printlogo


کد خبر: 166999تاریخ: 1395/8/13 00:00
اخبار

رکورد فروش نفت ایران شکست
وزیر نفت با اشاره به ثبت رکورد جدید صادرات نفت ایران در پسابرجام اعلام کرد: فروش روزانه نفت از مرز 2 میلیون و ۴۴۰ هزار بشکه در روز عبور کرد که از بی‌سابقه‌ترین رقم‌های تاریخی است. به گزارش مهر، بیژن زنگنه میانگین کنونی صادرات  گازوئیل را ٢٠ میلیون لیتر اعلام کرد و اظهار داشت: ایران هم‌اکنون به جز در بخش بنزین، صادرکننده دیگر فرآورده‌های‌ نفتی است و تا پایان سال، موضوع بنزین هم حل می‌شود. به‌گفته زنگنه، تولید و صادرات نفت ایران در مدت 4 ماه بیش از یک میلیون بشکه در روز افزایش یافت. همچنین سیدمحسن قمصری، مدیر امور بین‎الملل شرکت ملی نفت ایران از صادرات بیش از ٧٠٠ هزار بشکه نفت ایران به مقصد کشورهای اروپایی خبر داد. قمصری تصریح کرد: کشورهای آسیایی همچنان بزرگ‌ترین مشتریان نفت ایران هستند. به‌گفته این عضو هیات‌مدیره شرکت ملی نفت ایران، سهم کشورهای آسیایی از نفت ایران، یک میلیون و ٧٤٠ هزار بشکه در روز است.


گشایش دفتر 3 بانک خارجی در ایران
معاون اقتصادی بانک مرکزی گشایش دفاتر نمایندگی 3 بانک خارجی را در تهران تایید کرد. به گزارش فارس، پیمان قربانی در این‌باره افزود: بانک اس‌ای‌او‌جی مسقط عمان، ووری بانک کره جنوبی و یو‌سی‌اُ هند در فرآیند فراهم کردن زمینه حضور خود در تهران قرار دارند. وی همچنین از کاهش حجم نقدینگی به هزار تریلیون و ۱۲۲ هزار و ۳۵۶ میلیارد تومان در مقایسه با پارسال خبر داد. قربانی با اشاره به رشد 6/28 درصدی نقدینگی در یک سال منتهی به شهریور امسال اظهار داشت: رشد نقدینگی در 6 ماه اول امسال 4/10 درصد بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 1/1 درصد کاهش داشته است. به این ترتیب از اسفند سال 94 تا شهریور ماه سال جاری 105 هزار و 356 میلیارد تومان به حجم نقدینگی افزوده شده است.


طرح دوفوریتی حفظ کارت سوخت امضا شد
طرح دوفوریتی حفظ کارت سوخت با امضای 126 نفر از نمایندگان به هیات‌رئیسه مجلس تقدیم شد. حسینعلی حاجی‌دلیگانی، نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس در گفت‌وگو با فارس، گفت: پس از رفع ایرادات و اشکالاتی که در متن وجود داشت با جلساتی که با مرکز پژوهش‌ها و معاونت حقوقی مجلس و نیز مرکز پژوهش‌های شورای نگهبان و نیز شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی برگزار شد، متن مورد توافق در این باره تهیه و تدوین شد. وی افزود: در واقع این طرح به اصلاح ماده یک قانون توسعه حمل‌ونقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت پرداخته است.


ورود ۹ فروند هواپیمای نو به کشور
قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی از ورود ۵ تا ۹ فروند هواپیمای نو به ناوگان هوایی کشور تا پایان سال جاری خبر داد. به گزارش تسنیم، اصغر فخریه‌کاشان با ابراز اینکه در سال‌های اخیر شرکت‌های هواپیمایی خارجی مسافران ایرانی را جابه‌جا کرده‌اند، اظهار داشت: با دست خودمان بازار حمل‌ونقل هوایی را به‌زور تحریم در اختیار خارجی‌ها قرار دادیم و با ورود هواپیماهای نو بازپس‌ می‌گیریم. وی با اشاره به برنامه ورود 5 تا 9 فروند هواپیمای نو به ناوگان هوایی کشور، تصریح کرد: این هواپیماها اواخر امسال وارد کشور می‌شود تا بتوانیم برای پروازهای قبل از عید و نوروز 96 از آنها استفاده کنیم. وی البته ورود این تعداد هواپیما را وابسته به رفع موانع اعلام کرد. آمریکا اواخر شهریورماه امسال مجوز فروش 17 فروند هواپیما را به هواپیماسازی ایرباس داد.


اپل صاحب ۸ درصد بازار موبایل ایران
سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به سهم ۸ درصدی کمپانی «اپل» از بازار موبایل ایران، از فعالیت و فروش محصولات این کمپانی در ایران بدون ارائه هرگونه خدمات و پشتیبانی به کاربران این محصول انتقاد کرد. قاسم خورشیدی در گفت‌وگو با تسنیم، گفت: در حال حاضر برآوردهای انجام‌شده نشان می‌دهد نزدیک به 1/1 میلیارد دلار معادل 4 هزار میلیارد تومان ارزش تلفن‌های قاچاق همراه در کشور است. وی با بیان اینکه در حال حاضر 80 تا 90 درصد بازار موبایل کشور به صورت قاچاق، تامین می‌شود، افزود: این درحالی است که دولت و کشور از این حجم موبایل قاچاق، حدود 1000 میلیارد تومان ضرر کرده و از حقوق خود محروم می‌شود.


Page Generated in 0/0064 sec