printlogo


کد خبر: 167043تاریخ: 1395/8/13 00:00
اخبار

عبور ۹ مرکز استان از خط قرمز آلودگی هوا
وضعیت خطرناک در اهواز
مرکز پایش محیط‌زیست اعلام کرده شهرهای کرمانشاه، اصفهان، بوشهر، کرج، همدان، مشهد، اراک، خرم‌آباد و اهواز در ۲۴ ساعت اخیر مرز سلامت را پشت سر گذاشتند و از آلودگی هوا رنج می‌برند. به گزارش مهر، مرکز کنترل و پایش محیط‌زیست کشور شاخص کیفی هوای کلانشهرها و مراکز برخی استان‌ها در
٢٤ ساعت گذشته را اعلام کرد. براساس این گزارش ۹ مرکز استان از هوای آلوده رنج می‌برند که از این میان اهوازی‌ها با هوای خطرناک دست و پنجه نرم می‌کنند. آنگونه که مرکز کنترل و پایش محیط‌زیست کشور اعلام کرده هوای ارومیه با شاخص ۲۷ پاک است و در شیراز (۵۹)، بندرعباس (۷۱)، ایلام (۷۱)، تبریز (۸۵)، قزوین (۸۵)، تهران (۹۹) و سنندج (۹۹) هوا سالم است. طبق این گزارش هوای کرمانشاه (۱۰۲)، اصفهان (۱۰۴)، بوشهر (۱۰۷)، کرج (۱۱۱)، همدان (۱۲۰)، مشهد (۱۳۶) و اراک (۱۴۹) برای گروه‌های حساس ناسالم است. در خرم‌آباد با شاخص ۱۵۲ هوا ناسالم و در اهواز با شاخص بالاتر از ۳۰۰ هوا خطرناک اعلام شده است.
تعطیلی مدارس قصرشیرین
همچنین گرد و غبار شدید مدارس شهرستان قصرشیرین در استان کرمانشاه را به تعطیلی کشاند. به گزارش میزان، به دلیل شدت یافتن میزان گرد و غبار و کاهش شدید دید افقی، تمام مدارس مقاطع گوناگون تحصیلی در این شهرستان چهارشنبه تعطیل شد. میزان دید افقی ناشی از گرد و غبار به کمتر از
300 متر کاهش یافته و این نشان از آلودگی شدید جوی این منطقه مرزی دارد. طبق پیش‌بینی اداره هواشناسی، آلودگی هوای این شهرستان تا فردا از جو منطقه خارج می‌شود.

هوای کشور سرد می‌شود
کارشناس هواشناسی از ورود سامانه بارشی قوی به بیشتر نقاط کشور خبر داد. به گزارش میزان، امیر سرکرده، کارشناس سازمان هواشناسی با بیان این مطلب گفته است: «سامانه بارشی قوی بیشتر نقاط کشور را در بر می‌گیرد». سرکرده افزود: باید منتظر بارش‌ها در استان‌های آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی،‌ اردبیل، گلستان، گیلان و مازندران باشیم. این کارشناس هواشناسی ادامه داد: این سامانه بارشی استان‌های غربی و مرکزی کشور مانند کردستان، ایلام،‌ کرمانشاه، شمال خوزستان، بخش‌هایی از استان‌های چهارمحال‌وبختیاری، کهگیلویه‌وبویراحمد، اصفهان، مرکزی و دامنه جنوبی البرز یعنی استان‌های زنجان، البرز، قزوین، تهران، مرکزی و شمال سمنان را در برمی‌گیرد. وی با بیان اینکه کاهش فوق‌العاده دما را در روزهای آینده شاهد خواهیم بود، گفت: کاهش 12 درجه‌ای دما را در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در پیش داریم. سرکرده با اشاره به اینکه این سامانه بارشی وزش باد هم در بر دارد، افزود: در استان‌های غربی و استان‌های جنوبی البرز وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. این کارشناس هواشناسی ادامه داد: این سامانه بارشی بتدریج در استان‌های شمال شرق کشور نفوذ خواهد کرد که بارش باران در استان‌های خراسان‌شمالی و خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود. وی از مواج بودن دریای خزر و خلیج‌فارس در روزهای آینده خبر داد.


رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور اعلام کرد
احتمالا پزشک تبریزی قاتل است
«پزشک قانونی علت فوت را مسمومیت با قرص برنج اعلام کرده و به احتمال زیاد بر اساس بررسی‌ها پزشک تبریزی قاتل بوده البته جزئیات را دستگاه قضایی باید اعلام کند». به گزارش فارس،‌ احمد شجاعی، رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور در حاشیه پنجمین کنگره سالانه بین‌المللی پزشکان قانونی با بیان این مطلب و درباره پرونده پزشک تبریزی اظهار داشت:‌ پزشک قانونی دلیل فوت را مسمومیت با قرص برنج اعلام کرده و به احتمال زیاد براساس بررسی‌ها پزشک تبریزی قاتل بوده البته جزئیات را دستگاه قضایی باید اعلام کند.


Page Generated in 0/0057 sec