printlogo


کد خبر: 167020تاریخ: 1395/8/13 00:00
اخبار

جمال شورجه:
نقش حضرت موسی را به بازیگر حرفه‌ای نمی‌دهیم
جمال شورجه اعلام کرد در سریال «حضرت موسی(ع)» و ایفای نقش این پیامبر از فردی که سابقه بازیگری ندارد استفاده می‌کنند. به گزارش مهر، جمال شورجه کارگردان سینما و تلویزیون درباره سریال «حضرت موسی (ع)» گفت: این سریال در مرحله پیش از پیش‌تولید قرار دارد و امیدوارم با تأمین منابع مالی بزودی بتوانیم ضمن تهیه کتابچه جامع راهبردی، آن را بسازیم. شورجه عنوان کرد: بازیگران این مجموعه تلویزیونی ترکیبی از بازیگران شاخص ایرانی و بازیگران جهان اسلام خواهند بود یعنی ما از بازیگران سوری، مصری، لبنانی و ترکیه‌ای استفاده خواهیم کرد که همگی آنها از بازیگران شاخص خواهند بود. وی ادامه داد: تمام صحنه‌های این سریال در ایران فیلمبرداری می‌شود و در شهرک دفاع‌مقدس نیز به ضبط خواهیم پرداخت.

ورود «ماه و پلنگ» به شبکه سوم
مجموعه تلویزیونی «ماه و پلنگ» به کارگردانی احمد امینی از شنبه ۱۵ آبان از شبکه 3 سیما پخش خواهد شد. به گزارش مهر، سریال تلویزیونی «ماه و پلنگ» به تهیه‌کنندگی آرمان زرین‌کوب، کاری از گروه فیلم و سریال شبکه 3 سیماست که سعید مطلبی برای ۳۵ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای نگارش آن را بر عهده داشته است. مجموعه تلویزیونی «ماه و پلنگ» از شنبه ۱۵ آبان، هر شب به جز پنجشنبه و جمعه ساعت ۲۰:۴۵ از شبکه 3 سیما پخش می‌شود و بازپخش آن روز بعد ساعت ۱:۳۰ بامداد و ۱۵:۰۰ بعد از ظهر خواهد بود.

توزیع «دلبری» و «زاپاس»
در شبکه نمایش خانگی
2 فیلم سینمایی «دلبری» و «زاپاس» با موضوعات دفاع‌مقدس و کمدی در شبکه نمایش خانگی توزیع شد. به گزارش فارس، توزیع 2 فیلم سینمایی «دلبری» و «زاپاس» که حق رایت آنها توسط موسسه هنرهای تصویری سوره خریداری شده بود از 11 آبان آغاز شد. فیلم سینمایی «دلبری» به کارگردانی سیدجلال دهقانی‌اشکذری با موضوع دفاع‌مقدس است. فیلم سینمایی «زاپاس» ساخته برزو نیک‌نژاد با موضوع کمدی توانست نظر مخاطبان را جلب کند.

حاتمی‌کیا در جشنواره فیلم کوتاه
نشست‌های «سینما و یک دیدگاه» در سی‌وسومین جشنواره فیلم کوتاه تهران با حضور ابراهیم حاتمی‌کیا افتتاح می‌شود. به گزارش تسنیم، ابراهیم حاتمی‌کیا، محمدعلی حسین‌نژاد، مهدی کرم‌پور، نازنین مفخم و احمدرضا درویش در نشست «سینما و یک دیدگاه» از تجربیات خود می‌گویند. در نخستین روز جشنواره سی‌وسوم، سه‌شنبه 18 آبان ابراهیم حاتمی‌کیا دیدگاه خود درباره سینما را با مخاطبان در میان می‌گذارد. سی‌وسومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران 18 تا 24 آبان به دبیری فرید فرخنده‌کیش برگزار می‌شود.
    
آثار شورجه، شیخ‌طادی و سلحشور در بخش مسابقه جشنواره وحدت
هیات انتخاب بخش داستانی ملی نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم وحدت اسلامی ۱۵ فیلم را جهت شرکت در بخش مسابقه ملی فیلم‌های بلند جشنواره معرفی کرد.
به گزارش تسنیم، هیات انتخاب بخش داستانی ملی نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم وحدت اسلامی متشکل از آقایان جهانگیر الماسی، حبیب‌الله بهمنی و احمد کاری از میان 44 اثر رسیده به دبیرخانه جشنواره  15 فیلم را جهت شرکت در بخش مسابقه ملی فیلم‌های بلند جشنواره معرفی کردند که «مردان آنجلس» ساخته شادروان فرج‌الله سلحشور،  «شکارچی شنبه» و «سینه سرخ» ساخته پرویز شیخ‌طادی و «سی‌وسه روز» و «وعده دیدار» ساخته جمال شورجه از جمله فیلم‌های انتخاب شده به جشنواره هستند.

سانس فوق‌العاده «یتیم‌خانه ایران» در سینما کورش
فیلم سینمایی «یتیم‌خانه ایران» ساخته ابوالقاسم طالبی با موضوع قحطی بزرگ در سالن کورش به سانس فوق‌العاده رسید.
به گزارش فارس، فیلم «یتیم‌خانه ایران» در سینما کورش سه‌شنبه‌شب در سانس 23:59 به سانس فوق‌العاده رسید. این درحالی است که سینما آزادی نیز در همین ساعت به سانس فوق‌العاده رسیده است. «یتیم‌خانه ایران» بخشی از تاریخ مفقودشده ایران است که با داستانی جذاب همراه است.


Page Generated in 0/0058 sec