printlogo


کد خبر: 167056تاریخ: 1395/8/15 00:00
اخبار

اقتصاد مقاومتی؛ موضوع یک جشنواره موسیقی
رئیس انجمن موسیقی استان آذربایجان شرقی ضمن تشریح فعالیت‌های موسیقایی این استان از برگزاری یک جشنواره ملی با موضوع اقتصاد مقاومتی، یک سوگواره مذهبی و جشنواره موسیقی عاشیقلار سخن گفت.
به گزارش مهر، شاهرخ پناهی‌فرد، رئیس انجمن موسیقی استان آذربایجان شرقی در این باره توضیح داد: انجمن موسیقی استان آذربایجان شرقی طی ماه‌های آینده برنامه‌های مختلفی  برای هنرمندان و مخاطبان در نظر گرفته که یکی از این برنامه‌ها برگزاری سومین سوگواره محرم است که بعد از پایان ماه صفر و برای حفظ احترام این ایام، با اجرای موسیقی‌های مذهبی در تبریز برگزار می‌شود. وی ادامه داد: برنامه دیگری که برای برگزاری آن برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده برپایی اولین جشنواره موسیقی «عاشیقلار» است که در سال اول به شیوه استانی برگزار می‌شود.

افتتاح نمایشگاه مطبوعات بیست‌ودوم با حضور رئیس‌جمهور
بیست‌ودومین نمایشگاه مطبوعات روز شنبه ۱۵ آبان‌ماه با حضور رئیس‌جمهور افتتاح می‌شود. به گزارش مهر، براساس اعلام قبلی ستاد برگزاری نمایشگاه، این مراسم روز شنبه و در دومین روز فعالیت نمایشگاه در مصلا برگزار خواهد شد. نمایشگاه مطبوعات روز جمعه ۱۴ آبان از ساعت ۸ برای غرفه‌داران و از ساعت ۱۳ برای بازدید عموم مردم آغاز به کار کرد.

انتشار آرت‌بوک سریال حضرت موسی(ع) تا پایان سال
کارگردان فیلم «سی‌وسه روز» گفت: در حال تهیه آرت‌بوک این سریال هستیم و پیش‌بینی می‌کنیم تا آخر امسال و شاید تا اوایل زمستان بتوانیم دفترچه آرت‌بوک را تهیه کرده و وارد مراحل پیش‌تولید سریال شویم.  به گزارش نسیم‌آنلاین، جمال شورجه درباره سریال حضرت موسی(ع) گفت: فیلمنامه این سریال در مراحل پایانی اعمال نظرات کارشناسی شورای طرح و برنامه سیما قرار دارد و هنوز فیلمنامه نهایی آماده نشده است. وی ادامه داد: همزمان با اصلاح فیلمنامه در حال تهیه دفترچه آرت‌بوک این سریال هستیم و پیش‌بینی می‌کنیم تا آخر امسال و شاید هم تا اوایل زمستان بتوانیم دفترچه آرت‌بوک سریال را تهیه کرده و وارد مراحل پیش‌تولید سریال شویم. شورجه خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم میراث فرج‌الله سلحشور را در این سریال رعایت و اعمال کنیم و به همین دلیل تمام عوامل پشت دوربین به طور قطع ایرانی خواهند بود و از عوامل خارجی در این سریال کمک نخواهیم گرفت.

چاپ چهارم از مجموعه قصه‌های پهلوانی
چهارمین مجلد از مجموعه قصه‌های پهلوانی (رخصت مرشد) با نگاهی به زندگی و زمانه پهلوانان شهر شیراز منتشر شد. به گزارش مهر، این مجموعه که با پژوهش و قلم خسرو آقایاری تالیف شده است، شرحی است بر زندگی شماری از پهلوانان استان فارس و شهر شیراز بویژه در دوران پهلوی. خسرو آقایاری داستان پهلوانان شیراز را با روایتی از زندگی و زمانه پهلوان ملاعلی سیف آغاز می‌کند. کتاب با وجود مستند بودن و استفاده از منابع مکتوب و نیز مصاحبه‌های نگارنده درباره هر قصه، زبانی بسیار ساده و روان داشته و تعلیق و هیجان روایی بسیار مطلوبی را می‌توان در جای جای آن مشاهده کرد و همین مساله باعث می‌شود خواننده ناخودآگاه خود را مخاطب اثر دیده و آن را تا انتها پیگیری کند.

آغاز پیش‌تولید انیمیشن «دزد رویاها»
روانبخش صادقی با اشاره به آغاز پیش‌تولید این انیمیشن بلند سینمایی اعلام کرد این پروژه قرار است با مشارکت یک شرکت ایتالیایی ساخته شود. به گزارش مهر، روانبخش صادقی، کارگردان انیمیشن «دزد رویاها» در این باره گفت: در حال حاضر در مرحله طراحی پروداکشن هستیم و همچنین طراحی کاراکترهای این انیمیشن آغاز شده است. وی ادامه داد: بخشی از جذب سرمایه برای تولید این پروژه بلند انیمیشن انجام شده است و جذب بخش دیگری از هزینه این پروژه در حال انجام است. صادقی که ریاست «آسیفا» را هم برعهده دارد، تاکید کرد: این انیمیشن قرار است به صورت مشترک میان ایران و ایتالیا ساخته شود.
 


Page Generated in 0/0057 sec