printlogo


کد خبر: 167022تاریخ: 1395/8/13 00:00
به بهانه تغییر برند باشگاه پرسپولیس
حمایت از تولید داخلی چه شد؟

مهدی طاهرخانی: چند ماه قبل بود که باشگاه پرسپولیس همانند تیم‌ملی و چند باشگاه دیگر با برند جیووا قرارداد بست و کمی بعدتر مشخص شد این برند تنها نام ایتالیا را یدک می‌کشد و تولیدش در داخل است. پرسپولیس باز هم برند اسپانسرش را عوض کرد تا مشخص شود جریاناتی وجود دارد که خیلی‌ها از آن بی‌خبر‌ند. علی‌اکبر طاهری از آن دسته مدیرانی به حساب می‌آید که به «وقتش» بلد است چگونه از چه «چیزهایی» برای «ورزش» خرج کند. او قبل از اینکه برنامه 90 درباره تولیدات داخلی جیووا دست به افشاگری بزند مدعی بود با یک شرکت خوب ایتالیایی قرارداد بستند و باید باشگاهی مثل پرسپولیس حتما محصولات با کیفیتی را بر تن کند اما بعد از افشاگری و اینکه مشخص شد اصولا همه محصولات جیووا در شیراز و در یک سوله تولید می‌شود ناگهان سراغ «ارزش‌ها» رفت و با فراموش کردن کیفیت اروپایی  مدعی شد در این برهه «اقتصاد مقاومتی» اولویت دارد و ما باید به فکر تولیدات داخلی باشیم و از محصولاتی استفاده کنیم که در داخل تولید می‌شود. سرپرست باشگاه پرسپولیس که به واسطه دوستی بسیار نزدیک با وزیر سابق ورزش توانسته بود با وجود یک دوره عملکرد بسیار ضعیف در باشگاه پرسپولیس مجددا جانشین نژادفلاح شود، طی یک مناسبت کاملا پیچیده و ناشناخته سراغ برند جیووا رفت. او آن روزی که سراغ این برند رفت قطعا دغدغه تولید داخلی و این دست حرف‌های ارزشی را نداشت اما بعد از افشاگری 90 در طرفه‌العینی چنان ماهرانه حرفش را عوض کرد که گویی قبل از 90 این خود او بوده که می‌دانست صفر تا صد جیووا در شیراز تولید می‌شود.
با این وجود انتظار می‌رفت پرسپولیس دست‌کم تا پایان لیگ شانزدهم برای حمایت از تولید داخلی و فروش محصولات تولید شده در یک سوله در شیراز، البسه جیووا را بر تن کند. اما ناگهان پس از اینکه تیم‌ملی آگاهانه و خیلی به وقت، رابطه‌اش را با جیووا قطع کرد، باشگاه پرسپولیس و چند باشگاه دیگر مثل تراکتورسازی خودجوش اعلام کردند دیگر تمایلی به همکاری با این برند ایتالیایی اما داخلی را ندارند!
پرسپولیس حالا با برند اسپانیایی جوما که شاید خوما هم خوانده شود، قرارداد بسته است و می‌خواهد تا پایان فصل این برند را بر تن کند. اما لازم است سرپرست باشگاه پرسپولیس درباره شعار حمایت از تولید داخلی نظرش را بیان کند و بگوید چه شد پرسپولیس ناگهان دست از حمایت داخلی‌ها کشید و به آغوش اسپانیایی‌ها پناه برد؟ اگر  احیانا قرار است جوما هم در داخل تولید شود چرا یک راست سراغ یک برند تمام‌ایرانی نرفتند؟
شاید این کمترین حق مردم باشد که جزئیات هر دو قرارداد را بدانند و آگاه باشند چرا جیووا انتخاب شد و حالا چرا باید آن برند برود و جوما بیاید؟ اگر طاهری علاقه‌ای به روشنگری در این باره به اصحاب رسانه ندارد شاید بهتر باشد وزیر جدید ورزش در نخستین گام مثبتش در این باره یک تحقیق کوچک کند تا خیلی از مسائل روشن شود.
 


Page Generated in 0/0060 sec