printlogo


کد خبر: 166963تاریخ: 1395/8/12 00:00
رویدادها

برگزاری سومین شب شعر مقاومت در شهرستان ادب
سومین شب شعر مقاومت با عنوان «هر چه فریاد» به همت موسسه شهرستان ادب برگزار می‌شود. به گزارش فارس، سومین شب از شب‌های شعر مقاومت با عنوان «هر چه فریاد»، عصر 12 آبان در موسسه فرهنگی- هنری شهرستان ادب برگزار می‌شود. «هر چه فریاد» که از ساعت 17 آغاز می‌شود به صورت نمادین شبی را انتخاب کرده است که فردای آن، روز تسخیر لانه جاسوسی ایالات متحده و روز مبارزه با استکبار جهانی است. عنوان سومین شب شعر مقاومت از گفته مشهور امام راحل عظیم‌الشأن گرفته شده است که فرمودند: «هر چه فریاد دارید بر سر آمریکا بکشید». گفتنی است، در سومین شب «شعر مقاومت» شاعران شناخته‌شده‌ای چون: مرتضی امیری اسفندقه، حمیدرضا شکارسری، رضا شیبانی‌اصل، مریم جعفری‌آذرمانی، افسانه غیاثوند، راضیه رجایی، مجید سعدآبادی و سیدرسول پیره به شعرخوانی می‌پردازند.

برگزاری پنجمین جشنواره مدرسه عشق
پنجمین جشنواره سراسری فرهنگی- هنری «مدرسه عشق» اوایل اسفندماه سال جاری در تهران برگزار می‌شود. به گزارش تسنیم، مراسم تجلیل از برگزیدگان پنجمین جشنواره سراسری مدرسه عشق (تولیدات فرهنگی- هنری بسیجیان سراسر کشور) اوایل اسفند در تهران برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند آثار خود را در بخش‌های اصلی «هنرهای تصویری و نمایشی»، «هنرهای تجسمی»، «نشر»، «موسیقی و سرود» و «ایده و فعالیت‌های پایگاهی» تا 30 آذرماه سال جاری از طریق پایگاه مقاومت بسیج محل زندگی خود به دبیرخانه جشنواره مدرسه عشق ارسال کنند.

پوئم سمفونی «سوگ ساز» در سوگواره «خیمه‌ها و نجواها»
پوئم سمفونی «سوگ ساز» به عنوان یکی از برنامه‌های سوگواره «خیمه‌ها و نجواها» شامگاه دوشنبه 10 آبان‌ماه با رهبری سعید اردیانی و همچنین تجلیل از حسام‌الدین سراج برگزار شد. به گزارش ایسنا، این پوئم‌سمفونی با نوازندگی بیش از 65 نفر از هنرمندان و حضور مهیار شادروان و محمدهاشم احمدوند به عنوان خوانندگان قطعات این سمفونی شکل گرفته است. سعید اردیانی، آهنگساز و رهبر ارکستر درباره این پوئم سمفونی توضیح داد: این پوئم‌سمفونی در قالب 9 قطعه است که تلاش کرده‌ام هر قطعه براساس نوحه‌ها و تعزیه‌های شهرستان‌های مختلف باشد و در نهایت هر قطعه اختصاص به یکی از بزرگان کربلا دارد. این آهنگساز و رهبر ارکستر خاطرنشان کرد: در تلاشیم این پوئم‌سمفونی را برای روز اربعین در مرز مهران برای زائران اباعبدالله الحسین اجرا کنیم و همچنین در تلاشیم این پوئم‌سمفونی را به جهان اسلام نیز معرفی کنیم. پوئم‌سمفونی «سوگ ساز» در 2 شب 10 و 11 آبان‌ماه اجرا می‌شود که در نخستین اجرای این سمفونی حسام‌الدین سراج به همراه مدیرعامل برج میلاد تهران به تماشای این سمفونی نشست و مورد تقدیر قرار گرفت.

بازگشت کارگردان «روزگار قریب» به تلویزیون
کیانوش عیاری که پس از سریال روزگار قریب مجموعه‌ای برای تلویزیون نساخته است بزودی برای شبکه اول سیما سریال می‌سازد. به گزارش سینماپرس، کیانوش عیاری که این روزها مشغول ساخت فیلم سینمایی «کاناپه» است بزودی قصد دارد برای شبکه یک سیما یک سریال ۴۶ قسمتی را کارگردانی کند؛ سریالی که
«هفتادوهشت دقیقه» نام دارد و فیلمنامه آن نیز در سازمان صداوسیما به ثبت رسیده است. عیاری ساخت مجموعه‌های تاریخی «روزگار قریب» و «هزاران چشم» را بر عهده داشته که هر دو از سریال‌های پرمخاطب تلویزیون بوده‌اند.

مهدی پاکدل بازیگر «ماجرای نیمروز» شد
مهدی پاکدل به گروه بازیگران «ماجرای نیمروز» دومین فیلم بلند سینمایی محمدحسین مهدویان به تهیه‌کنندگی سید محمود رضوی پیوست. به گزارش فارس، مهدی پاکدل به گروه بازیگران «ماجرای نیمروز» دومین فیلم بلند سینمایی محمدحسین مهدویان به تهیه‌کنندگی سید محمود رضوی پیوست. فیلم سینمایی «ماجرای نیمروز» این روزها در مرحله پیش‌تولید قرار دارد و بتازگی مهدی پاکدل به جمع بازیگران این فیلم اضافه شده است.
 


Page Generated in 0/0147 sec