printlogo


کد خبر: 167004تاریخ: 1395/8/13 00:00
سرخط خبر

 شرکت زیمنس با رونمایی از برترین راهکارهای مدیریت برق جهان، در شانزدهمین نمایشگاه بین‏المللی صنعت برق در تهران که از 15 تا 18 آبان‌ماه برگزار می‌شود، نقش خود را به‌عنوان شریک مهم فناوری در حوزه انرژی ایران پررنگ‏تر خواهد کرد. زیمنس در این نمایشگاه، فناوری انتقال و توزیع کارآمد، مطمئن و ایمن برق در شبکه‏های الکترونیکی مدرن را به نمایش خواهد گذاشت.
 مرضیه شاهدایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی از ارائه درخواست شرکت‌های شل و توتال برای سرمایه‌گذاری در احداث واحدهایی با خوراک اتان خبر داد و گفت: اینکه برخی عنوان می‌کنند زیان‌ده شده‌اند، درست نیست و با همین نرخ ۲۲۰ دلاری، سودی کمتر از ۲۵ تا ۳۰ درصد ندارند.
 اس‌ام منیر، مدیر ارشد اجرایی مرجع توسعه تجارت پاکستان گفت بانک‌های ایرانی گشایش ال‌سی برای صادرکنندگان پاکستانی را در 2 هفته آینده آغاز خواهند کرد؛ این امر راه را برای افزایش صادرات پاکستان به ایران تسهیل می‌کند.
 لیام فاکس، وزیر تجارت انگلیس گفت، مبادلات تجاری بین ایران و انگلیس در حال رشد است و کشورش در تلاش است تا نگرانی‌های بخش بانکی را که مانع از توسعه بیشتر روابط شده، از میان بردارد.
 رئیس اداره اطلاعات انرژی آمریکا با بیان اینکه بازار خودش می‌تواند میزان عرضه و تقاضا را به تعادل برساند، گفت: تولید نفت آمریکا از سال ۲۰۰۸ تاکنون نخستین کاهش قابل توجه خود را ثبت کرده است.
 هیات وزیران در جلسه دیروز خود برای صادرات کشمش به ازای هر کیلوگرم ۲۰۰ تومان یارانه صادراتی تصویب کرد.
 مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات بر این نکته تاکید دارد که هر مشترک در نهایت می‌تواند ۹ سیمکارت به نام خود ثبت کند. از سوی دیگر طبق قوانین همه مسؤولیت‌های مربوط به یک سیمکارت از جمله مسؤولیت سوءاستفاده‌های احتمالی از آن بر عهده مالک خط است. بر این اساس اطلاع از تعداد دقیق سیمکارت‌هایی که در هر اپراتور به نام فرد ثبت شده از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
 هوشنگ فلاحتیان، معاون وزیر نیرو با اشاره به طلب حدود یک‌میلیارد دلاری ایران از وزارت نیروی عراق، گفت: بدهی برقی عراقی‌ها قسط‌بندی شده اما تاکنون پرداخت پول اقساط به تعویق افتاده است.
 علی بیت‌اللهی، رئیس بخش زلزله‌شناسی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از آغاز تدوین طرحی برای ممنوعیت گودبرداری، حفاری‌های مترو و احداث ساختمان‌های بلندمرتبه در حریم قنوات خبر داد.
 وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره برخی شایعات و اظهارات مبنی بر حذف یارانه در صورت عدم شرکت در طرح سرشماری خانوار، اعلام کرد: این موضوع شایعه بوده و حتی در چندماه اخیر حذف یارانه نداشتیم.
 اسدالله عسگراولادی، رئیس اتاق مشترک ایران و روسیه با انتقاد از عملکرد بانک مرکزی در اجرای توافقنامه‌های بانکی با روسیه، گفت: موضوع جایگزینی روبل و ریال در معاملات بانکی بین 2 کشور هنوز اجرایی نشده است.
 رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی از کاهش قیمت گوجه‌فرنگی با ورود گوجه چابهار بوشهر و بندرعباس تا 40 روزآینده خبر داد و گفت: قیمت گوجه‌فرنگی نسبت به هفته گذشته مقداری افزایش داشته و در حال حاضر نرخ هر کیلوگرم از نوع گلخانه‌ای این محصول بین ۳۵۰۰ تا ۴۰۰۰ تومان و نوع بوته‌ای آن بین ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ تومان است.
 علیرضا زاهدیان، قائم‌مقام ستاد سرشماری نفوس و مسکن با بیان اینکه تا صبح دیروز 5/40 درصد مردم ایران به طور قطعی سرشماری شدند، افزود: ۱۰ میلیون و ۴۴۶ هزار خانوار با جمعیت ۳۴ میلیون و ۶۶۸ هزار نفر سرشماری شده‌اند.
 


Page Generated in 0/0059 sec