبه ۱۱ آبان اول ماه صفر است. براساس اعلام ستاد استهلال دفتر رهبر انقلاب، ستادهاى استهلال و گروه‌هاى رصدى در سراسر کشور به همراه تجهیزات رصدى اقدام به استهلال کردند که براساس گزارش‌های رسیده از استان‌های اصفهان، سمنان، اردبیل و یزد، هلال در شامگاه دوشنبه 10 آبان‌ماه 1395 با چشم مسلح رؤیت شده است. سایر مناطق کشور هوا غالباً ابری و غبارآلود بوده و هلال رؤیت نشده است. بنابراین ماه محرم‌الحرام 29 روزه بوده و غرّه ماه صفرالمظفر 1438روز سه‌شنبه11 آبان‌ماه خواهد بود. به بیان دیگر روز گذشته (سه‌شنبه 11 آبان) اول ماه صفر بود و اربعین حسینی(ع) 30 آبان خواهد بود. براساس فتوای حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رؤیت هلال با چشم مسلح هم قابل قبول است اما برخی فقها از جمله آیت‌الله سیستانی قائل به رؤیت با چشم مسلح نیستند لذا فردا را اول صفر اعلام کرده‌اند، بنابراین اربعین حسینی در عراق یک روز دیرتر از ایران خواهد بود.

دانشگاه‌ها و مدارس خوزستان امروز تعطیل است
به دلیل بروز پدیده گرد و غبار، دانشگاه‌ها و مدارس تمام مقاطع تحصیلی خوزستان در نوبت صبح و عصر امروز (چهارشنبه) تعطیل است و فعالیت ادارات تا ساعت 13 خواهد بود. به گزارش میزان، به دلیل پیش‌بینی افزایش غلظت گرد و غبار و بالا رفتن میزان آلودگی هوا در خوزستان، امروز مدارس و دانشگاه‌های استان تعطیل خواهد بود. همچنین اداره‌ها و دستگاه‌های دولتی نیز روز سه‌شنبه تا ساعت 13 فعالیت کردند.  در حال حاضر آلودگی هوا در خوزستان بیش از 6 برابر حد مجاز است.

رئیس پلیس راهور پایتخت  اعلام کرد
75 هزار تومان جریمه خودروهای دارای نقص فنی
جریمه 75 هزار تومانی برای خودروهای دارای نقص فنی لحاظ می‌شود. سردار سیدتیمور حسینی درباره جریمه روزانه ماشین‌های کاربراتوری به فارس گفته است: «ماشین‌های کاربراتوری هر زمان که به خیابان بیایند جریمه می‌شوند». رئیس پلیس راهور پایتخت افزود: ماشین‌های کاربراتوری نیاز به حمایت دارند و در این زمینه دستگاه‌های متولی بحث نوسازی مسؤولند. وی با بیان اینکه صاحبان ماشین‌های کاربراتوری نیاز به حمایت دارند، خاطرنشان کرد: تمام حرف من این است که باید دستگاه‌های متولی بحث نوسازی کارشان را بهتر انجام دهند تا این افراد در مخمصه نیفتند. سیدتیمور حسینی درباره خودروهای دارای نقص فنی همچون چراغ شکسته، اظهار داشت: ماشین‌هایی که نقص فنی دارند 75 هزار تومان
جریمه می‌شوند.

انتقاد از مغفول ماندن موضوع بازنشستگان در کشور
«یکی از موضوعاتی که در کشور نادیده گرفته می‌شود، موضوع بازنشستگان است و  به بازنشستگان اینطور نگاه می‌کنند که تنها حقوقی را در پایان سال برای آنها واریز کنند؛ حال آنکه حفظ کرامت و شأن بازنشستگان، امری بسیار مهم و اساسی است که مورد غفلت واقع شده است». به گزارش «وطن‌امروز» مصطفی منتظرالمهدی، مدیرعامل سازمان بازنشستگی شهرداری تهران از مغفول ماندن موضوع بازنشستگان در برنامه‌ریزی دستگاه‌های گوناگون کشور انتقاد کرده  و گفته است: «پس از 30 سال به جایگاه اصلی بازنشستگان توجه خاصی نمی‌شود و موضوع بازنشستگی فراتر از پرداخت حقوق به آنهاست». وی ‌تصریح کرد: با وجود چنین جامعه‌ای در سال‌های آتی و تبدیل شدن موضوع سالمندی به عنوان جدی‌ترین موضوع اجتماعی ایران، متاسفانه هیچ نگاه جامع و علمی برای این امر وجود ندارد و به همین دلیل، با مشکلات و بحران‌های جدی در صورت بی‌تدبیری در این حوزه مواجه خواهیم شد.


Page Generated in 0/0055 sec