printlogo


کد خبر: 167047تاریخ: 1395/8/13 00:00
سرپرست اورژانس کشور خبر داد
استقرار 251 آمبولانس در مزرها برای اربعین

«پوشش مناسب جاده‌ای در محور‌های مواصلاتی کشور انجام می‌شود به صورتی که از شهر ایلام  تا مرز مهران در هر 3 تا 5 کیلومتر یک آمبولانس و در هر 15 کیلومتر یک اتوبوس‌آمبولانس مستقر خواهد شد». به گزارش «وطن‌امروز» سرپرست اورژانس کشور درباره تمهیدات اورژانس برای مراسم اربعین اظهار داشت: ارائه خدمات سلامت و پزشکی به 2 قسمت داخلی و خارجی در کشور عراق تقسیم شده است و تمام 220 پایگاه اورژانس در سراسر کشور در آماده‌باش کامل به سر می‌برند و از مرزهای افغانستان و پاکستان تا مرزهای شلمچه، چزابه و مهران به خدمت‌رسانی مشغول خواهند شد.  پیرحسین کولیوند افزود: برای خدمات‌رسانی به زائران در مرز شلمچه، چزابه و مهران  235 آمبولانس و 16 اتوبوس‌آمبولانس در نظر گرفته شده است. همچنین
3 خودروی ارتباطات، تعداد زیادی موتورآمبولانس و 4 فروند بالگرد برای خدمات‌رسانی اورژانس هوایی در نظر گرفته شده است. سرپرست اورژانس کشور درباره نحوه خدمات‌رسانی در بیمارستان‌ها خاطرنشان کرد: امسال نیروهای اورژانس کشور در 7 بیمارستان صحرایی در 3 مرز شلمچه، چزابه و مهران  برای خدمات‌رسانی به زائران کربلا آمادگی کامل دارند و بیمارستان‌های پشتیبانی‌کننده از مراکز صحرایی در حلقه اول 20 بیمارستان هستند که ظرفیت آنها از 25 تخت به 125 تا 200 تخت رسیده است. برای مثال ظرفیت بیمارستان امام حسین(ع) مهران از 30 تخت به 150 تخت افزایش پیدا می‌کند. 40 تخت اضافه نیز در حیاط بیمارستان قرار داده می‌شود و بخش کلینیک ویژه آن به درمانگاه تبدیل خواهد شد.
صدور ویزای اربعین تا 28 آبان
این در حالی است که مهلت صدور ویزا برای سفر اربعین تا 28 آبان‌ماه تمدید شد. حمید حمیدی، معاون سازمان حج با بیان این مطلب اظهار داشت: مهلت صدور ویزا برای سفر اربعین تا 28 آبان‌ماه تمدید شد. وی افزود: تاکنون 735 هزار نفر در سامانه سماح ثبت‌نام خود را انجام دادند. معاون سازمان حج و زیارت در ادامه از فعالیت 2 هزار و 300 دفتر پشتیبانی در این‌باره خبر داد و گفت: هزینه‌ها به صورت آنلاین پرداخت می‌شود و هزینه‌های روادید با همکاری بانک مرکزی به صورت ریالی دریافت می‌شود.


Page Generated in 0/0054 sec