printlogo


کد خبر: 167033تاریخ: 1395/8/13 00:00
چهارگوشه

یک صهیونیست نایب‌رئیس گوگل شد
رسانه‌های صهیونیستی از تعیین یک فرد صهیونیست به عنوان نایب‌رئیس غول اینترنتی آمریکایی خبر می‌دهند. مئیر برند که یک صهیونیست ساکن اراضی اشغالی است، از سال 2005 به عنوان مدیر «گوگل اسرائیل» بوده اما حالا خبر رسیده او نایب‌رئیس شرکت آمریکایی گوگل شده است. به نوشته تایمز اسرائیل، گوگل طی سال‌های گذشته، یک سرمایه‌گذار فعال در سرزمین‌های اشغالی بوده است و یک مرکز تحقیق و توسعه بزرگ در این منطقه دارد.

تیراندازی در آیووا
2 افسر پلیس آمریکا، صبح چهارشنبه در حال گشتزنی در یکی از شهرهای ایالت آیووا مورد اصابت گلوله قرار گرفتند و جان خود را از دست دادند. آزاد بودن حمل سلاح در آمریکا روزانه به بروز خشونت‌های اینچنینی منجر می‌شود و تعدادی نیز در این حملات جان خود را از دست می‌دهند اما لابی سلاح در این کشور به اندازه‌ای قدرتمند است که حتی کنگره آمریکا نیز حاضر به تصویب قوانینی برای محدود کردن حمل سلاح نیست.

آغاز ریاضت اقتصادی در قطر
امیر قطر روز سه‌شنبه در سخنرانی چهل‌وپنجمین دوره مجلس شورای این کشور اولویت‌های اقتصادی 5 سال آینده را اعلام و بر ضرورت تغییر فرهنگ «مصرفی» تأکید کرد. شیخ تمیم بن‌حمد سخنان سال گذشته خود را تکرار کرد که گفته بود: دولت قادر به تامین همه چیز نیست و از جوانان این کشور خواست دنبال شغل‌های مختلف باشند. قطر پس از 15 سال دچار کسری بودجه شده و کسری این کشور در سال 2016 به 12 میلیارد دلار می‌رسد. عربستان سعودی نیز در سال جاری دست به اقدامات ریاضتی زد.

حمله پلیس سوییس به یک مسجد
مقامات سوییسی، چهارشنبه از عملیات 12 ساعته نیروهای پلیس این کشور علیه مسجد النور در شهر ونیتردور خبر دادند.  رسانه‌های سوییس گزارش داده‌اند که این عملیات و تحقیقات در اصل روحانی جدید این مسجد را که از سومالی آمده است، مورد هدف خود داشتند. براساس گزارش‌ها، در گذشته تعدادی از جوانانی که به صورت مرتب به این مسجد می‌رفتند به داعش پیوسته‌اند. در حالی که حملات تروریستی در اروپا طی سال‌های اخیر تشدید شده است، مقامات سوییسی در تلاشند تا کنترل و نظارت خود بر شبه‌نظامیان احتمالی را افزایش دهند.

سرنگونی پهپاد جاسوسی سعودی
نیروهای یمنی در چارجوب مقابله با جنایت‌های روزمره ائتلاف متجاوز به کشورشان، شامگاه سه‌شنبه یک فروند پهپاد جاسوسی ارتش عربستان سعودی را در منطقه علب استان عسیر در جنوب عربستان سرنگون کردند. این نخستین ‌باری نیست که یمنی‌ها پهپاد متعلق به ائتلاف سعودی را ساقط می‌کنند و پیش از این نیز چندین بار نسبت به این امر مبادرت کرده‌اند. از سوی دیگر ۳ نظامی سعودی روز سه‌شنبه توسط نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی در نجران و جیزان به هلاکت رسیدند.  این حوادث، نشان از تشدید جنگ در مرزهای عربستان دارد که پیش از این، جنبش انصارالله درباره آن هشدار داده بود.

دومین مغز متفکر کودتای ترکیه شناسایی شد
رسانه‌های ترکیه‌ای اعلام کردند کمال باتماز، دومین مغز متفکر کودتای نافرجام 15 جولای شناسایی شد. گفته می‌شود وی از اعضای سازمان تروریستی «فتح‌الله گولن» است. به نوشته روزنامه دیلی صاباح، باتماز یکی از افرادی بوده که عادل اکسوز،‌عامل اصلی کودتا را در سفر به آمریکا و دیدار با گولن همراهی کرده بود. این دو در تاریخ 11 جولای به آمریکا سفر کردند و به نظر می‌رسد دستورات لازم را از فتح‌الله گولن دریافت کرده و 13 جولای به ترکیه بازگشتند.
 


Page Generated in 0/0059 sec