printlogo


کد خبر: 167094تاریخ: 1395/8/15 00:00
اخبار

«برجام» هیچ نتیجه‌ای نداشت
امام‌جمعه موقت تهران گفت: برجام هیچ نتیجه‌ای نداشت و روشن شد آمریکا دروغ می‌گوید و خلف وعده می‌کند. به گزارش تسنیم، آیت‌الله محمدعلی موحدی‌کرمانی، حل مشکلات کشور را نیازمند مذاکره با آمریکا ندانست و گفت: تمام چیزهایی که جامعه به آنها نیاز دارد، باید برای کودک، نوجوان و جوان روشن کرد. وی آمریکا را دشمن شماره یک مردم ایران و مسلمانان قلمداد کرد و گفت: دشمنی با آمریکا باید در مراحل مختلف زندگی جوانان و نوجوانان تثبیت شود و آنها آن را باور کنند، باید جایگاه سیاست در دین روشن شود و افراد متحجر بد فکر نکنند. آیت‌الله موحدی‌کرمانی ادامه داد: باید باور کنیم «ما می‌توانیم»، نگوییم نمی‌شود، مسؤولان نگویند نمی‌شود، همه این مشکلات حل‌شدنی است؛ ما می‌توانیم از طریق منفور کردن آمریکا در دنیا مقابل آن بایستیم و قدرت آن را در هم بشکنیم. دبیرکل جامعه روحانیت مبارز با اشاره به رقابت‌‌های انتخاباتی ریاست‌جمهوری آمریکا، گفت: 2 نامزد آمریکایی خوشبختانه خیلی بهتر از ما جنایات این کشور را مطرح می‌کنند، اگر بتوانیم جنایات آمریکا را خوب در دنیا روشن کنیم، کشورهای مرتجع منطقه می‌فهمند از آمریکا چیزی نصیب‌شان نمی‌شود. آیت‌الله موحدی‌کرمانی با تأکید بر اینکه برجام هیچ نتیجه‌ای نداشت و روشن شد آمریکا دروغ می‌گوید و خلف وعده می‌کند، تصریح کرد: آمریکا می‌گوید تحریم‌ها را بر می‌دارد اما نه‌تنها تحریم‌ها را برنمی‌دارد، بلکه آنها را بیشتر هم می‌کند، آمریکا را باید با جنایتش در دنیا رسوا کرد.

چرا دولت مخالف ارزانی است؟
عضو جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی با بیان اینکه قیمت بلیت هواپیما پیش از اربعین بین 250 تا 375 هزار تومان است اما در ایام اربعین افزایش می‌یابد، گفت: مگر دولت وعده خرید هواپیما در دوران پسابرجام را نداد پس جای مردم مستضعف در دوران پسابرجام کجاست؟ سعید قاسمی در گفت‌وگو با فارس، با بیان اینکه به طور حتم تا 28 آبان که مهلت ثبت‌نام در سایت سماح است بیش از یک میلیون نفر برای سفر به کربلای معلا در ایام اربعین ثبت‌نام خواهند کرد،‌ اظهار داشت: با توجه به اینکه قرار است از هر زائر 25 هزار تومان برای بیمه اخذ شود، با یک حساب سرانگشتی می‌بینید 25 میلیارد تومان در جیب بیمه خواهد رفت، این مبلغ به جز صدور 130 هزار تومان گذرنامه است که امروز فرماندهی ناجا اعلام کرد بیش از یک‌میلیون گذرنامه برای اربعین حسینی صادر شده اما سوال ما این است که دولت کجای این حماسه ملی و عظیم عاشورایی قرار دارد؟ وی افزود: دولت نه‌تنها تسهیلاتی به مردم مستضعف که همه آرزوی‌شان زیارت کربلاست، نمی‌دهد بلکه اجازه می‌دهد برخی از فرات گل‌آلود ماهی بگیرند و عرصه اقتصادی را بر مردم هر روز تنگ‌تر و تنگ‌تر کنند.

کسانی که به آمریکا اعتماد دارند ساده‌انگار یا نفوذی‌اند
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: کسانی که همچنان به آمریکایی‌ها اعتماد دارند یا ساده‌انگارند یا جزو عوامل نفوذی دشمن هستند.آیت‌الله ایمانی در گفت‌وگو با مهر، با اشاره به اعتماد برخی افراد و جریانات سیاسی داخل کشور به دولت آمریکا به‌رغم بدعهدی‌های به‌عمل آمده از سوی ایالات متحده، اظهار کرد: این رفتارها از 2 عامل نشات می‌گیرد؛ این عده یا ساده‌انگاری می‌کنند و مسائل را خیلی پیش پا افتاده می‌بینند و لبخند دشمن را یک لبخند واقعی می‌دانند یا اینکه عوامل نفوذی دشمن هستند و می‌خواهند فضا را برای حاکمیت دشمن مهیا کنند. وی افزود: انسانی که یک مقدار اهل تعقل و تفکر باشد و مسائل سیاسی را بخوبی درک کرده و نگاهی به گذشته تاریخ داشته باشد، می‌تواند بفهمد آمریکا نه تنها به ما بلکه به دوستان نزدیک خود نیز بدعهدی کرده است چه برسد به کسانی که انقلاب اسلامی را به پیروز رساندند و در موضع انقلاب هستند. نماینده ولی فقیه در استان فارس در پاسخ به این سوال که بدعهدی‌های آمریکا چقدر در تضعیف جریان غربگرای داخل کشور موثر است، تصریح کرد: این مساله به نوع برخورد ما بستگی دارد. ممکن است ما از برخی فرصت‌ها استفاده نکنیم و این فرصت‌ها به تهدیدی علیه خودمان تبدیل شود. وی اظهار کرد: امروز آنچه اهمیت دارد نوع مواجهه ما با بدعهدی‌های آمریکا و غربی‌هاست. در واقع دستگاه‌های رسانه‌ای ما باید این مساله را برای جامعه بخوبی منعکس و تشریح کنند.


Page Generated in 0/0045 sec