printlogo


کد خبر: 167057تاریخ: 1395/8/15 00:00
رویدادها

رئیس رسانه ملی به تماشای «یتیم‌خانه ایران» نشست
علی‌عسکری، رئیس سازمان صداوسیما، «یتیم‌خانه ایران» را در پردیس ملت به تماشا نشست. به گزارش تسنیم، عبدالعلی علی‌عسکری، رئیس سازمان صداوسیما، در پردیس ملت به همراه خانواده به تماشای فیلم سینمایی «یتیم‌خانه ایران» نشستند. رئیس سازمان صداوسیما پس از تماشای فیلم از کارگردان این اثر ابوالقاسم طالبی به خاطر پرداختن به قطعه‌ای گمشده از تاریخ ایران و ساخت قوی فیلم تشکر کرد و این فیلم را یک اثر ماندگار و عبرت‌آموز دانست.

برگزاری نخستین بازار تئاتر کشور
مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تمام تلاش خود را می‌کنیم تا سال آینده، نخستین بازار تئاتر را با محوریت کشورهای غرب آسیا و با حضور نمایندگانی از دیگر کشورهای دنیا در ایران برگزار کنیم. به گزارش ایسنا، مهدی شفیعی اظهار کرد: برگزاری هفته‌های تئاتر و همکاری در زمینه آموزشی و ترجمه آثار نمایشنامه‌نویسان معتبر منطقه از ضرورت‌هایی است که در حوزه تبادل همکاری می‌تواند اتفاق بیفتد. البته برگزاری هفته تئاتر در یکی، دو کشور تقریبا قطعی شده و در آخرین روز حضور مدیران تئاتر عراق و افغانستان با هماهنگی ایران، تفاهمنامه‌ای برای تاسیس یونیما در این 2 کشور منعقد شد. شفیعی خاطرنشان کرد:‌ فعلا اصلی‌ترین و اولین اقدامی که می‌تواند پس از امضای این تفاهمنامه میان ایران و کشورهای شرکت‌کننده در این نشست 3 روزه اتفاق بیفتد، برگزاری بازار تئاتر است که برای برپایی آن در سال آینده اقدام می‌کنیم.

برگزاری مراسم رونمایی از کتاب «ابووصال»
کتاب ابووصال شامل روایت زندگی شهید مدافع حرم محمد رضا دهقان امیری رونمایی شد. به گزارش تسنیم، مراسم رونمایی از کتاب «ابووصال» شامل روایت زندگی شهید مدافع حرم محمدرضا دهقان‌امیری به قلم محدثه علیجان‌زاده روشن همزمان با یوم‌الله 13 آبان با حضور خانواده شهید دهقان، جمعی از صاحبان قلم، نویسندگان و شاعران دفاع‌مقدس در فرهنگسرای مهر برگزار شد. این کتاب شامل یکصد خاطره از شهید مدافع حرم محمدرضا دهقان‌امیری از زبان مادر، دوستان و همرزمان شهید به همراه وصیتنامه‌ شهید به همت انتشارات شهید کاظمی منتشر شده است.

انتشار قصه‌هایی با طعم مقاومت برای کودکان ایرانی
نخستین تجربه‌های مقاومت اسلامی لبنان در حوزه ادبیات کودک و نوجوان، در قالب 3 عنوان کتاب میهمان خانه‌های ایرانیان شد. به گزارش تسنیم، مهدی مقامی، مدیر انتشارات اوج کودک و نوجوان خبر داد: کتاب‌های «برای چه فداکاری کرد»، «سوسو و کلاغ سیاه» و «نگهبان کوه» انتشارات رسالات حزب‌الله لبنان، با ترجمه یوسف سرشار به مخاطبان ایرانی عرضه می‌شوند. وی افزود: «برای چه فداکاری کرد» نوشته امل ناصر و «نگهبان کوه» نوشته سوزان فلحه‌اند است و هر 2 کتاب را ری ما کو سا تصویرگری کرده است. «سوسو و کلاغ سیاه» نیز نوشته جمانه سو ید و مصور شده  توسط صباح کلّاً  است.

برگزاری جشنواره فیلم کودک به سال آینده موکول شد
مهدی باقربیگی از برگزاری جشنواره فیلم کودک خبر داد و گفت: طبق تصمیم شورا هفته اول تیرماه (همزمان با عید سعید فطر) جشنواره فیلم کودک اصفهان در سال 96 برگزار خواهد شد. به گزارش فارس، مهدی باقربیگی، عضو شورای سیاستگذاری جشنواره کودک گفت: برای چند سال متمادی محرم و صفر در مهرماه خواهد بود، به همین دلیل باید به دنبال تاریخ جدیدی می‌بودیم؛ دی‌ماه پیشنهاد شد اما به دلیل همزمانی با سال جدید میلادی امکان حضور فیلم‌ها و میهمانان خارجی وجود نداشت. برای اینکه برای هر سال به یک تاریخ مشخص برسیم و دچار مشکل نشویم شورا تصمیم گرفت هفته اول تیرماه که همزمان با عید سعید فطر است را به عنوان زمان برگزاری جشنواره فیلم کودک اصفهان در سال 96 معرفی کند بنابراین استارت جشنواره با عید سعید فطر خواهد بود.


Page Generated in 0/0049 sec