printlogo


کد خبر: 166974تاریخ: 1395/8/12 00:00
چهارگوشه

آزادی نخستین محله موصل
فرمانده نیروهای پلیس مبارزه با تروریسم عراق عصر دیروز از آزادسازی ساختمان قدیمی رادیو و تلویزیون در محله گوگجلی در شرق موصل خبر داد. این نخستین محله داخل شهر است که از چنگ تروریست‌های داعش آزاد می‌شود. پرچم الله‌اکبر عراق بر فراز ساختمان شبکه اطلاع‌رسانی در ساحل شرقی شهر به اهتزاز درآمده است. این درحالی است که روز دوشنبه نیز پیشروی به سمت ساحل غربی شهر و منطقه الکرامه از 3 محور آغاز شده بود. همچنین  64 روستا و منطقه در محور جنوبی موصل توسط نیروهای ارتش، عشایر و حشدالشعبی آزاد شد تا این نیروها برای حمله به منطقه حمام‌العلیل که در سیطره داعش است آماده شوند.
عامری: حشد‌الشعبی به سوریه هم می‌رود
دبیرکل سازمان بدر عراق و از فرماندهان ارشد نیروهای بسیج مردمی موسوم به حشد‌الشعبی با دفاع از عملکرد این نیروها در عملیات آزادسازی موصل گفت: «مأموریت ما آزادسازی خاک عراق است و اگر در این راستا شرایط اقتضا کند به سوریه هم خواهیم رفت. تا زمانی که داعش در سوریه ریشه‌کن نشود، عراق از خطرات آن در امان نخواهد بود». به گزارش سومریه‌نیوز، هادی العامری ادامه داد: «با حیدر العبادی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق توافق کردیم که وارد موصل نشویم؛ در مقابل، پیشمرگ نیز اجازه ورود به داخل شهر موصل را ندارد».

حمله زن داعشی به پلیس آلمان
یک زن هوادار داعش در ایالت نوردراین وست‌فالن آلمان با چاقو به کارکنان پلیس حمله کرد که با اسپری فلفل و تهدید به تیراندازی تسلیم شد. به گزارش روزنامه دی‌ولت، این زن 53 ساله صبح روز یکشنبه گذشته ابتدا لوازم خانه را از پنجره طبقه پنجم به پایین پرتاب می‌کرد که هنگام مراجعه نیروهای پلیس به در منزلش با فریاد الله‌اکبر به آنها حمله برد. به گزارش پلیس شهر اسن، متهم به یک کلینیک روانی منتقل شد و در عین حال در آپارتمانش بنرها و پرچم‌هایی مربوط به گروه تروریستی داعش یافت شده است.

اذعان عفو بین‌الملل به جنایت جنگی معارضان حلب
سازمان عفو بین‌المللی نیز روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای، حملات گروه‌های معارض مسلح سوریه به مناطق تحت کنترل دولت در حلب را در حد جنایات جنگی خواند. سماح حدید، مسؤول دفتر منطقه‌ای سازمان عفو بین‌الملل با صدور بیانیه‌ای، گفت: تلاش برای شکستن محاصره محله‌های شرقی حلب، این اجازه را به گروه‌های معارض مسلح نمی‌دهد از طریق بمباران غیرنظامیان در مناطق تحت کنترل نظام سوریه، قوانین بین‌المللی حقوق بشر را نقض کنند.

جدیدترین دروغ خبرگزاری کره‌جنوبی
خبرگزاری رسمی کره‌جنوبی موسوم به یونهاپ آخرین دروغ خود درباره همسایه شمالی را منتشر کرد. شرایط عجیب و غریب پشت حصار آهنین حکومت کمونیستی کره‌شمالی نیز مزید بر علت شده تا یونهاپ هر از گاهی سر کسی را در عالم خبر زیر آب کند که اغلب پس از مدتی همان فرد در انظار عمومی ظاهر می‌شود. به گزارش اسپوتنیک به نقل از جام‌جم آنلاین از العالم، روزنامه انگلیسی دیلی‌تلگراف دیروز خبری را با استناد به خروجی خبرگزاری یونهاپ منتشر کرد که از احتمال اعدام خانم ری سول جو، همسر رهبر جوان کره‌شمالی و بانوی اول این کشور حکایت دارد. بر  این اساس غیبت 7 ماهه همسر کیم جونگ اون در انظار عمومی می‌تواند نشانه بی‌ثباتی در پیونگ‌یانگ، حاملگی بانوی اول یا اختلاف او با اون باشد. خانم ری آخرین بار روز 28 مارس امسال همراه همسرش در بازدیدی علنی به یک منطقه تجاری جدید و مجتمع بیمارستانی در پایتخت رفته بود. گفته می‌شود او که از سال 2012 همواره در بازدیدهای کیم ظاهر می‌شد در 3 ماه اول سال 2016 فقط 3 بار در گزارش‌های تصویری رسانه‌های دولتی کره‌شمالی مشاهده شده است. در آخر نیز خبرگزاری یونهاپ در نهایت دروغ‌پردازی حدس و گمان‌های خود را برای تخریب هرچه بیشتر حاکمان کره‌شمالی وارد ساختار این خبر کرده و نوشته است که امکان دارد ری سول جو باعث عصبانیت، کیم یو جونگ، خواهر همسرش شده باشد که تصویرش به شکلی روزافزون به عنوان وارث قدرت و نفوذ برادرش منتشر شده و مدتی قبل مدیر سازمان تبلیغات این کشور شده است.
 


Page Generated in 0/0064 sec