printlogo


کد خبر: 167021تاریخ: 1395/8/13 00:00
رویدادها

ماجرای هدیه‌ رهبر معظم انقلاب برای نهال به روایت برنامه «از آسمان»
برنامه «از آسمان» به ماجرای هدیه‌ای که رهبر معظم انقلاب برای نهال دختر خردسال شهید مهدی قاضی‌خانی فرستاد و آشنایی بیشتر با این شهید مدافع حرم می‌پردازد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، شهید مهدی قاضی‌خانی یکی از بسیجی‌های مخلص و توانمند شهر قرچک بود که آذرماه 94 در جبهه‌های مقاومت سوریه به شهادت رسید. این شهید گرانقدر 2 پسر و یک دختر داشت که گفت‌وگوی بین دختر خردسال شهید قاضی‌خانی و رهبر معظم انقلاب در یکی از دیدارهای ایشان با خانواده شهدای مدافع حرم بسیار شنیدنی و جذاب است. «از آسمان» تنها برنامه مستمر حوزه ایثار و شهادت است که به کارگردانی و تهیه‌کنندگی امیر خورشیدی‌فرد هفدهمین سال فعالیت خود را پشت‌سر می‌گذارد. این برنامه جمعه هر هفته ساعت 16:45 از شبکه 2 سیما پخش می‌شود.

آمادگی برای برگزاری مراسم مردمی روز دانش‌آموز
حماسه دیگری در راه است
رئیس ستاد گرامیداشت یوم‌الله ۱۳ آبان استان تهران گفت: ۱۱۰ خبرنگار خارجی برای پوشش مراسم روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در تهران حاضر شدند و این برنامه از ۵۳ شبکه خارجی منعکس می‌شود. به گزارش مهر، ستادهای گرامیداشت یوم‌الله ۱۳ آبان در نقاط مختلف کشور نیز برنامه‌های مختلفی را برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر این مراسم تدارک دیده‌اند. همچنین گروه‌ها، طبقات، احزاب و تشکل‌های دانشجویی و دانش‌آموزی نیز با صدور بیانیه‌های مختلفی از مردم مومن و همیشه در صحنه ایران اسلامی دعوت کرده‌اند که در راهپیمایی یوم‌الله ۱۳ آبان، باشکوه‌تر از سال‌های گذشته شرکت کنند. در پایتخت نیز مراسم یوم‌الله ۱۳ آبان طبق روال گذشته مقابل لانه جاسوسی آمریکا برگزار می‌شود و سردار سلامی جانشین فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای تجمع‌کنندگان سخنرانی خواهد کرد.

انتشار خاطرات خواننده «آمریکا ننگ به نیرنگ تو»
کتاب «متولد بهمن» خاطرات اسفندیار قره‌باغی، خواننده «آمریکا ننگ به نیرنگ تو» از سوی دفتر نشر معارف منتشر شد. به گزارش فارس، کتاب «متولد بهمن» از سری کتاب‌های تاریخ شفاهی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، حاصل 20 ساعت گفت‌وگو با اسفندیار قره‌باغی است که همزمان با یوم‌الله 13 آبان در همایش تخصصی تاریخ شفاهی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در مشهد رونمایی می‌شود. در این کتاب، فرازها و مقاطع مهمی از سرگذشت موسیقی ایران از دهه‌های 40 و 50 به این سو، در قالب خاطرات استاد قره‌باغی مرور شده است‌.  

واکنش ایوبی به برخی حواشی استعفای علی جنتی
حجت‌الله ایوبی «رئیس سازمان سینمایی» در ارتباط با دلایل استعفای وزیر فرهنگ ارشاد علی جنتی در فضای مجازی واکنش نشان داده که در بخشی از آن آورده است: «گویی دیگر رسم شده که پس از جابه‌جایی یک مدیر به هر بهانه‌ای باید پچ‌پچ‌ها آغاز شود. بدگمانی، بدگویی و اتهام و افترا گویی قبح گذشته را از دست داده و چه مصیبتی بالاتر از این. هیچ دلیلی ندارد که وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی از این قاعده بد استثنا شود. در شرایطی که اهالی فرهنگ و هنر روزگار تازه‌ای از ادب و احترام و رونق را می‌آزمودند، تلاطم و حرف و حدیث و سنت ناپسند پشت‌سرگویی آغاز شد. در این جهان جهانی شده که فرصتی بی‌مانند برای ارتباطات پدید آمده برخی اما ویروس‌گونه به جان آبروی مردم افتاده‌اند. می‌تازند، محکوم می‌کنند و شنیده‌ها و نشنیده‌ها را وسیله‌ای برای عقده‌گشایی‌ها خود قرار می‌دهند. خبرهایی که ازناکجاآبادها می‌آید و در فضاهای مجازی و غیرمجازی آنقدردست به دست می‌شود تا بی‌اصالتی‌اش در لابه‌لای این همه غوغا گم شود. در این بین از ناکجایی خبری بر حمایت وزیر محترم پیشین از کارگردانی که او را به وقار و احترام می‌شناسند منتشر و حمایت طبیعی وزیر از اهالی هنر را در کارگاه ذهن و جان بدگمان خود به گونه‌ای دیگر تفسیر و زبان به بهتان و ناسزا گشوده‌اند. دستور وزیر برای حمایت از هنرمندان در چارچوب ضوابط امری پیوسته و دائمی است در وزارت فرهنگ. رسیدگی به امور کسانی که در لابه‌لای بروکراسی پیچیده و هزار توی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از جمله سازمان سینمایی گرفتار می‌شوند همواره بوده، هست و خواهد بود».


Page Generated in 0/0061 sec