printlogo


کد خبر: 166995تاریخ: 1395/8/13 00:00
اخبار

صندوق ذخیره فرهنگیان ابزار دست عده‌ای از خدا بی‌خبر شده
یکی از مراجع عظام تقلید با انتقاد از نابسامانی‌ها و مفاسد مالی نظیر حقوق‌های نجومی گفت: می‌بینیم صندوق ذخیره فرهنگیان با سرمایه عظیم ابزار دست عده‌ای از خدا بی‌خبر شده است؛ همانطوری که امام علی(ع) درباره بیت‌المال در برخی دوران بیان می‌کند مانند شتری است که شروع به بلعیدن کند. به گزارش فارس، آیت‌الله‌العظمی ناصر مکارم‌شیرازی در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به مشکلات آموزش‌وپرورش، گفت: یک زمان چشم باز می‌کنیم و می‌بینیم صندوق ذخیره فرهنگیان با سرمایه عظیم ابزار دست عده‌ای از خدا بی‌خبر شده است و همانطور که امام علی(ع) درباره بیت‌المال در برخی دوران بیان می‌کند مانند شتری است که شروع به بلعیدن کند، صندوق ذخیره به این صورت درآمده است. وی تأکید کرد: بازرسی قوی در این مملکت نیاز داریم پیش از آنکه این موارد درآید، دستگاه‌ها را کنترل کند تا به صورت صحیح فعالیت داشته باشند؛ اینکه پس از غارت، دریافت حقوق‌های نجومی و وام‌های با بهره صفر مشخص شود، درست نیست.

سرلشکر صفوی: آمریکا به دنبال ایجاد ناامنی در شرق کشور است
دستیار ویژه فرمانده کل قوا در امور نظامی گفت: امروز آمریکا به دنبال توسعه پایگاه‌های نظامی و ایجاد ناامنی در شرق و جنوب‌شرق ایران اسلامی است. به گزارش تسنیم، سرلشکر سیدیحیی رحیم‌صفوی در نهمین کنگره انجمن ژئوپلیتیک ایران و نخستین همایش جغرافیا و برنامه‌ریزی منطقه‌ای ایران اظهار داشت: امروز بررسی آخرین وضعیت ژئوپلیتیکی جهان و منطقه از اهمیت زیادی برخوردار است و ضرورت دارد اساتید دانشگاه‌ها در رشته جغرافیای سیاسی تمرکز علمی ویژه‌ای روی این بحث داشته باشند و آخرین وضعیت دقیق ژئوپلیتیکی دنیا را به اطلاع مسؤولان سیاسی کشور برسانند. دستیار ویژه فرمانده کل قوا در امور نظامی گفت: اطلاع از روند تغییرات وضعیت ژئوپلیتیکی دنیا می‌تواند به تشخیص صحیح راهبرد دشمن کمک کند و تنها در صورت تشخیص دقیق راهبرد دشمن است که می‌توانیم راهبرد صحیحی برای کشور تبیین کنیم.

تذکر ۲۰ نماینده مجلس به رئیس‌جمهور
برای حل مشکلات معیشتی مردم تیم اقتصادی دولت تغییر کند
۲۰ نفر از نمایندگان لزوم تغییر در تیم اقتصادی دولت برای حل مشکلات معیشتی مردم بویژه اقشار آسیب‌پذیر را به رئیس‌جمهور متذکر شدند. به گزارش فارس، سیدمحمدباقر عبادی، محمدمهدی زاهدی، سیدجواد حسینی‌کیا، ‌اکبر ترکی، سیدحسین نقوی‌حسینی، رضا شیران‌خراسانی، محمداسماعیل سعیدی، محسن کوه‌کن، شهباز حسن‌پوربیگلری، محمود شکری، حسینعلی حاجی‌دلیگانی، سیدناصر موسوی‌لارگانی،‌ ابوالفضل ابوترابی، سیدحمید کاظمی، ذبیح‌الله نیک‌فر، همایون هاشمی، جواد کریمی‌قدوسی، سیدصادق طباطبایی‌نژاد، سیدجواد ساداتی‌نژاد و سیدراضی نوری لزوم تغییر در تیم اقتصادی دولت برای حل مشکلات معیشتی مردم بویژه اقشار آسیب‌پذیر همچنین رفع معضل بیکاری جوانان را به رئیس‌جمهور متذکر شدند.

جریان نفوذ خودش را بازسازی کرده است
یکی از دانشجویان تسخیرکننده سفارت آمریکا با اشاره به مساله نفوذ می‌گوید آمریکایی‌ها در مقاطع مختلف از ایران ضربه خوردند ولی بعد از 30 سال، تلاش کردند و توانستند خودشان را بازسازی کنند اما هنوز تکیه‌شان به نیروهای خودی است. عبدالحسین روح‌الامینی در گفت‌وگو با فارس، درباره بزرگ‌ترین ضربه جریان نفوذ گفت: شبکه جاسوسی و نفوذ آمریکا در داخل کشور قبل از انقلاب بسیار وسیع و گسترده بود و نخستین ضربه‌اش را مستشارهایی خوردند که از کشور فرار کردند. وی افزود: بیش از 10 هزار مستشار نظامی در کشور بودند و بسیاری از سردمداران نظام شاهنشاهی همه از هم پاشیدند و ضربه دومی که آنها از تسخیر لانه جاسوسی خوردند، متلاشی شدن شبکه عصبی و نفوذ آمریکا در ایران بود که ضربه‌ای اساسی به آنها وارد کرد اما تا خواستند توسط برخی کشورهای اروپایی بازسازی کنند، ضربات بعدی را با تداوم انقلاب اسلامی خوردند. روح‌الامینی تاکید کرد: این مساله مرهون اقتداری است که نظام جمهوری اسلامی از نظر امنیتی و با کمک اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات پیدا کرد.


Page Generated in 0/0055 sec