printlogo


کد خبر: 167077تاریخ: 1395/8/15 00:00
مسؤول اجرایی خطوط اقماری مترو اعلام کرد
خطوط اقماری در انتظار بودجه دولتی

«روزانه ۵/ ۳ میلیون از ۱۰ میلیون سفر با خودروی شخصی در تهران، مربوط به ساکنان شهرهای اقماری است و تقویت متروی اقماری باعث  کاهش چشمگیر ترافیک خواهد شد». محمدرضا ملکی، مسؤول اجرایی خطوط اقماری متروی تهران با اشاره به اینکه با وجود میلیاردها تومان هزینه مطالعه هنوز اجرای مترو آغاز نشده، از تخصیص نیافتن بودجه برای ساخت مترو گلایه کرد.  ملکی با بیان این مطلب به مهر، گفته است: واقعیت این است کسی که پول می‌دهد تعیین تکلیف می‌کند. اعتبار آن پرداخت نشده است. این حق ترافیک تهران است که باید به مردم داده شود اما هزینه آن را باید پرداخت. مترو یک وسیله مدرن است که ترافیک را دور می‌زند، چرا تعلل می‌کنیم؟ مهم این است که مدیران باید تصمیم بگیرند. این همه اتفاق می‌افتد در جاده‌های حاشیه‌ای؛ خب! بیاییم سراغ این مترو که هم ارزان‌ترین خط است، هم امن‌ترین.  بنا بر اظهارات وی، پروژه‌های ملی با دولت است. ما توان ۲۰ کیلومتر و ۳۰ کیلومتر ساخت متروی درون‌شهری را داریم اما اینکه از شهرداری انتظار داشته باشیم از هشتگرد یک خط اکسپرس را تا تهران بیاورد و از سه‌راه افسریه به سمت گرمسار ببرد، توان مالی این کار وجود ندارد. ما 4 خط اکسپرس داریم که این نوع است. به گفته مسؤول اجرایی خطوط اقماری متروی تهران، روزانه ۵/ ۳ میلیون از ۱۰ میلیون سفری که با خودروی شخصی در تهران صورت می‌گیرد، مربوط به ساکنان شهرهای اقماری است.
 


Page Generated in 0/0057 sec