printlogo


کد خبر: 167075تاریخ: 1395/8/15 00:00
کلاهبرداری میلیونی از 5 زن تحصیلکرده به بهانه ازدواج

گروه اجتماعی: رئیس پلیس فتای تهران بزرگ از دستگیری جوانی که با ترفندی خاص و زیرکانه اقدام به کلاهبرداری میلیونی از 5 زن تحصیلکرده و دارای شرایط ازدواج در سایت‌های همسریابی کرده بود، خبر داد. سرهنگ محمدمهدی کاکوان درباره جزئیات این پرونده  به ایسنا گفت: پرونده‌ای از مرجع قضایی به پلیس فتای پایتخت ارجاع شده و در آن زنی تحصیلکرده که متولد سال ۵۷ بود اعلام کرد از سوی مردی مورد کلاهبرداری قرار گرفته و این فرد به بهانه ازدواج ۲۷ میلیون تومان از وی گرفته است.
وی افزود: شاکی در اظهارات خود گفت مدتی پیش در یکی از سایت‌های همسریابی با مردی جوان آشنا شده و این‌ فرد ادعا کرده متولد سال 1350 است و بتازگی از کشور آمریکا به تهران آمده و دلیل بازگشتش به کشور نیز این است که پدر و مادر و همسرش را در یک تصادف رانندگی در این کشور از دست داده و دیگر نمی‌تواند در آمریکا زندگی کند.
رئیس پلیس فتای تهران بزرگ با بیان اینکه این مرد با ترفندی زیرکانه اقدام به فریب این زن کرده بود، ادامه داد: برابر اظهارات شاکی که چندی پیش از همسرش جدا شده بود، این مرد جوان حدود 3 ماه به طور مداوم با او در ارتباط بوده اما ناگهان خبری از وی نشده و در پیگیری‌های بعدی پس از چند روز به شاکی اعلام کرده به دلیل مشکلات مالی، مشغله ذهنی زیادی داشته و نمی‌توانسته با او تماس بگیرد. کاکوان اضافه کرد: مرد کلاهبردار پس از پیگیری‌های زن جوان درباره مشکلش، زیرکانه به او گفته دلبسته این زن شده و می‌خواهد زندگی‌اش را برای همیشه از آمریکا به تهران منتقل کند تا بتواند با او ازدواج کند اما برای انتقال اموال و دارایی‌هایش باید در یکی از بانک‌ها حساب ارزی باز کرده و از طریق ال‌سی حساب‌هایش را به ایران منتقل کند اما  پول کافی برای بازکردن آل‌سی ندارد. وی با بیان اینکه پیرو اظهارات این کلاهبردار، شاکی نیز مبلغ ۲۷ میلیون تومان را به حساب این مرد واریز کرده، خاطرنشان کرد: پس از دریافت این مبلغ دیگر خبری از مرد جوان نشده است. رئیس پلیس فتای تهران بزرگ تصریح کرد: سرانجام پس از اخذ مجوز قضایی این فرد دستگیر و به مقر پلیس فتا انتقال داده شد و در بررسی سوابق متهم مشخص شد نامبرده متولد سال ۶۷ بوده و مدرک تحصیلی‌اش نیز نه دکترا بلکه سیکل است. تاکنون 4 قربانی دیگر این مرد که همگی از زنان تحصیلکرده بودند شناسایی شده‌اند و این فرد از یکی از آنان مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان، از فرد دیگری ۴۷ میلیون تومان و از 2 نفر دیگر نیز به ترتیب ۳۴ و 17 میلیون تومان کلاهبرداری کرده است.
 


Page Generated in 0/0051 sec