printlogo


کد خبر: 167076تاریخ: 1395/8/15 00:00
اخبار

معاون سازمان حج و زیارت خبر داد
ثبت‌نام راهپیمایی اربعین  در آستانه ۹۰۰ هزار نفر
معاون سازمان حج و زیارت از ثبت‌نام بیش از ۸۹۰ هزار نفر در سامانه سماح خبر داد.  حمید محمدی،  معاون سازمان حج و زیارت با بیان اینکه همچون گذشته هر چه به ایام اربعین نزدیک‌تر می‌شویم، استقبال زائران برای ثبت‌نام افزایش بیشتری پیدا می‌کند، گفته است: «تسهیلاتی فراهم شده تا کسانی که دسترسی به اینترنت ندارند یا می‌خواهند روند ثبت‌نام  و دریافت ویزای آنان با سرعت بیشتری انجام گیرد، با مراجعه مستقیم به دفاتر زیارتی سراسر کشور بدین منظور اقدام کنند.» وی افزود: حدود ۲۰ درصد از ثبت‌نام‌کنندگان سماح برای ارائه مدارک خود به دفاتر خدمات زیارتی اقدام نکرده‌اند که درخواست ما این است این عزیزان مراحل ثبت‌نام خود را در اسرع وقت انجام دهند تا فرآیند دریافت ویزای آنان با سرعت انجام گیرد.
نقش ویژه بانوان در موکب‌ها
همچنین حدود 60 تا 70 درصد نذورات جمع‌آوری شده برای بازسازی عتبات از طریق بانوان صورت می‌گیرد. فرناز بیگی، مسؤول امور بانوان ستاد عتبات با بیان اینکه بانوان به اذعان رؤسای ستاد بازسازی عتبات عالیات در همه استان‌ها نقش پررنگ و ویژه‌ای را در مشارکت‌های مردمی دارند، به فارس گفت:‌ حدود 60 تا 70 درصد نذورات جمع‌آوری شده برای بازسازی عتبات از طریق بانوان خیراندیش صورت می‌گیرد. مسؤول امور بانوان ستاد عتبات عالیات تصریح کرد: بانوان ایرانی بسیار راغب هستند تا پروژه‌ای خاص در بازسازی عتبات توسط آنها کلید بخورد تا با جمع‌آوری نذورات ویژه بتوانند به اهل بیت خدمت کنند، بنابراین  این پیشنهاد به رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات و رؤسای استانی داده شده است.
وی اظهار داشت: برخی امور جزئی نظیر دوخت و دوز پرده‌ها و پارچه‌های استفاده شده در حرم‌ها و ضریح و همچنین منجوق‌دوزی‌ها به صورت ویژه توسط بانوان انجام می‌شود. وی گفت: 12 هزار بانوی قالیباف استان خراسان جنوبی یا فرش‌های بافته شده را به ستاد بازسازی عتبات عالیات اهدا می‌کنند یا اینکه آنها را به فروش رسانده و هزینه آن را نذر می‌کنند. وی افزود: برخی بانوان اساتید اهل استان زنجان که متبحر در انجام هنرهای دستی هستند، با ارائه آموزش لازم به دانشجویان خود از آنها در راستای ارائه خدماتی نظیر قلمزنی، منجوق‌دوزی و میناکاری،‌ در راستای انجام پروژه‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات بهره می‌گیرند. وی اظهار داشت:‌ متأسفانه هیچ موکبی به صورت اختصاصی برای بانوان در اربعین وجود ندارد که آنها بتوانند مدیریت صفر تا صد آن را انجام دهند ولی می‌کوشیم بانوان بتوانند در موکب‌های جنبی برادران، نقش ویژه‌ای را ایفا کنند. بیگی افزود: در نامه‌ای به رؤسای استانی ستاد بازسازی عتبات عالیات از آنها خواسته‌ایم در موکب‌های استان خود از توانایی بانوان خدمتگزار زائر استفاده بیشتری برده و خدمات آنها به بانوان تنها از این طریق صورت پذیرد.


اعلام شرایط استخدام در آموزش‌وپرورش
رئیس مرکز برنامه‌ریزی و منابع انسانی وزارت آموزش‌وپرورش شرایط استخدام در این وزارتخانه را تشریح کرد. به گزارش «وطن امروز» اسفندیار چهاربند، رئیس مرکز برنامه‌ریزی و منابع انسانی وزارت آموزش‌وپرورش اظهار داشت: این وزارتخانه به منظور تأمین نیروی انسانی متعهد و کارآمد مورد نیاز ۱۰ هزارنفر، افراد واجد شرایط را از طریق برگزاری آزمون، توانمندی‌های عمومی، تخصصی و مصاحبه استخدامی به صورت پیمانی در مشاغل آموزشی مورد نیاز استخدام می‌کند. وی افزود: ثبت‌نام در آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش انجام شده است. در این آزمون ۴۰ درصد از شرکت‌کننده‌ها خانم‌ و ۶۰ درصد آنان آقا بوده‌اند. چهاربند ادامه داد: آزمون در تاریخ ۲۱ آبان ماه برگزار خواهد شد. رئیس مرکز برنامه‌ریزی وزارت آموزش‌وپرورش از جزئیات استخدام در آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش خبر داده و گفته است: «پس از برگزاری این دوره، از شرکت‌کننده‌ها یک مصاحبه عمومی و تخصصی گرفته می‌شود و بعد از تایید، دانش‌آموختگان به دانشگاه معرفی خواهند شد. همچنین یک آزمون جامع صلاحیت برای دانشجویان برگزار می‌شود که در صورت موفقیت‌آمیز بودن می‌توانند استخدام پیمانی در مشاغل آموزشی آموزش‌وپرورش شوند».


Page Generated in 0/0063 sec