printlogo


کد خبر: 167079تاریخ: 1395/8/15 00:00
تازه‌ترین افشاگری مؤسس ویکی‌لیکس درباره ارتباطات پنهانی نامزد دموکرات‌ها
حامی مشترک هیلاری و داعش!

هیلاری کلینتون در آخرین نظرسنجی‌ها تازه از دونالد ترامپ پیش افتاده بود که یک افشاگری دیگر دوباره او را به چالش کشید. اگرچه روز پنجشنبه گذشته در فاصله 4 روز تا انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا، نظرسنجی مشترک شبکه سی‌بی‌اس و روزنامه نیویورک‌تایمز (2 رسانه صد در صد طرفدار دموکرات‌ها) از پیش افتادن دوباره کلینتون از رقیب جمهوریخواهش با نسبت 45 به 42 درصد آرای شرکت‌کنندگان خبر داد اما این خبر خوب برای کارزار انتخاباتی هیلاری دوام چندانی نداشت. موسس تارنمای افشاگر ویکی‌لیکس دیروز در یک مصاحبه تلویزیونی با شبکه آرتی، از وجود اسنادی صحبت کرد که کلینتون را متهم به حمایت از داعش می‌کند. جولین آسانژ در دومین مصاحبه اختصاصی خود با جان پیلگر، مجری این شبکه روس درباره جمع‌بندی اطلاعات موجود در رایانامه‌های افشا شده رئیس ستاد انتخاباتی کلینتون اعلام کرد وزیر خارجه اسبق ایالات متحده کاملا از حمایت مالی عربستان و قطر از گروه تروریستی دولت اسلامی موسوم به داعش آگاه بوده اما افکار آمریکایی‌ها را در این زمینه گمراه کرده است. او که همچنان در سفارت اکوادور پناهنده است به یکی از مهم‌ترین یارانامه‌های افشا شده جان پودستا که ماه گذشته منتشر شد اشاره کرد و گفت: «هیلاری کلینتون از جان پودستا، مشاور باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا خواسته بود به عربستان و قطر که به داعش کمک مالی می‌کنند، فشار وارد آورد». رهبر جریان ویکی‌لیکس ادامه داد: «به عقیده من افشای این نامه‌ها و ایمیل‌ها متعلق به هیلاری کلینتون بسیار مهم است. تحلیلگران و حتی دولت آمریکا حالا می‌دانند برخی اشخاص برجسته سعودی به داعش کمک می‌کنند و از این گروه تروریستی حمایت مالی به عمل می‌آورند و این پادشاهان از پول نفت برای سرپوش گذاشتن روی کارهای خود استفاده می‌کنند تا به آنچه می‌خواهند برسند. ایمیل‌های افشا شده نشان داد عربستان، قطر، مراکش و بحرین بویژه دولت ریاض و دولت قطر به داعش کمک می‌کنند. در عین حال کشورهایی که نامشان برده شد بزرگ‌ترین و اصلی‌ترین کمک‌کننده‌های مالی به بنیاد کلینتون هستند». آسانژ در این مصاحبه ریشه کمک مالی شیوخ عربی به بنیاد کلینتون را در دوران وزارت خارجه هیلاری و امضای توافقنامه‌های فروش گسترده سلاح به این کشورها بویژه عربستان دانست که ارزش آن بیش از 80 میلیارد دلار است.
جلوگیری از انتخاب ترامپ
 او در نهایت فاش کرد که اطلاعاتی دارد مبنی بر اینکه حاکمیت آمریکا به ترامپ اجازه پیروزی در انتخابات روز سه‌شنبه آینده و راهیابی به کاخ سفید را نخواهد داد: «تحلیل من این است که ترامپ نمی‌تواند در این انتخابات پیروز شود. بانک‌ها، کمپانی‌های تسلیحات‌سازی، پول‌های خارجی و نهادهای اطلاعاتی همگی از هیلاری کلینتون حمایت می‌کنند و شانسی برای پیروزی ترامپ نیست. حتی رسانه‌ها و خبرنگاران هم از هیلاری کلینتون حمایت می‌کنند». این در حالی است که ترامپ از چند ماه پیش به طور جدی بحث بروز تقلب در انتخابات آمریکا را مطرح کرده است.
احتمال اعلام جرم علیه بنیاد کلینتون
 اما شبکه فاکس‌نیوز نیز بر اساس برخی گزارش‌ها احتمال داده است پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) به اعلام جرم علیه بنیاد کلینتون خواهد پرداخت. این شبکه نزدیک به جمهوری‌خواهان هفته گذشته به نقل از «منابع مطلع» گزارش داد اف‌بی‌آی از یک سال گذشته تاکنون مشغول بررسی سوءاستفاده خانواده کلینتون از بنیاد خانوادگی‌شان است. هیلاری کلینتون متهم شده در ازای دریافت پول از اشخاص و سازمان‌های مختلف، از نفوذش برای کمک به آنها استفاده کرده ‌است. این پرونده جدا از پرونده دوباره به جریان افتاده کلینتون توسط اف‌بی‌آی مربوط به استفاده او از ایمیل‌های وزارت خارجه است. بنیاد کلینتون که در سال 2001 از سوی بیل کلینتون، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا راه‌اندازی شد، بارها به دریافت پول برای استفاده از نفوذ سیاسی‌ متهم شده ‌است. ایمیل‌های افشاشده افراد نزدیک به هیلاری کلینتون مانند جان پودستا، رئیس ستاد انتخابات او، حاکی است در دوره تصدی هیلاری کلینتون بر وزارت خارجه آمریکا، بنیاد کلینتون با این وزارتخانه ارتباطات نزدیکی داشته است.  
 


Page Generated in 0/0063 sec