printlogo


کد خبر: 167083تاریخ: 1395/8/15 00:00
چهارگوشه

30 کشته در حمله آمریکا به قندوز
حملات هوایی آمریکا در افغانستان به بهانه مبارزه با تروریسم، روز جمعه بار دیگر جان غیرنظامیان را گرفت. مقام‌های افغانستان اعلام کردند دست‌کم
30 غیرنظامی افغان، از جمله زنان و کودکان، در حمله هوایی پنجشنبه آمریکا در استان قندوز در شمال این کشور که به اشغال طالبان درآمده است، کشته شدند. گزارش‌ها از شهر قندوز حاکی است در پی این حمله و کشتار غیرنظامیان از جمله کودکان، صدها نفر در یکی از خیابان‌های اصلی شهر تجمع اعتراضی برگزار کردند و خواستار پایان دادن به کشتار غیرنظامیان شدند.

یک جنایتکار مأمور تحقیق جنایت‌های عربستان شد!
روزنامه ایندیپندنت خاطرنشان کرد، عربستان سعودی بتازگی منصور المنصور، سرهنگ بحرینی را مأمور تحقیق درباره موارد نقض حقوق بشر در یمن کرده است. تعیین المنصور برای این مأموریت درحالی است که وی به شکنجه تظاهرکنندگان و معترضان انقلابی بحرین متهم است. ایندیپندنت خاطرنشان کرد که سرهنگ منصور المنصور به دلیل برخوردهای خشونت‌آمیز با معترضان بحرینی پس از انقلاب 14 فوریه 2011، فردی بسیار بدنام است. وی در دادگاه‌هایی فعالیت داشت که صدها نفر از معترضان مسالمت‌جو در آن محاکمه شدند.

نتانیاهو: اغلب کشورهای عربی متحد ما هستند
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ادعاهای پیشین خود مبنی بر اینکه بسیاری از کشورهای عربی، اسرائیل را متحد خود می‌دانند، تکرار کرد. بنیامین نتانیاهو، پنجشنبه در دیدار با رئیس‌جمهور ایتالیا گفت که به نظر او نزدیک شدن به دنیای عرب، به صلح با فلسطینی‌ها کمک خواهد کرد. وی مدعی شد ادامه اختلاف و درگیری با فلسطینی‌ها به دلیل خودداری محمود عباس از به رسمیت شناختن دولت یهودی است. نتانیاهو در ادعایی عجیب افزود: «تمرکز بر قضیه شهرک‌سازی گمراه‌کننده است همان طور که برخی ادعا می‌کنند دلیل ناآرامی خاورمیانه، قضیه فلسطین است».

حریری مأمور تشکیل دولت لبنان شد
با اعلام حمایت نبیه‌بری از نامزدی سعد حریری برای نخست‌وزیری لبنان، وی آرای لازم فراکسیون‌های مختلف پارلمان را به دست آورد و از سوی میشل عون برای تشکیل دولت مکلف شد.  سعد حریری که بین سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۱ نخست‌وزیر بود بار دیگر به مقر نخست‌وزیری بازگشت. احتمال نشست سه‌جانبه بین میشل عون، حریری و نبیه بری، رئیس پارلمان وجود دارد. با این اوصاف برخلاف انتظارها به نظر می‌رسد سعد حریری راه دشواری برای تشکیل کابینه در پیش نداشته باشد.

اعتصاب غذای روحانی بحرینی در زندان
شیخ میرزا محروس یکی از روحانیون و رهبران مردمی بحرین که در زندان به‌سر می‌برد، در اعتراض به نقض حقوق خود اعتصاب غذا کرده است. همسر شیخ علی سلمان، رئیس جمعیت وفاق و از رهبران انقلاب بحرین اعلام کرد: همسرم گفته است شیخ محروس به اعتصاب غذای خود تا تحقق خواسته‌هایش ادامه خواهد داد.  شیخ علی سلمان و شیخ میرزا محروس در زندان جوّ بحرین به سر می‌برند.

برکناری وزیر تونسی  در پی انتقاد از وهابیت
وزیر امور دینی تونس پس از آنکه تروریسم را زاییده وهابیت اعلام کرد، برکنار شد. طبق این گزارش، عبدالجلیل سالم در نشست کمیته حقوق و آزادی‌ها و روابط خارجی در پارلمان تونس با بیان اینکه «مکتب سعودی» به تولید تروریسم و تفکر افراطی می‌پردازد، از مسؤولان عربستان خواست شیوه‌های خود را اصلاح کنند. سالم توضیح داد: آنچه امروز از تروریست‌پروری و افراط‌گرایی می‌بینیم، خواه از روی حسن‌نیت یا سوءنیت، به مکتب وهابیت بازمی‌گردد، زیرا از لحاظ شناختی این تفکر فقط افراط‌گرایی تولید می‌کند.


Page Generated in 0/0054 sec