printlogo


کد خبر: 167065تاریخ: 1395/8/15 00:00
اخبار

 اقتصاد ایران  چینی‌تر شد
از ابتدای سال جاری ارزش کل واردات ایران از چین به مبلغی معادل 6 میلیارد و ۹۷ میلیون و ۶۴ هزار دلار می‌رسد. به گزارش نسیم‌آنلاین، ایران در روز یازدهم آبان‌ماه سال جاری معادل 62 میلیون و 629 هزار دلار کالا از چین وارد کرده است. از ابتدای سال جاری تا این روز نیز ارزش کل واردات ایران از این کشور به مبلغی معادل 6 میلیارد و 97 میلیون و 64 هزار دلار می‌رسد. براساس آمارهای مندرج در سامانه گزارش‌های روزانه تجاری گمرک، ارزش صادرات ایران به چین نیز در روز یازدهم آبان ماه به مبلغی معادل 5 میلیون و 963 هزار دلار می‌رسد. همچنین ارزش کل صادرات ایران به چین از آغاز سال جاری تا این روز معادل 4 میلیارد و 630 میلیون و 632 هزار دلار است.


عرضه  محصولات خام صادراتی  در بورس کالا اجباری شد
عضو هیات عامل صندوق توسعه ملی با اشاره به مصوبه دولت برای جلوگیری از خام‌فروشی گفت: محصولات خام صادراتی ابتدا باید در بورس کالا عرضه شود و هر مقدار از عرضه که تقاضای داخلی نداشت، صادر شود. محمود دودانگه در گفت‌وگو با مهر به نقش بورس کالا در اقتصاد کشور اشاره کرد و گفت: یکی از ابزارهایی که می‌تواند به شفافیت اقتصادی و ایجاد فضای رقابتی سازنده در اقتصاد کشور کمک کند، نهاد بورس است؛ بر این اساس، معاون ‌اول رئیس‌جمهور مصوبه دولت درباره آیین‌نامه اجرایی ماده ۳۷ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور را ابلاغ کرده که براساس آن، برای جلوگیری از خام‌فروشی ابتدا باید محصولات در بورس کالا عرضه شود و هر مقدار از عرضه‌ها که تقاضای داخلی نداشت، مجوز صادرات بگیرد؛ در واقع این کار موجب خواهد شد تکلیف تولیدکنندگانی که قصد صادرات محصولات خود را دارند، در زمان اندکی روشن شود. عضو سابق هیات عامل صندوق توسعه ملی افزود: بورس کالا با استفاده از فراهم کردن بستری شفاف و نظام‌مند و با بکارگیری ابزارهای مالی، راه را برای اکثر بنگاه‌های اقتصادی باز کرده است تا بتوانند در فضایی رقابتی حضور داشته باشند. وی تصریح کرد: سازوکار بورس کالا در معامله محصولات مختلف طوری طراحی شده که همه چیز شفاف و روشن است.


۱۰۷تصفیه‌خانه جدید فاضلاب در کشور در حال ساخت است
مدیر دفتر بهبود روش‌های بهره‌برداری فاضلاب آبفای کشور با بیان اینکه ۶ میلیارد مترمکعب آب در سال تولید می‌شود ولی نمی‌توانیم از آن بخوبی استفاده کنیم، گفت: در حال حاضر ۱۰۷ تصفیه‌خانه جدید فاضلاب در کشور در حال ساخت است. به‌گزارش فارس، بهنام وکیلی در گردهمایی ملی مدیران بهره‌برداری فاضلاب شرکت‌های آب، آخرین وضعیت صنعت آب و فاضلاب کشور را چنین اعلام کرد: درصد جمعیت تحت پوشش تاسیسات آبی در مناطق شهری 2/99 و در مناطق شهری 72 درصد است و همچنین این میزان برای تاسیسات فاضلابی در مناطق شهری 35/44 و در مناطق روستایی 36/0 درصد است. وی تعداد تصفیه‌خانه‌های فاضلاب در مدار را برای شهرها 160 شهر و برای مناطق روستایی 35 روستا عنوان کرد و ادامه داد: تعداد شهرها و روستاهای دارای تاسیسات فاضلاب 286 شهر و 42 روستا است که در حال حاضر 107 تصفیه‌خانه در حال ساخت است. وی با تاکید بر اینکه چالش اساسی شرکت‌های آب و فاضلاب افزایش جمعیت با پیشرفت در بهداشت است، گفت: وقتی افزایش جمعیت و پیشرفت بهداشتی رخ می‌دهد در کنار آن افزایش تقاضا در امر آب و فاضلاب ایجاد می‌شود که در نتیجه با افزایش خدمات و کاهش منابع آبی مواجه خواهیم بود. وکیلی با تاکید بر اینکه باید بین شبکه مصرف و تولید تعادل و توازن برقرار شود، تصریح کرد: با وجود اینکه 6 میلیارد مترمکعب آب در سال تولید می‌شود ولی نمی‌توانیم از آن بخوبی استفاده کنیم، به طور مثال در بخش کشاورزی 49 درصد استفاده مجدد از پساب داریم.


Page Generated in 0/0063 sec