printlogo


کد خبر: 167071تاریخ: 1395/8/15 00:00
اخبار

نرخ تورم خانوارهای روستایی به 7/5درصد رسید
مرکز آمار ایران جزئیات شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای روستایی در مهر ماه را اعلام کرد که بر این اساس گروه اصلی خوراکی‌ها نسبت به ماه مشابه سال قبل ۸ درصد افزایش نشان می‌دهد. بر این اساس شاخص کل در مهر ماه عدد 9/243 را نشان می‌دهد که نسبت به ماه قبل 1/0 درصد کاهش داشته است، ضمن اینکه شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) 3/7 درصد افزایش و نسبت به ماه قبل 5/7 درصد کاهش یافته است. درصد تغییرات شاخص کل در ۱۲ ماه منتهی به مهر ماه ۱۳۹۵ نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم روستایی) 5/7 درصد است که نسبت به تورم ۱۲ ماه منتهی به شهریور امسال ۷/۷ درصد کاهش نشان می‌دهد. شاخص گروه عمده خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات در این ماه به رقم 2/265 رسید که نسبت به ماه قبل 9/0 درصد کاهش نشان می‌دهد. ضمن اینکه شاخص گروه اصلی خوراکی‌ها در ماه مورد بررسی به عدد 5/261 رسیده که نسبت به ماه قبل ۱/۱ درصد کاهش نشان می‌دهد.


درخواست افزایش ۱۰ میلیونی سقف تسهیلات مسکن‌مهر
معاون وزیر راه‌وشهرسازی با بیان اینکه آخوندی در نامه‌ای به دولت درخواست افزایش سقف تسهیلات مسکن‌مهر از ۳۰ میلیون به ۴۰ میلیون تومان را کرده است، گفت: دریافت آورده از متقاضیان برای کاهش فشار بر آنها تدریجی و براساس پیشرفت فیزیکی خواهد بود. محسن نریمان در گفت‌وگو با فارس، در پاسخ به این سوال که ظاهراً در یکی از اظهارات خود اعلام کرده‌اید کمیسیون اصل 90 موافق افزایش سقف تسهیلات مسکن‌مهر از 30 میلیون تومان به 40 میلیون تومان است، گفت: براساس مصوبه کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی، این کمیسیون از دولت درخواست افزایش سقف تسهیلات مسکن‌مهر از 30 میلیون تومان به 40 میلیون تومان را ارائه کرده است. وی افزود: اما قبل از این مصوبه، آخوندی، وزیر راه‌وشهرسازی در نامه‌ای درخواست افزایش سقف کرد.   نریمان ادامه داد: به هر حال سازنده‌ها برای اجرای کار نیازمند پول هستند و این پول‌ها را نیز باید متقاضیان بموقع پرداخت کنند تا هر چه سریع‌تر واحدها به اتمام برسد، به همین دلیل درصددیم آورده متقاضیان که به حساب خودشان واریز می‌شود، بتدریج و متناسب با پیشرفت فیزیکی از آنها دریافت شود. معاون وزیر راه‌وشهرسازی اضافه کرد: هزینه تجمعاتی که برخی مواقع شکل می‌‌گیرد از سوی برخی بنگاه‌های مسکن و برخی افراد سودجو صورت می‌گیرد که شاید برخی از آنها 40 واحد مسکن‌مهر دارند.


2 بانک جدید وام ازدواج می‌دهند
بانک‌های ایران و ونزوئلا و توسعه صادرات با پیگیری و هماهنگی‌های انجام گرفته از سوی اداره اعتبارات ‌بانک مرکزی، از این هفته به سامانه تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج متصل می‌شوند. به گزارش بانک مرکزی، متقاضیان دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج می‌توانند از چهارشنبه مورخ ۱۹‌ آبان ۱۳۹۵، نسبت به انتخاب این دو بانک در سامانه تسهیلات ازدواج اقدام کنند. گفتنی است در حال حاضر ۲۹ بانک و موسسه اعتباری ملی ایران، سپه، تجارت، ملت، صادرات ایران، مسکن، رفاه کارگران، کشاورزی، پارسیان، سامان، انصار، دی، توسعه تعاون، ایران‌زمین، حکمت ایرانیان، پاسارگاد، آینده، اقتصاد نوین، قوامین، شهر، گردشگری، قرض‌الحسنه مهر ایران، قرض‌الحسنه رسالت، پست بانک ایران، سینا، موسسه اعتباری ملل، موسسه اعتباری کوثر و موسسه اعتباری نور و همچنین صندوق کارآفرینی امید، در سامانه تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج پذیرفته شده‌اند که با افزوده شدن بانک توسعه صادرات و بانک مشترک ایران و ونزوئلا در سامانه ذکر شده، این عدد به ۳۱ خواهد رسید.


Page Generated in 0/0059 sec